IAA Frankfurt: Ford Fiesta TDCi

Motor TDCi najdeme i v nové generaci Fiesty, která bude oficiálně představena již zítra na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu na Mohanem.
IAA Frankfurt: Ford Fiesta TDCi
Škálu motorů pro novou Fiestu obohatí vznětový motor Duratorq TDCi o objemu 1.4 litru, vybavený systémem přímého vstřikování paliva „common-rail“ druhé generace.

Čtyřválec Duratorq TDCi o objemu 1.4 litru je kompaktní a lehký hliníkový turbodiesel o výkonu 68 ks, jehož točivý moment dosahuje hodnoty 160 Nm. Tento vznětový motor „common-rail“ se systémem „ovládání po drátu“ (drive-by-wire) byl vyvinut speciálně pro malé kompaktní vozy, kterým propůjčuje nebývalou vitalitu a hospodárnost provozu. Nová Fiesta s ním zrychluje z 0 na 100 km/h během 14,8 s a její maximální rychlost činí 164 km/h.

Kombinovaná spotřeba Fiesty TDCi, měřená podle nových evropských norem, činí jen 4,5 l/100 km. Její motor plní emisní limity normy Euro III, emise CO2 dosahují jen 119 g/km.

Nová Fiesta TDCi se na evropském trhu objeví začátkem roku 2002. Bližší technické specifikace modelu Fiesta TDCi budou k dispozici před jeho uvedením na trh.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků