237
Fotogalerie

IAA FRANKFURT 2011: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Opel Astra GTC

Koncern General Motors představuje třídveřovou verzi Astry s tradičním a zavádějícím označením GTC. Pod ním bychom si totiž představovali cosi sportovního, ale jak jsme se o tom přesvědčili již v rámci testu modelu Opel Astra 1,4i GTC minulé generace, nejde ani tentokrát o nic jiného než o třídveřové provedení standardního typu nižší střední třídy s výkonem začínajícím na 120 koních. Novince však nelze upřít jistou dávku sportovního švihu, podobné vozy se navíc pokoušejí udržet na našich silnicích třídveřové hatchbacky, jejichž částečná nepraktičnost je ale částečně vyvažována třeba vyšší tuhostí karoserie. Studii Opel Astra GTC Paris jsme viděli již vloni v Paříži, na sklonku roku 2010 jsme vám přinesli záběry z testování v USA a letos v dubnu se k nám dostaly první snímky a video nemaskované verze.
 

V porovnání s pětidveřovým hatchbackem Opel Adtra je nová GTC nižší o 15 mm, rozchod kol narostl na 1 584 mm (+ 40 mm) vpředu a na 1 588 mm (+ 30 mm) vzadu a rozvor náprav se prodloužil o 10 mm na 2 695 mm. Astra GTC by měla být díky dílčím úpravám podvozku zaměřena více na jízdní zážitky, přední závěsy McPherson byly dokonce prý nahrazeny vzpěrami HiPerStrut (High Performance Strut) z většího Opelu Insignia OPC. Na zadní nápravě najdeme opět Wattův přímovod, ale na přání lze opět přiobjednat adaptivní tlumení FlexRide s třístupňovou předvolbou.

Opel Zafira

Jistě si vzpomenete, že evropská odnož koncernu General Motors letos v Ženevě vystavila studii Opel Zafira Tourer, nyní již máme snímky a technické detaily k její sériové podobě. Novinka se sedmimístným uspořádáním karoserie MPV navazuje na předchozí generace z let 1999 a 2005, nicméně se vyznačuje odvážnějším a dynamičtějším stylingem. V konkurenci evropských minivanů se hodlá prosadit také hodnotnějším zpracováním a prvotřídní výbavou. Uvidíme. Prezentační video je pro vás připraveno na tomto místě.

Nová Zafira kupodivu zůstala do značné míry věrna pojetí celkem odvážné ženevské studie, ale zároveň si zachovává evidentní příslušnost k ostatním moderním Opelům. Proudnicově vyvedené siluetě dominují výrazné přední sdružené svítilny ve tvaru bumerangu. Interiér pak oproti studii využívá poněkud více prvků z ostatních sériových modelů značky Opel. K dojmu vzdušnosti má kromě světlých obkladových materiálů přispět také vysoké panoramatické čelní sklo (s něčím podobným jsme se v testu setkali již u výběhového Opelu Astra GTC) plynule přecházející do prosklené střechy klenoucí se nad interiérem prakticky v jeho plné délce.

Opel Zafira ofic 04.JPG Opel Zafira ofic 05.JPG Opel Zafira ofic 11.JPG

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Opel Combo

Dosud kompaktní užitkové vozy Combo evropských značek Opel a Vauxhall vycházely z vozů Corsa (sílely s nimi podlahovou plošinu, interiér i řadu povrchových dílů karoserie), ale nyní se všechno mění. Dobrou zprávou je, že už nepůjde o přestavěnou „Corsu s batohem“, ale o model, který byl již od počátku vývoje stavěn s ohledem na užitkovost. Jde o Fiat. Jak je z prvních uvolněných snímků patrné, nový Opel Combo se od modelu Fiat Dobló, který ve svém segmentu patří k nejlepším, liší pouze v detailech.

V nabídce pro novou generaci Opelu Combo najdeme šestici moderních motorů Fiat, čtyř dieselů, jedné jednotky zážehové a jednoho motoru pro stlačený zemní plyn (CNG), s jejichž výrobou má Fiat dlouhodobé zkušenosti, a to zvláště mimo Evropu. Základem nabídky vznětových motorů se stane čtyřválec 1,3 CDTI s výkonem 90 koní (66 kW) a vrcholem „dvoulitr“ naladěný na 135 koní (99 kW). „Čtrnáctistovka“ na benzín dává 95 koní (70 kW) a v provedení na CNG pak 120 koní (88 kW).

Opel Combo 2012 01.jpg Opel Combo 2012 03.jpg Opel Combo 2012 06.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Opel Concept

Společný stánek značek Opel a Vauxhall se má rozkládat na ploše 3 200 metrů čtverečních a nabídnout řadu novinek. Mezi jinými se lze těšit především na premiéry ostrého kompaktu Opel Astra GTC, nové generace sedmimístného MPV Opel Zafira a užitkového modelu Opel Combo odvozeného z Fiatu. Zřejmě nevětší pozornosti se však bude těšit zcela nová studie.

Představitelé evropské odnože GM tvrdí, že jde o „sexy experimentální vozidlo“, jež „pokračuje v Opelově novátorském duchu“ a vyjadřuje „novou interpretaci dopravy“. Novinka je připravena k přepravě dvojice cestujících sedících v tandemu za sebou a o její pohon se postará kompaktní elektromotor. Vůz má být schopen dosáhnout rychlosti až 120 km/h a baterie mu umožní na jedno nabití urazit vzdálenost přibližně 100 km.

Opel Study 2011 02.jpg Opel Study 2011 04.jpg Opel Study 2011 06.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Peugeot 508 RXH

Jedná se o velké kombi se zvýšenou světlou výškou a pohonem všech kol. Novinka se tak postaví přímo proti konkurentům typu Audi A4 Allroad quattro. O tomto Peugeotu jsme už jednou psali. Teď tu ale máme další fakta a nové fotografie. Takže Peugeot 508 RXH ještě jednou a podrobněji.

Na pohled se RXH liší od svých běžných sourozenců kompletně oplastovanou karosérií a především jiným předním nárazníkem. Vůz standardně dostane unikátní osmnáctipalcová kola. Světlá výška narostla o 50 mm na konečných 184 mm, rozchod kol byl rozšířen o 40 milimetrů. Přední nájezdový úhel činí 15,8°, ten zadní je o čtyři stupně lepší.

Pohon má na starost takzvaná hybridní „čtyřkolka“. Přední nápravu pohání naftový dvoulitr HDi naladěný na výkon 120 kW, vzadu je umístěn elektromotor o maximálním výkonu 27 kW. Celý systém dohromady vyprodukuje 147 kW a 450 Nm. Řidič si může vybírat mezi jízdními režimy Automatic, 4WD, Sport nebo Zero Emissions (jízdou pouze na elektromotor). Akumulátory jsou umístěny v zavazadelníku, z jehož objemu ubraly 137 litrů. Celkem tak RXH nabídne 423 litrů. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem čtyř litrů nafty na 100 km.

Peugeot 508 RXH 1.jpg Peugeot 508 RXH 2.jpg Peugeot 508 RXH 3.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Renault Koleos 2012

Ještě vloni se v souvislosti s nedávným stažením modelu Renault Koleos z důležitého trhu Velké Británie spekulovalo o tom, že toto SUV možná skončí docela, nyní je ale již jasné, že se bude vyrábět dále. A nádavkem dostane pro nový modelový rok soustavu dílčích modernizací, které mají v rámci faceliftu zahrnovat vylepšení karosérie a jejího interiéru i motory s citelně sníženou spotřebou paliva u vznětových pohonných jednotek. Otázkou zůstává, zda to francouzsko – jihokorejskému SUV ve strádajících prodejích v rámci exponovaného segmentu nějak zásadně pomůže. Ale snaha by se měla cenit.

Uvnitř se změnily čalounické a obkladové materiály (na výběr je z několika nových kombinací) a přístrojový štít s dominantním tachometrem. V závislosti na konkrétním trhu je model Koleos/QM5 nabízen alternativně se vznětovým čtyřválcem M9R vyráběným ve výkonových verzích 150 a 175 koní (110, resp. 128 kW), případně zážehovým motorem s výkonem 170 koní (125 kW).

Renault Koleos 2012 05.jpg Renault Koleos 2012 06.jpg Renault Koleos 2012 11.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Renault Mégane RS Trophy

Pokud nepočítáme průběžné italské pokusy, běžný evropský zájemce o výkonný a cenově dostupný kompakt je dnes vlastně odkázán na německou konfekci. To by chtěl změnit Renault, který připravil posílenou verzi svého respektovaného kupé Renault Mégane Coupe RS. Její název zní Mégane RS (RenaultSport) Trophy a série bude omezena na 500 vozů. Výkonový nárůst není nikterak dramatický, ale za zmínku jistě stojí, nicméně samotný Renault ihned upozorňuje, že nejde o nástupce skutečně „drsného“ modelu Renault Mégane R26.R z roku 2008. Marné naděje budí také vzpomínka na „placku“ Renault Mégane Trophy

Zřejmě nejvýznamnější změnou prošla pohonná jednotka. Zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním nyní pracuje s plnicím tlakem zvýšeným z 2,3 na 2,5 barů a přepracovaným sacím traktem. Výsledkem je navýšení výkonu o 15 koní na celkových 265 koní (195 kW) a točivého momentu o 20 Nm až na 360 Nm. Podle automobilky Renault její novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 254 km/h.

Renault Megane RS Trophy 13.jpg Renault Megane RS Trophy 15.jpg Renault Megane RS Trophy 26.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Renault Frendzy

Renault pokračuje v designové ofenzivě. Nepočkal ani na blížící se frankfurtský autosalon, který se bude konat již v září, a představil koncept elektromobilu Frendzy. Podle představitelů automobilky tohle auto může vystupovat ve dvou rolích: v týdnu poslouží jako pomocník drobných podnikatelů a řemeslníků, o víkendu ho pak lze přetvořit na rodinný vůz. Podobný přístup ostatně Renault s úspěchem praktikuje již roky (viz Kangoo).

Frendzy je menší než Volkswagen Touran, ale přitom nabízí větší zavazadlovou plochu 2250 l vs 1989 l. Měří na délku 4091mm a šířku 1872 mm, jeho německý konkurent je dlouhý 4397 mm a široký 2081 mm. Vůz je vybaven bateriemi, které jsou používány již v modelu Kangoo Z.E. Ty zaručují na jedno nabití dojezd zhruba 160 kilometrů. Vůz je schopen dosáhnout maximální rychlosti 130 km/h.

Renault Frendzy 1.jpg Renault Frendzy 2.jpg Renault Frendzy 3.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Škoda MissionL

Nový koncept pojmenovaný MissionL je dalším stupněm původní studie VisionD (představené letos v Ženevě a vystavené také na Autosalonu v Brně) na cestě k uvedení šesté modelové řady. Podle tvrzení firmy Škoda Auto je MissionL již blízko konečné podobě pětidveřového hatchbacku nižší třídy, který má být vyráběn především v Evropě a v rozvojových zemích jakými jsou Rusko, Čína nebo Indie. Vůz, jenž má zaplnit mezeru mezi Fabií a Octavií, se stane strategickým produktem v plánu, podle kterého chce Škoda v roce 2018 dosáhnout roční produkce 1,5 mil. automobilů.

MissionL rovněž naznačí, jakým směrem se bude ubírat design nových škodovek, předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland navíc slibuje, že v následujících dvou až třech letech bude značka Škoda prezentovat nový vůz každých šest měsíců.

Skoda MissionL 1.jpg Skoda MissionL 2.jpg Skoda MissionL 3.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Doporučujeme

Články odjinud