237
Fotogalerie

IAA FRANKFURT 2011: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Lexus GS

Automobilka oficiálně oznámila, že prostřednictvím nové generace řady GS chce řidiči dopřát ještě větší požitek z jízdy, zároveň automobil nese smělejší design a má prostornější interiér. Lexus GS prezentuje nové pojetí designové filozofie této japonské automobilky. Designéři se údajně zaměřili na vizualizaci proudění vzduchu kolem vozu a optimalizovali aerodynamické parametry. 

Lepší jízdní vlastnosti v porovnání s předchozí generací má na svědomí modernizovaná platforma s širším rozchodem kol. Ten narostl vpředu o 40 mm, vzadu pak o 50 mm. Nový je také systém zavěšení kol, který ve velké míře používá hliníkové materiály. Zavěšení je tak lehčí a pevnější.

V interiéru se Lexus zaměřil na vylepšení pozice za volantem, a to díky přepracovanému rámu sedadla a úpravám konstrukce sloupku řízení. Zadní cestujícím tisková zpráva slibuje více místa ve všech ohledech a do zavazadelníku naložíte o 25% více zavazadel. Lexus představil spolu s novou generací GS také několik zajímavých systémů. 

Lexus GS 1.jpg Lexus GS 2.jpg Lexus GS 3.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Lexus IS-F 2012

Teprve před rokem prošel sportovně laděný sedan Lexus IS F významnou modernizací, v rámci níž dostal především pětilitrový osmiválec plnící emisní normu Euro V a úpravy exteriéru s denním svícením z LED i přístrojového štítu, ale již nyní japonská automobilka oznámila, že pro evropské trhy dozná model IS F dalších změn. Ty se tentokrát dotknou hlavně podvozku, jenž by měl lépe odpovídat požadavkům evropských zákazníků.

Zlepšit se mají jízdní vlastnosti i komfort, neboť závěsy dostaly přestavenou geometrii a tužší tlumiče i stabilizátory. Jízdní výkony zůstávají beze změn, evropský Lexus IS F, který jsme vám podrobně představili na tomto místě, tak zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhne rychlosti 270 km/h.

Lexus IS F 2012 1.jpg Lexus IS F 2012 2.jpg Lexus IS F 2012 3.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Lotus Evora GTE

Původně se o Evoře GTE hovořilo jako o omezené sérii pro čínské zákazníky, nicméně údajně „mimořádně příznivé ohlasy veřejnosti“ značku Lotus přiměly k jejímu uvedení na evropské trhy. Tento superstroj vychází ze závodního provedení Evora GTE a sdílí s ním i pohonnou jednotku v podobě kompresorem přeplňovaného vidlicového šestiválce Toyota s objemem 3,5 l a výkonem 444 koní (327 kW).

Nová sekvenční převodovka AMT (Automated Manual Transmission) přenáší točivý moment na zadní kola s kovanými ráfky, jištěním centrální maticí a pneumatikami Pirelli P-Zero Corsa.

Lotus Evora GTE 01.jpg Lotus Evora GTE 02.jpg Lotus Evora GTE 03.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Maserati Kubang

Land Rover ve Frankfurtu představuje vizi nového Defenderu (a to i v provedení Sport!) a na stánku Maserati si návštěvníci prohlížejí automobil nesoucí jméno Kubang. Bohužel, doba se mění. Dříve nepředstavitelné věci se stávají skutečností. Maserati začne prodávat vůz spadající do kategorie SUV.

Zvláštní jméno Kubang se objevilo už na autosalonu v Detroitu 2003, kde Maserati poprvé představilo koncept svého SUV. Letošní novinka, která má namířeno do prodeje (v roce 2013), je postavena na základech Jeepu Grand Cherokee. Pod kapotou najdeme vidlicový osmiválec 4.7 litru a pro Evropu se údajně počítá také s naftovým třílitrovým šestiválcem. Paráda!

Maserati Kubang 1.jpg Maserati Kubang 2.jpg Maserati Kubang 3.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Mazda CX-5

O této zajímavé novince jsme stručně psali již dříve. Mazda CX-5 vychází ze studie Mazda Minagi z letošního autosalonu v Ženevě a také její sériové provedení nese v rámci nového značkového stylu Kodo, který CX-5 poprvé přenáší do sériové výroby, rysy předloňského konceptu Mazda Shinari. Mazda CX-5 stojí na nové variabilní podlahové plošině Mazda, jež může být údajně použita pro jakýkoli automobil v rozmezí od Mazdy 3 po CX-7. 

O pohon se postarají motory z nové rodiny Skyactiv, a to v zážehovém i vznětovém provedení. V evropských prodejích zřejmě bude hrát prim dieselová verze Skyactiv-D s objemem 2,2l a výkonem 175 koní (129 kW) s kompresním poměrem jen 14:1, jež má být v průměru o 20 % hospodárnější než současná „dva dvojka“. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou má vykázat emise CO2 ve výši do 120 g/km. Zážehová jednotka Skyactiv-G má mít objem 2,0 l, také ona má plnit emisní limity Euro VI, ale výkony zatím neznáme.

Mazda CX 5 1.jpg Mazda CX 5 5.jpg Mazda CX 5 6.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Mazda 3 2012

Ačkoli stánek značky Mazda na letošním autosalonu ve Frankfurtu ovládla premiéra nového SUV Mazda CX-5, možná ještě více motoristů bude zajímat facelift stávající generace kompaktu nižší střední třídy Mazda 3. Také nyní bude dodáván s karoseriemi sedan a hatchback, jež mají těžit z řady kosmetických úprav. Ty zasáhnou především výraznější příď s novým nárazníkem a maskou chladiče, pozměněným nárazníkem vzadu a omlazenou nabídkou litých ráfků.

Interiér řady Mazda 3 byl pak opatřen kvalitnějšími obkladovými a čalounickými materiály v nových odstínech a kombinacích. Pracoviště řidiče se nyní těší z přehlednějšího ovládání palubních soustav a posádka s povděkem přijme lepší odhlučnění.

Mazda 3 2012 14.jpg Mazda 3 2012 15.jpg Mazda 3 2012 04.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Mercedes - Benz B

Po řadě úniků různých sad fotografií z testování i polooficiálních informací se nyní novinka ze Stuttgartu ukazuje v celém svém lesku. Na rozdíl od nové řady A, s níž byl předchozí typ B do značné míry velmi těsně spřízněn, si Mercedes – Benz B Class zachovává původní „sendvičovou“ platformu, ale je celkově vzato citelně větší než předchůdce. Novinka je dlouhá 4 359 mm, široká 1 786 mm a vysoká 1 557 mm, čímž je o 86 mm delší, o 9 mm širší, ale také o 43 mm nižší, z čehož má těžit hlavně prostor pro posádku a její zavazadla.

Design interiéru je zcela nový, ale nese řadu prvků současných Mercedesů včetně kruhových výdechů ventilace ve stylu sportovního modelu Mercedes – Benz SLS AMG. Automobilka Mercedes – Benz zdůrazňuje „výrazný posun v kvalitě použitých materiálů a zpracování“, palubní deska může být například za příplatek ručně čalouněna pravou kůží. Za zmínku stojí také nový volant a displej TFT v horní části středové konzole, který má v závislosti na stupni výbavy úhlopříčku 5,8, nebo 7,0 palce.

Mercedes B 2012 14.jpg Mercedes B 2012 07.jpg Mercedes B 2012 21.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Mercedes - Benz C63 AMG Black Series

Jméno Black Series ve službách Mercedesu značí vždy něco opravdu pekelně rychlého, vzpomeňme třeba na kupé Mercedes – Benz SL 65 AMG Black Serises s rychlostí 352 km/h. A za pověstí tohoto označení nezůstává ani horká novinka v podobě nejrychlejšího „céčka“ současnosti. Pod kapotou tohoto sprintéra se nachází atmosféricky plněný vidlicový osmiválec AMG s objemem 6,2 l, který ale dostal řadu nových dílů včetně kovaných pístů, ojnic a klikového hřídele, o polovinu většího chladiče oleje a přepracovaného programu řídicí jednotky. 

Výkonová špička poskočila o 60 koní na výsledných 517 koní (380 kW) a točivý moment nyní vrcholí hodnotou 620 Nm. Točivý moment se na devatenáctipalcová zadní kola přenáší skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku AMG Speedshift. Ta nabízí celkem čtyři jízdní režimy, přičemž v módech Sport a Manual údajně dokáže měnit převody během pouhých 100 ms. A nejen díky tomu jsou jízdní výkony novinky ze Stuttgartu vynikající: Mercedes – Benz C63 AMG Black Series zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s.

Mercedes C63 AMG Coupe Black Edition 15.jpg Mercedes C63 AMG Coupe Black Edition 16.jpg Mercedes C63 AMG Coupe Black Edition 04.jpg 

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Mercedes - Benz SLK55 AMG

Příjemné překvapení si pro nás nachystala automobilka Mercedes-Benz, která vydala tiskovou zprávu představující nové SLK 55 AMG. Definitivně potvrdila to, o čem se mluvilo už v červenci. Navzdory trendům, kdy se větší atmosféricky plněné motory nahrazují ve jménu downsizingu menšími několikrát přeplňovanými jednotkami, dostalo SLK nový osmiválec, který žádné turbo ani kompresor nemá.

Nový motor technicky vychází z dvakrát přeplňovaného vidlicového osmiválce, který používají modely 63 AMG. Jeho objem činí 5461 ccm a maximálně dosahuje na 310 kW při 6800 ot./min. Řidič má k dispozici vrchol točivého momentu 540 Nm. SLK 55 AMG zvládne sprint na z nuly na 100 km/h za 4,6 sekund a maximální rychlost je elektronicky omezena na klasických 250 km/h. Motor je spojen s převodovkou SpeedShift Plus 7G-Tronic.

Mercedes SLK55 AMG 1.jpg Mercedes SLK55 AMG 2.jpg Mercedes SLK55 AMG 3.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Mercedes - Benz SLK 250 CDI

Dieselové motory byly donedávna doménou velkých a těžkých cestovních vozů, kde často zanikaly jejich nectnosti a vynikaly přednosti v podobě nízké spotřeby paliva. Doba ale tlačí na snižování spotřeby paliva a emisí CO2, takže se s motory na naftu setkáváme stále častěji nejen v minivozech, ale také v autech zaměřených primárně na potěšení z jízdy. Zatím nejnovějším přírůstkem do druhé ze zmíněných skupin se stává nový lehký roadster Mercedes – Benz SLK v provedení 250 CDI. Jde o vůbec první model v dějinách řady SLK, do něhož budete tankovat naftu.

Novinka je opatřena čtyřválcovým vznětovým motorem s přeplňováním, přímým vstřikováním a objemem 2,1 l, jenž disponuje nejvyšším výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm. Zprvu bude kombinován výhradně se sedmistupňovou automatizovanou převodovkou 7G-Tronic Plus, na jaře příštího roku přibude šestistupňový „manuál“.

Mercedes SLK 250 CDI 01.jpg Mercedes SLK 250 CDI 02.jpg Mercedes SLK 250 CDI 03.jpg 

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Mercedes - Benz ML

Těžko bychom hledali jinou automobilovou novinku, jejíž premiéře by předcházelo tolik úniků fotografií z maskovaného testování na běžných silnicích, než Mercedes – Benz ML připravovaný pro modelový rok 2012. Objevují se již od loňského podzimu a my jsme vám je přinesli na tomto, tomto nebo na tomto místě. Za zmínku stojí také snímky pozorného čtenáře Autorevue.cz, který vůz letos v březnu zachytil přímo v ulicích Prahy.

Na počátku prodejů budou k mání tři motory. Potvrdil se náš předpoklad o tom, že se základem nabídky stane provedení ML 250 Bluetec se čtyřválcovým přeplňovaným dieselem s objemem 2,1 l, výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm (!). Více legrace nabídne typ ML 350 Bluetec se vznětovým šestiválcem o objemu 3,0 l, výkonu 258 koní (190 kW) a točivém momentu 619 Nm. Dosáhne nejvyšší rychlosti 224 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,5 s. Pokud patříte k zastáncům benzínu, máte k mání verzi ML 350 BlueEfficiency se zážehovým šestiválcem s objemem 3,5 l, výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 370 Nm. S ním pojedete až 235 km/h, ale hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h bude poněkud horší.

Mercedes ML 2012 prew 03.jpg Mercedes ML 2012 prew 04.jpg Mercedes ML 2012 prew 06.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Mercedes - Benz Viano Vision

Značka Mercedes – Benz své příznivce ráda mámí špičkovými, továrně připravenými sériemi, přičemž škála speciálních edicí je podobně široká jako celkové portfolio nabízených modelů. Proto jsme vám posledních týdnech moli představit nejen velký sedan Mercedes – Benz S Grand Edition, ale také vyšlechtěnou dodávku Mercedes – Benz Sprinter Grand Edition. Nyní se opět dostalo na menší užitkový typ Viano, přičemž teprve v březnu stuttgartští nabídli edici Mercedes – Benz Viano Avantgarde 125.

To nejdůležitější na nás čeká na „palubě“, která je čalouněna kombinací prvotřídní kůže s dřevěnými dekory a opatřena řadou špičkových elektronických soustav včetně audioaparatury s výkonem 1 320 W a osmnácti reproduktory. Tvůrci tohoto prototypu chtějí veřejnosti ukázat, co vše lze s Vianem udělat. „Viano Vision Pearl není jen užitkovou dodávkou, ale také stylovým místem k životu,“ tvrdí Volker Mornhinweg, šéf oddělení užitkových vozů Mercedes – Benz.

Mercedes Viano Pearl Vision 1.jpg Mercedes Viano Pearl Vision 2.jpg Mercedes Viano Pearl Vision 3.jpg

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Mercedes - Benz F125 Concept

Na italském serveru Omniauto.it se objevily fotografie konceptu, který s největší pravděpodobností ukáže německý Mercedes-Benz na autosalonu ve Frankfurtu. Studie nese označení F125 a navazuje na F800 představený v Ženevě.

Mercedes-Benz F125 využívá ke svému pohonu čtyři elektromotory, jejichž celkový výkon činí 231 koní. Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 4,9 s a maximální rychlost činí 220 km/h. Elektrickou energii vyrábí palivové články. Dojezd tohoto konceptu má být až tisíc kilometrů.

Mercedes F125 1.jpg Mercedes F125 2.jpg Mercedes F125 3.jpg
 


Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Mini Coupé

Společnost BMW Group zveřejnila všechny podrobnosti ke své horké novince v podobě sportovně střiženého Mini Coupé. Tomuto modelu jsme se podrobně věnovali již před několika dny, kdy jsme vám mohli ukázat také snímky lehce maskovaného prototypu. Zájemce o povšechný popis odkazujeme proto právě na tento článek, přičemž nyní se budeme podrobněji věnovat hlavně jednotlivým variantám. Vozy stojí na podlahové plošině s předním pohonem a rozvorem náprav 2 467 mm a jsou široké 1 683 mm, dlouhé 3 734 mm (Mini Cooper Coupé 3 728 mm) a vysoké jen 1 384 mm (Mini Cooper Coupé 1 378 mm.

Vyjma varianty Cooper SD Coupé s dieselovým motorem jsou všechny vozy řady Coupé opatřeny známým čtyřválcem s objemem 1,6 l, přímým vstřikováním a proměnným časováním a zdvihem ventilů BMW Valvetronic. Základní provedení Mini Cooper Coupé se má prodávat v přepočtu za 455 000 Kč a vystačí si s atmosférickým plněním. Dosahuje výkonu 122 koní (90 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 160 Nm při 4 250 ot./min. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 9,0 s a dosáhne rychlosti 204 km/h a průměrné spotřeby 5,4 l/100 km.

Mini Coupe 30.JPG Mini Coupe 34.JPG Mini Coupe 53.JPG

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Doporučujeme

Články odjinud