Porsche si je vědomo, že i přes  svůj zájem o vývoj syntetického paliva  čeká motorsport stále více elektrifikovaná budoucnost.  Na veletrhu mobility IAA v Mnichově  tak představuje koncept Mission R... | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

Porsche si je vědomo, že i přes svůj zájem o vývoj syntetického paliva čeká motorsport stále více elektrifikovaná budoucnost. Na veletrhu mobility IAA v Mnichově tak představuje koncept Mission R... | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

...vizi elektrického závodního auta především pro soukromé týmy. Nekoukáme přitom na statickou maketu, ale o funkční prototyp. | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

...vizi elektrického závodního auta především pro soukromé týmy. Nekoukáme přitom na statickou maketu, ale o funkční prototyp. | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

Drobný závoďák s délkou 4326 mm je o něco kratší než současné Porsche 718 Cayman a části jeho karoserie i interiéru jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého biovlákny (NFRP)... | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

Drobný závoďák s délkou 4326 mm je o něco kratší než současné Porsche 718 Cayman a části jeho karoserie i interiéru jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého biovlákny (NFRP)... | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

...– udržitelnější materiál, který Porsche předvedlo už v roce 2019  na závodním Caymanu GT4 Clubsport . | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

...– udržitelnější materiál, který Porsche předvedlo už v roce 2019 na závodním Caymanu GT4 Clubsport. | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

Z klasického kompozitu vyztuženého plasty je zase vnitřní ochranná klec integrovaná do průhledné střechy vozu. Konceptu nechybí ani řada aktivních aerodynamických prvků. | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

Z klasického kompozitu vyztuženého plasty je zase vnitřní ochranná klec integrovaná do průhledné střechy vozu. Konceptu nechybí ani řada aktivních aerodynamických prvků. | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

Pohonné ústrojí používá dvojici elektromotorů nové generace pro pohon všech kol a maximální (kvalifikační) výkon 800 kW (1088 koní). | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

Pohonné ústrojí používá dvojici elektromotorů nové generace pro pohon všech kol a maximální (kvalifikační) výkon 800 kW (1088 koní). | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

Tyto hodnoty si dokáže Mission R udržet pro 30 minut plného nasazení na okruhu, právě třeba při kvalifikaci. Konstantní výkon ústrojí uvádí Porsche na 500 kW (680 koní). | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

Tyto hodnoty si dokáže Mission R udržet pro 30 minut plného nasazení na okruhu, právě třeba při kvalifikaci. Konstantní výkon ústrojí uvádí Porsche na 500 kW (680 koní). | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

S nejvyšším výkonem má koncept o hmotnosti cca 1500 kg zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h pod 2,5 sekundy a maximálně dosáhnout rychlosti 300 km/h. Ostatně dynamiku na trati Porsche srovnává se současnou generací závodní  911 GT3 Cup . | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

S nejvyšším výkonem má koncept o hmotnosti cca 1500 kg zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h pod 2,5 sekundy a maximálně dosáhnout rychlosti 300 km/h. Ostatně dynamiku na trati Porsche srovnává se současnou generací závodní 911 GT3 Cup. | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

Konceptem láká automobilka i na budoucí pokročilou 900V technologii a novou generaci baterie s olejovým chlazením. Modul o kapacitě 82 kWh je umístěn za řidičem. | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

Konceptem láká automobilka i na budoucí pokročilou 900V technologii a novou generaci baterie s olejovým chlazením. Modul o kapacitě 82 kWh je umístěn za řidičem. | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

Superrychlým DC nabíjením mluví Porsche o doplnění kapacity z 5 na 80 % za pouhých 15 minut. | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

Superrychlým DC nabíjením mluví Porsche o doplnění kapacity z 5 na 80 % za pouhých 15 minut. | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

Samotná technologie baterie je vyvíjena právě pro využití ve formátu sprintových závodů, tedy s akcí na trati v rozmezí 25 až 40 minut. | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

Samotná technologie baterie je vyvíjena právě pro využití ve formátu sprintových závodů, tedy s akcí na trati v rozmezí 25 až 40 minut. | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

Dle slov Porsche nebude koncept Mission R pouhý showcar, ale jeho produkční verze bychom se v budoucnu mohli opravdu dočkat. Kdoví, třeba tak nakonec pro elektrický závoďák vznikne značkový pohár. | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

Dle slov Porsche nebude koncept Mission R pouhý showcar, ale jeho produkční verze bychom se v budoucnu mohli opravdu dočkat. Kdoví, třeba tak nakonec pro elektrický závoďák vznikne značkový pohár. | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

Ostatně motorsport chce značka dále využívat pro vývoj technologií, jež později najdou cestu do silničních modelů. | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

Ostatně motorsport chce značka dále využívat pro vývoj technologií, jež později najdou cestu do silničních modelů. | koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche

| koncept Porsche Mission R | Zdroj: Porsche

...vizi elektrického závodního auta především pro soukromé týmy. Nekoukáme přitom na statickou maketu, ale o funkční prototyp. | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche
Drobný závoďák s délkou 4326 mm je o něco kratší než současné Porsche 718 Cayman a části jeho karoserie i interiéru jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého biovlákny (NFRP)... | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche
...– udržitelnější materiál, který Porsche předvedlo už v roce 2019  na závodním Caymanu GT4 Clubsport . | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche
Z klasického kompozitu vyztuženého plasty je zase vnitřní ochranná klec integrovaná do průhledné střechy vozu. Konceptu nechybí ani řada aktivních aerodynamických prvků. | koncept Porsche Mission R Zdroj: Porsche
29
Fotogalerie

Porsche uvádí koncept Mission R: 1088 koní je vizí motorsportu na baterky

Novinka pomůže nejen v testování nových technologií, ale nakonec by mohla vzniknout i pro zákazníky.

Porsche si je vědomo, že i přes svůj zájem o vývoj syntetického paliva čeká motorsport stále více elektrifikovaná budoucnost. Na veletrhu mobility IAA v Mnichově tak představuje koncept Mission R, vizi elektrického závodního auta především pro soukromé týmy. Nekoukáme přitom na statickou maketu, ale o funkční prototyp.

Drobný závoďák s délkou 4326 mm je o něco kratší než současné Porsche 718 Cayman a části jeho karoserie i interiéru jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého biovlákny (NFRP) – udržitelnější materiál, který Porsche předvedlo už v roce 2019 na závodním Caymanu GT4 Clubsport. Z klasického kompozitu vyztuženého plasty je zase vnitřní ochranná klec integrovaná do průhledné střechy vozu. Konceptu nechybí ani řada aktivních aerodynamických prvků.

Pohonné ústrojí používá dvojici elektromotorů nové generace pro pohon všech kol a maximální (kvalifikační) výkon 800 kW (1088 koní). Tyto hodnoty si dokáže Mission R udržet pro 30 minut plného nasazení na okruhu, právě třeba při kvalifikaci. Konstantní výkon ústrojí uvádí Porsche na 500 kW (680 koní).

S nejvyšším výkonem má koncept o hmotnosti cca 1500 kg zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h pod 2,5 sekundy a maximálně dosáhnout rychlosti 300 km/h. Ostatně dynamiku na trati Porsche srovnává se současnou generací závodní 911 GT3 Cup.

Konceptem láká automobilka i na budoucí pokročilou 900V technologii a novou generaci baterie s olejovým chlazením. Modul o kapacitě 82 kWh je umístěn za řidičem. Superrychlým DC nabíjením mluví Porsche o doplnění kapacity z 5 na 80 % za pouhých 15 minut. Samotná technologie baterie je vyvíjena právě pro využití ve formátu sprintových závodů, tedy s akcí na trati v rozmezí 25 až 40 minut.

Dle slov Porsche nebude koncept Mission R pouhý showcar, ale jeho produkční verze bychom se v budoucnu mohli opravdu dočkat. Kdoví, třeba tak nakonec pro elektrický závoďák vznikne značkový pohár. Ostatně motorsport chce značka dále využívat pro vývoj technologií, jež později najdou cestu do silničních modelů.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud