Porsche uvádí koncept Mission R: 1088 koní je vizí motorsportu na baterky

Novinka pomůže nejen v testování nových technologií, ale nakonec by mohla vzniknout i pro zákazníky.

Porsche si je vědomo, že i přes svůj zájem o vývoj syntetického paliva čeká motorsport stále více elektrifikovaná budoucnost. Na veletrhu mobility IAA v Mnichově tak představuje koncept Mission R, vizi elektrického závodního auta především pro soukromé týmy. Nekoukáme přitom na statickou maketu, ale o funkční prototyp.

Drobný závoďák s délkou 4326 mm je o něco kratší než současné Porsche 718 Cayman a části jeho karoserie i interiéru jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého biovlákny (NFRP) – udržitelnější materiál, který Porsche předvedlo už v roce 2019 na závodním Caymanu GT4 Clubsport. Z klasického kompozitu vyztuženého plasty je zase vnitřní ochranná klec integrovaná do průhledné střechy vozu. Konceptu nechybí ani řada aktivních aerodynamických prvků.

Porsche vylepšilo modely Taycan. Vrací do hry ikonické barvy a zrychlilo nabíjení

Porsche vylepšilo modely Taycan. Vrací do hry ikonické barvy a zrychlilo nabíjení

Pohonné ústrojí používá dvojici elektromotorů nové generace pro pohon všech kol a maximální (kvalifikační) výkon 800 kW (1088 koní). Tyto hodnoty si dokáže Mission R udržet pro 30 minut plného nasazení na okruhu, právě třeba při kvalifikaci. Konstantní výkon ústrojí uvádí Porsche na 500 kW (680 koní).

S nejvyšším výkonem má koncept o hmotnosti cca 1500 kg zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h pod 2,5 sekundy a maximálně dosáhnout rychlosti 300 km/h. Ostatně dynamiku na trati Porsche srovnává se současnou generací závodní 911 GT3 Cup.

Porsche slaví partnerství s Manthey-Racing okruhovou střelou. Vznikne 25 kusů

Porsche slaví partnerství s Manthey-Racing okruhovou střelou. Vznikne 25 kusů

Konceptem láká automobilka i na budoucí pokročilou 900V technologii a novou generaci baterie s olejovým chlazením. Modul o kapacitě 82 kWh je umístěn za řidičem. Superrychlým DC nabíjením mluví Porsche o doplnění kapacity z 5 na 80 % za pouhých 15 minut. Samotná technologie baterie je vyvíjena právě pro využití ve formátu sprintových závodů, tedy s akcí na trati v rozmezí 25 až 40 minut.

Dle slov Porsche nebude koncept Mission R pouhý showcar, ale jeho produkční verze bychom se v budoucnu mohli opravdu dočkat. Kdoví, třeba tak nakonec pro elektrický závoďák vznikne značkový pohár. Ostatně motorsport chce značka dále využívat pro vývoj technologií, jež později najdou cestu do silničních modelů.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků