Nový Renault Megane E-Tech Electric unikl před premiérou. Má ujet až 470 km

Střípky informací o novém klíčovém elektromobilu francouzské značky známe už před oficiálním odhalením. Tajemství ohledně designu padla úplně.

Na úvod si připomeňme, že nový Megane E-Tech Electric prozatím nenahrazuje klasické verze se spalovacími motory, ani jejich plug-in hybridní varianty, které byly uvedeny na trh relativně nedávno. Jde o dost jiné auto technikou i designem.

Renault se evidentně vydal podobnou cestou, jako například Citroën s modelem C4, který změnil z hatchbacku na crossover. Vzhled je plus minus lehkou evolucí současných vozů značky, Megane E-Tech Electric ale dostává zdobné prvky, které ho odlišují od zbytku portfolia automobilky – například dvoubarevnou příď nebo extra LED pás pod předními světlomety.

Už i Renault Mégane hatchback nabijete ze zásuvky. Stojí pod tři čtvrtě milionu

Už i Renault Mégane hatchback nabijete ze zásuvky. Stojí pod tři čtvrtě milionu

Uvnitř se dle uniklých fotografií můžeme těšit na rozměrný digitální přístrojový štít a na výšku postavenou obrazovku infotainmentu. Celý systém má podle informací magazínu Forococheselectricos využívat moderní platformu Android Automotive OS, kterou již mají Polestar 2 a Volvo XC40 Recharge.

Nový elektrický Renault 5 nahradí v Evropě úspěšné Zoe. Nebude to však ihned

Nový elektrický Renault 5 nahradí v Evropě úspěšné Zoe. Nebude to však ihned

Pohon má zajistit elektromotor o výkonu 157 kW (214 k) na přední nápravě, jisté je nasazení 60kWh baterie s údajným dojezdem 470 kilometrů. Vzhledem k použité platformě CMF-EV, kterou automobilka sdílí i s jinými výrobci, je teoreticky možné, že Megane E-Tech Electric dostane i menší trakční akumulátor s kapacitou 40 kWh nebo větší 90kWh jednotku, kterou má Nissan Ariya. Přesná data přineseme po oficiálním odhalení.

Světová premiéra nového elektrického Renaultu Megane proběhne už dnes ráno na autosalonu IAA v Mnichově. Během dopoledne přineseme fotky a informace přímo z místa konání.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků