Mercedes-Benz EQE oficiálně: Elektrický sedan ujede 660 km, má i Hyperscreen

Taky třída E od Mercedesu již přijíždí ve formě samostatného elektromobilu. Staví na už známé technice.

Mercedes-Benz na probíhajícím veletrhu mobility IAA v Mnichově představuje už dalšího produkčního člena rodiny elektromobilů EQ. Pod nedávno uvedenou limuzínu EQS se zařazuje i menší EQE, tedy elektrický ekvivalent konvenčního sedanu třídy E. I od většího „eska“ na baterky si přitom novinka vypůjčuje designový směr a slušnou porci té nejmodernější techniky uvnitř.

EQE stojí na identické nové platformě Mercedesu pro elektrické modely (EVA2), po vzoru vrcholné limuzíny zaujme i stejně řešenou aerodynamickou karoserií s krátkými převisy a ohledem na maximální prostor v kabině. Elektrické „éčko“ je však přirozeně v modelové hierarchii o něco menší – na délku měří 4946 mm, na šířku 1961 mm, je vysoké 1512 mm a jeho rozvor čítá 3120 mm. Pro srovnání, EQS je dlouhé 5265 mm s rozvorem 3210 mm. Objem zavazadlového prostoru uvádí Mercedes pro EQE na 430 litrech.

Mercedes by kvůli normě Euro 7 ořezal nabídku motorů o polovinu, říká šéf vývoje

Mercedes by kvůli normě Euro 7 ořezal nabídku motorů o polovinu, říká šéf vývoje

Kabina EQE taky navazuje na novinky uvedené ve větším EQS. Standardem po výchozí model bude 12,2palcový přístrojový štít a 12,8palcová obrazovka infotainmentu, kdežto v příplatcích se objevuje i soustava třech velkých obrazovek Hyperscreen pod škrábancům odolným sklem. Taky EQE nabízí i čtečku otisku prstů či navigaci s rozšířenou realitou, základem jsou pak komfortní sedačky s masážními funkcemi a pro čalounění je z etických a ekologických důvodů využita umělá kůže.

Samozřejmě nechybí standardně ani rozsáhlá armáda asistenčních a bezpečnostních systémů, kdy se volitelně dostanou zákazníci až k funkcím částečně autonomního řízení ve spojení asistentů udržování jízdy v pruhu, změny pruhu na dálnici, chytrého adaptivního tempomatu, čtení dopravních značek nebo monitorování slepého uhlu s automatickým zásahem do řízení při detekci hrozby boční srážky.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance oficiálně: Stačí vám 843 koní a 1470 N.m?

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance oficiálně: Stačí vám 843 koní a 1470 N.m?

Prozatím Mercedes uvádí EQE ve verzi 350, která používá jeden elektromotor na zadní nápravě o výkonu 215 kW (292 koní) a točivém momentu 530 N.m v kombinaci s baterií o kapacitě 90,6 kWh. Verzi s pohonem všech kol 4Matic s dalším elektromotorem na přední nápravě uvede značka později. V tuto chvíli každopádně Mercedes uvádí dojezd na jedno nabití až 660 km. DC rychlonabíjení výkonem až 170 kW pak zajistí během 15 minut dojezd 250 km, nabití z 10 na 80 % kapacity má proběhnout za asi 32 minut.  

Mercedes-Benz Citan nyní i jako obytňák. Vyspíte se, uvaříte si. Jen koupelna chybí

Mercedes-Benz Citan nyní i jako obytňák. Vyspíte se, uvaříte si. Jen koupelna chybí

Pro EQE nakonec zmiňuje Mercedes taky možné příplatky na podvozku. K dispozici bude systém natáčení kol zadní nápravy nebo adaptivní vzduchové odpružení Airmatic, které umí v režimu Sport snížit světlou výšku vozu až o 20 mm při rychlostech nad 120 km/h pro snížení aerodynamického odporu.

Výrobu EQE zahájí Mercedes v německých Brémách a čínské Šanghaji v polovině příštího roku. Cenovky zatím neznáme.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků