Koncept VW ID.Life oficiálně: Mrňous do města má uvnitř projektor a herní konzoli

Do produkce má nejmenší elektrický model VW ještě daleko. Koncept nicméně láká zajímavou výbavou.

O novém, cenově dostupném elektromobilu do města, který by zastoupil ukončený e-Up!, se mluvilo u VW a jeho rodiny modelů ID. již dlouho. Teď německá automobilka na veletrhu mobility IAA v Mnichově oficiálně představuje koncept přesně takového auta, prozatím se jménem ID.Life. Sériovou produkci značka vyhlíží v roce 2025.

V hierarchii Volkswagenu by se tedy ID.Life zařadil pod současné ID.3 s využitím zkrácené platformy MEB pro nové městské elektromobily koncernu VW. Novinku si značka představuje s jedním elektromotorem o výkonu 172 kW (234 koní) na přední nápravě a baterií o kapacitě 57 kWh pro dojezd až 400 km.

VW přestane do roku 2030 nabízet manuální převodovky. Důvody jsou jasné

VW přestane do roku 2030 nabízet manuální převodovky. Důvody jsou jasné

Karoserie ID.Life si bere prvky crossoverů s výraznými blatníky a vyšší světlou výškou. Na délku pak mluvíme o 4091 mm, na šířku 1845 mm s výškou 1599 mm a bohatým rozvorem náprav 2650 mm pro slušný prostor uvnitř. Kufr vzadu má základní objem 225 litrů, kdy dalších 108 litrů objemu najdete pod podlahou a odkládací místo jen taky na přídi vozu (hlavně však pro nabíjecí kabel).

V konceptu lze sklopit a odsunout dozadu přední sedačky pro vytvoření pohovky. Posádka se poté může zabavit projektorem a herní konzolí, jelikož před čelním oknem je vysunovací plátno. Jednoduše je pojatá palubní deska bez zabudovaného infotainmentu (ten zajišťuje řidičův smartphone), přístrojový štít je součástí volantu ve tvaru kniplu a nechybí zde head-up displej.

TEST Volkswagen Tiguan R 2.0 TSI (235 kW): Ladný waltz s panem Akrapovičem

TEST Volkswagen Tiguan R 2.0 TSI (235 kW): Ladný waltz s panem Akrapovičem

Z dalších vychytávek konceptu ID.Life lze zmínit odnímatelnou střechu (uvnitř kabiny si všimnete středového ochranného oblouku), zrcátka nahrazují výsuvné kamery z blatníků vozu, části střechy a přední kapotáž využívají plast ze 100% recyklovaných PET lahví, zatímco k výrobě pneumatik používá Continental například přírodní kaučuk nebo kukuřičné slupky.

Pro produkční variantu ID.Life si Volkswagen v roce 2025 představuje cenu okolo 20.000 eur, tedy v přepočtu asi 510.000 Kč.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků