Ani druhá velmi důležitá novinka francouzského Renaultu neunikla naší pozornosti a také na nový Mégane jsme se podívali s měřičem v ruce. Původní záměr byl porovnat míry s novou Astrou, jenže ta se těšila takovému zájmu, že přeměřit všechny parametry se u ní ukázalo jednoduše jako nemožné. Ale při nejbližší příležitosti to napravíme.
S měřením začneme od zadu. Když otevřete kufr nového Méganu, objeví se velký schod. Přesně řečeno je podlaha 23 cm pod nakládací hranou. Pod podlahou najdete prostor pro rezervu, který u vystaveného exempláře vyplňoval subwoofer.
Nový Mégane dostal hodně hluboký kufr, který vám bude trochu znepříjemňovat manipulaci s nákladem. Renault zvolil zcela odlišný přístup oproti Golfu
S dnem nijak nepohnete, takže budete vždy vykládat svá zavazadla přes vysokou hranu. Ani pravidelný tvar zde příliš nehledejte. A protože dno nejde zvednout, není překvapením, že po sklopení zadních opěradel vznikne další výrazný schod. Přesné míry týkající se zavazadelníku najdete v tabulce.
Renault Mégane: Prostor pro zavazadla (cm) |
šířka mezi bočnicemi |
101 |
šířka v nejširším místě |
133 |
výška po roletu |
55 |
šířka vstupního otvoru |
109 |
výška vstupního otvoru |
72 |
délka ložné plochy |
79 |
Zadní sedadla jsou podobná tomu, co nabízí Talisman. Také v Méganu se sedí dost nízko, takže vám sedák moc velkou oporu neposkytne. Potěší nabídka prostoru pro hlavu, která je velmi slušná, ale ne tak prostor pro kolena. Za řidičem vysokým 190 cm zbývá k hraně sedáku pouze 9 centimetrů. Podobně jako při srovnání X-Trail vs. Kadjar, i zde platí, že si Nissan ponechal pozici prostornějšího auta. Pulsar nabízí vzadu nesrovnatelně více místa.
Přední část interiéru opět známe z Espace i Talismanu. Nebýt na přiložené fotce palubní desky na displeji zobrazený Mégane, máme velký problém určit, zda snímek patří k Méganu nebo Talismanu. Zajímavá věc se pak týká dveří. Ty jsou bohatě obložené, ale několikrát se stalo, že jsme je nedovřeli. Vyžadují totiž větší razanci, než čekáte. Snad to bude jenom předsériový problém. Stejná věc se děla i u Talismanu.
Níže najdete kompletní hodnoty interiéru
Renault Mégane: Prostor pro cestující (cm) |
šířka v úrovni loktů vpředu |
146 |
šířka v úrovni loktů vzadu |
142 |
prostor pro hlavu vpředu max. |
94 |
prostor pro hlavu vzadu |
93 |
délka sedáku vpředu |
47 |
délka opěradla vpředu |
63 |
délka sedáku vzadu |
45 |
délka opěradla vzadu |
66 |
šířka prostředního sedáku vzadu |
28 |
prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm |
9 |
Bonus: Částečné srovnání s Astrou
Přestože neustále nastupující a vystupující novináři, kteří ohledávali novou Astru non-stop v jednom kuse nakonec neumožnili kompletní změření interiéru, alespoň zadní část se podařila, takže můžeme nabídnout pro zajímavost bonus v podobě nekompletního srovnání.
Stejně jako Mégane má i Astra dno zavazadelníku dost hluboko pod nakládací hranou. Přesně řečeno to v tomto případě bylo plných 24 cm. Zde to je ale dané tím, že vůz neměl druhé dno, které soudě podle tvaru bočnic v autě být mělo nebo bude za příplatek. Přesto bude i v Astře schod dost výrazný, což logicky platí také o situaci, kdy si sklopíte zadní opěradla.
Renault Mégane vs. Opel Astra: Prostor pro zavazadla (cm) |
|
|
Renault Mégane |
Opel Astra |
šířka mezi bočnicemi |
101 |
104 |
výška po roletu |
55 |
60 |
délka ložné plochy |
79 |
83 |
V Astře se sedí vzadu lépe. Posaz je přirozenější, nad hlavou je také dost místa, nicméně opěradlo i sedák jsou o něco kratší než v Méganu. Zpracování Opelu pak na pohled vypadá o něco lépe a kromě toho má nová Astra na své straně ještě jednu důležitou výhodu, rovnou se představila také jako kombi.
Srovnání těchto dvou nových hatchbacků se zavedenou konkurencí typu VW Golf bude velmi zajímavé. Už se na něj těšíme.