IAA 2015 živě: Změřili jsme interiér nového Renaultu Mégane

Ani druhá velmi důležitá novinka francouzského Renaultu neunikla naší pozornosti a také na nový Mégane jsme se podívali s měřičem v ruce. Původní záměr byl porovnat míry s novou Astrou, jenže ta se těšila takovému zájmu, že přeměřit všechny parametry se u ní ukázalo jednoduše jako nemožné. Ale při nejbližší příležitosti to napravíme.

IAA 2015 živě: Renault Mégane a Renault Talisman

IAA 2015 živě: Renault Mégane a Renault Talisman

S měřením začneme od zadu. Když otevřete kufr nového Méganu, objeví se velký schod. Přesně řečeno je podlaha 23 cm pod nakládací hranou. Pod podlahou najdete prostor pro rezervu, který u vystaveného exempláře vyplňoval subwoofer.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Mégane dostal hodně hluboký kufr, který vám bude trochu znepříjemňovat manipulaci s nákladem. Renault zvolil zcela odlišný přístup oproti Golfu

S dnem nijak nepohnete, takže budete vždy vykládat svá zavazadla přes vysokou hranu. Ani pravidelný tvar zde příliš nehledejte. A protože dno nejde zvednout, není překvapením, že po sklopení zadních opěradel vznikne další výrazný schod. Přesné míry týkající se zavazadelníku najdete v tabulce.

Renault Mégane: Prostor pro zavazadla (cm)
šířka mezi bočnicemi 101
šířka v nejširším místě 133
výška po roletu 55
šířka vstupního otvoru 109
výška vstupního otvoru 72
délka ložné plochy 79

Zadní sedadla jsou podobná tomu, co nabízí Talisman. Také v Méganu se sedí dost nízko, takže vám sedák moc velkou oporu neposkytne. Potěší nabídka prostoru pro hlavu, která je velmi slušná, ale ne tak prostor pro kolena. Za řidičem vysokým 190 cm zbývá k hraně sedáku pouze 9 centimetrů. Podobně jako při srovnání X-Trail vs. Kadjar, i zde platí, že si Nissan ponechal pozici prostornějšího auta. Pulsar nabízí vzadu nesrovnatelně více místa.

Renault Talisman: Jak si povede proti Superbu, Mondeu nebo Passatu?

Renault Talisman: Jak si povede proti Superbu, Mondeu nebo Passatu?

Přední část interiéru opět známe z Espace i Talismanu. Nebýt na přiložené fotce palubní desky na displeji zobrazený Mégane, máme velký problém určit, zda snímek patří k Méganu nebo Talismanu. Zajímavá věc se pak týká dveří. Ty jsou bohatě obložené, ale několikrát se stalo, že jsme je nedovřeli. Vyžadují totiž větší razanci, než čekáte. Snad to bude jenom předsériový problém. Stejná věc se děla i u Talismanu.

Níže najdete kompletní hodnoty interiéru

Renault Mégane: Prostor pro cestující (cm)
šířka v úrovni loktů vpředu 146
šířka v úrovni loktů vzadu 142
prostor pro hlavu vpředu max. 94
prostor pro hlavu vzadu 93
délka sedáku vpředu 47
délka opěradla vpředu 63
délka sedáku vzadu 45
délka opěradla vzadu 66
šířka prostředního sedáku vzadu 28
prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm 9

Bonus: Částečné srovnání s Astrou

Přestože neustále nastupující a vystupující novináři, kteří ohledávali novou Astru non-stop v jednom kuse nakonec neumožnili kompletní změření interiéru, alespoň zadní část se podařila, takže můžeme nabídnout pro zajímavost bonus v podobě nekompletního srovnání.

IAA 2015 živě: Nový Opel Astra se Golfu rozhodně nebojí

IAA 2015 živě: Nový Opel Astra se Golfu rozhodně nebojí

Stejně jako Mégane má i Astra dno zavazadelníku dost hluboko pod nakládací hranou. Přesně řečeno to v tomto případě bylo plných 24 cm. Zde to je ale dané tím, že vůz neměl druhé dno, které soudě podle tvaru bočnic v autě být mělo nebo bude za příplatek. Přesto bude i v Astře schod dost výrazný, což logicky platí také o situaci, kdy si sklopíte zadní opěradla.

Renault Mégane vs. Opel Astra: Prostor pro zavazadla (cm)  
  Renault Mégane Opel Astra
šířka mezi bočnicemi 101 104
výška po roletu 55 60
délka ložné plochy 79 83

V Astře se sedí vzadu lépe. Posaz je přirozenější, nad hlavou je také dost místa, nicméně opěradlo i sedák jsou o něco kratší než v Méganu. Zpracování Opelu pak na pohled vypadá o něco lépe a kromě toho má nová Astra na své straně ještě jednu důležitou výhodu, rovnou se představila také jako kombi.

Srovnání těchto dvou nových hatchbacků se zavedenou konkurencí typu VW Golf bude velmi zajímavé. Už se na něj těšíme. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků