Nová generace hybridní Toyoty Prius má nižší spotřebu a větší dojezd na elektřinu.

Nová generace hybridní Toyoty Prius má nižší spotřebu a větší dojezd na elektřinu.

Design přiznává silnou inspiraci vodíkovým modelem Mirai.

Design přiznává silnou inspiraci vodíkovým modelem Mirai.

Interiér by měl nabídnout posádce více prostoru.

Interiér by měl nabídnout posádce více prostoru.

Pohonná jednotka má termální účinnost 38,5 %, což je o 40 % více než dříve.

Pohonná jednotka má termální účinnost 38,5 %, což je o 40 % více než dříve.

Také zavazadlový prostor je větší než dřív.

Také zavazadlový prostor je větší než dřív.

Volič samočinné převodovky

Volič samočinné převodovky

Toyota slibuje výrazné zlepšení jízdních vlastností a řidičské atraktivity.

Toyota slibuje výrazné zlepšení jízdních vlastností a řidičské atraktivity.

Design přiznává silnou inspiraci vodíkovým modelem Mirai.
Interiér by měl nabídnout posádce více prostoru.
Pohonná jednotka má termální účinnost 38,5 %, což je o 40 % více než dříve.
Také zavazadlový prostor je větší než dřív.
19
Fotogalerie

IAA 2015 živě: Toyota Prius je zelenější a vypadá jako Mirai

Kapitoly článku:


Nová generace hybridní Toyoty Prius zase snižuje spotřebu, zvyšuje dojezd na elektřinu a podle Toyoty přináší i vyšší kultivovanost a komfort. Snad také konečně zmizí takový ten pocit „sebeobětování se za lepší zítřky“, když se s Priusem jede. Novinka má být totiž i rychlejší a dynamičtější.

prius (16).JPGprius (17).JPGprius (12).JPG
Toyota Prius stojí na nové modulární platformě, je pevnější a prostornější. Prý má také více bavit řidiče

Počkáme si, až se svezeme. Toyota tvrdí, že má být nová generace hybridu Prius zábavnější na řízení a lépe ovladatelná především díky radikálnímu snížení těžiště. Tomu právě pomohla nová platforma, která umožnila umístit akumulátory níže. Ty mají větší kapacitu a zároveň jsou lehčí.

Už jen to, že Toyota umístila dozadu místo torzní příčky dvojité lichoběžníky, svědčí o snaze něco s jízdními vlastnostmi hybridu Prius udělat. Stabilitě pak má pomoci delší rozvor a větší šířka vozu.

prius (10).JPGprius (14).JPGprius (11).JPGNový Prius je prostornější a má větší a využitelnější kufr. Hybridní pohon má více výkonu a menší spotřebu, spalovací motor prý dosahuje termální účinnosti 38,5 %.

Toyota Prius dostala také lehčí hybridní systém i spalovací motor. Pohonná jednotka má termální účinnost 38,5 %, což je o 40 % více než dříve. Mnohem účinnější je i kompaktnější elektromotor, který motoru asistuje.

Toyota ale blíže motor nespecifikuje a neznáme ani přesná data spotřeby a výkonů. Víme jen, že má být nový Prius ve všech ohledech lepší než minulá generace. Normovaná spotřeba například mezigeneračně klesla o 18 %.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud