Kapitoly článku:
Nová generace hybridní Toyoty Prius zase snižuje spotřebu, zvyšuje dojezd na elektřinu a podle Toyoty přináší i vyšší kultivovanost a komfort. Snad také konečně zmizí takový ten pocit „sebeobětování se za lepší zítřky“, když se s Priusem jede. Novinka má být totiž i rychlejší a dynamičtější.
Toyota Prius stojí na nové modulární platformě, je pevnější a prostornější. Prý má také více bavit řidiče
Počkáme si, až se svezeme. Toyota tvrdí, že má být nová generace hybridu Prius zábavnější na řízení a lépe ovladatelná především díky radikálnímu snížení těžiště. Tomu právě pomohla nová platforma, která umožnila umístit akumulátory níže. Ty mají větší kapacitu a zároveň jsou lehčí.
Už jen to, že Toyota umístila dozadu místo torzní příčky dvojité lichoběžníky, svědčí o snaze něco s jízdními vlastnostmi hybridu Prius udělat. Stabilitě pak má pomoci delší rozvor a větší šířka vozu.
Nový Prius je prostornější a má větší a využitelnější kufr. Hybridní pohon má více výkonu a menší spotřebu, spalovací motor prý dosahuje termální účinnosti 38,5 %.
Toyota Prius dostala také lehčí hybridní systém i spalovací motor. Pohonná jednotka má termální účinnost 38,5 %, což je o 40 % více než dříve. Mnohem účinnější je i kompaktnější elektromotor, který motoru asistuje.
Toyota ale blíže motor nespecifikuje a neznáme ani přesná data spotřeby a výkonů. Víme jen, že má být nový Prius ve všech ohledech lepší než minulá generace. Normovaná spotřeba například mezigeneračně klesla o 18 %.