IAA 2015 živě: Toyota Prius je zelenější a vypadá jako Mirai

Seznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogalerie: Toyota Prius

Nová generace hybridní Toyoty Prius zase snižuje spotřebu, zvyšuje dojezd na elektřinu a podle Toyoty přináší i vyšší kultivovanost a komfort. Snad také konečně zmizí takový ten pocit „sebeobětování se za lepší zítřky“, když se s Priusem jede. Novinka má být totiž i rychlejší a dynamičtější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Prius stojí na nové modulární platformě, je pevnější a prostornější. Prý má také více bavit řidiče

Počkáme si, až se svezeme. Toyota tvrdí, že má být nová generace hybridu Prius zábavnější na řízení a lépe ovladatelná především díky radikálnímu snížení těžiště. Tomu právě pomohla nová platforma, která umožnila umístit akumulátory níže. Ty mají větší kapacitu a zároveň jsou lehčí.

Toyota Mirai je sériové auto budoucnosti na palivové články

Toyota Mirai je sériové auto budoucnosti na palivové články

Už jen to, že Toyota umístila dozadu místo torzní příčky dvojité lichoběžníky, svědčí o snaze něco s jízdními vlastnostmi hybridu Prius udělat. Stabilitě pak má pomoci delší rozvor a větší šířka vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNový Prius je prostornější a má větší a využitelnější kufr. Hybridní pohon má více výkonu a menší spotřebu, spalovací motor prý dosahuje termální účinnosti 38,5 %.

Toyota Prius dostala také lehčí hybridní systém i spalovací motor. Pohonná jednotka má termální účinnost 38,5 %, což je o 40 % více než dříve. Mnohem účinnější je i kompaktnější elektromotor, který motoru asistuje.

Toyota ale blíže motor nespecifikuje a neznáme ani přesná data spotřeby a výkonů. Víme jen, že má být nový Prius ve všech ohledech lepší než minulá generace. Normovaná spotřeba například mezigeneračně klesla o 18 %.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogalerie: Toyota Prius
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky