IAA 2015 živě: Toyota Prius je zelenější a vypadá jako Mirai

Seznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogalerie: Toyota Prius

Nová generace hybridní Toyoty Prius zase snižuje spotřebu, zvyšuje dojezd na elektřinu a podle Toyoty přináší i vyšší kultivovanost a komfort. Snad také konečně zmizí takový ten pocit „sebeobětování se za lepší zítřky“, když se s Priusem jede. Novinka má být totiž i rychlejší a dynamičtější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Prius stojí na nové modulární platformě, je pevnější a prostornější. Prý má také více bavit řidiče

Počkáme si, až se svezeme. Toyota tvrdí, že má být nová generace hybridu Prius zábavnější na řízení a lépe ovladatelná především díky radikálnímu snížení těžiště. Tomu právě pomohla nová platforma, která umožnila umístit akumulátory níže. Ty mají větší kapacitu a zároveň jsou lehčí.

Toyota Mirai je sériové auto budoucnosti na palivové články

Toyota Mirai je sériové auto budoucnosti na palivové články

Už jen to, že Toyota umístila dozadu místo torzní příčky dvojité lichoběžníky, svědčí o snaze něco s jízdními vlastnostmi hybridu Prius udělat. Stabilitě pak má pomoci delší rozvor a větší šířka vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNový Prius je prostornější a má větší a využitelnější kufr. Hybridní pohon má více výkonu a menší spotřebu, spalovací motor prý dosahuje termální účinnosti 38,5 %.

Toyota Prius dostala také lehčí hybridní systém i spalovací motor. Pohonná jednotka má termální účinnost 38,5 %, což je o 40 % více než dříve. Mnohem účinnější je i kompaktnější elektromotor, který motoru asistuje.

Toyota ale blíže motor nespecifikuje a neznáme ani přesná data spotřeby a výkonů. Víme jen, že má být nový Prius ve všech ohledech lepší než minulá generace. Normovaná spotřeba například mezigeneračně klesla o 18 %.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogalerie: Toyota Prius
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků