IAA 2015 živě: Toyota Prius je zelenější a vypadá jako Mirai

Seznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogalerie: Toyota Prius

Nová generace hybridní Toyoty Prius zase snižuje spotřebu, zvyšuje dojezd na elektřinu a podle Toyoty přináší i vyšší kultivovanost a komfort. Snad také konečně zmizí takový ten pocit „sebeobětování se za lepší zítřky“, když se s Priusem jede. Novinka má být totiž i rychlejší a dynamičtější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Prius stojí na nové modulární platformě, je pevnější a prostornější. Prý má také více bavit řidiče

Počkáme si, až se svezeme. Toyota tvrdí, že má být nová generace hybridu Prius zábavnější na řízení a lépe ovladatelná především díky radikálnímu snížení těžiště. Tomu právě pomohla nová platforma, která umožnila umístit akumulátory níže. Ty mají větší kapacitu a zároveň jsou lehčí.

Video | Elektromobily | Zajímavosti | Hybridy | Palivo | Toyota

Toyota Mirai je sériové auto budoucnosti na palivové články

Už jen to, že Toyota umístila dozadu místo torzní příčky dvojité lichoběžníky, svědčí o snaze něco s jízdními vlastnostmi hybridu Prius udělat. Stabilitě pak má pomoci delší rozvor a větší šířka vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNový Prius je prostornější a má větší a využitelnější kufr. Hybridní pohon má více výkonu a menší spotřebu, spalovací motor prý dosahuje termální účinnosti 38,5 %.

Toyota Prius dostala také lehčí hybridní systém i spalovací motor. Pohonná jednotka má termální účinnost 38,5 %, což je o 40 % více než dříve. Mnohem účinnější je i kompaktnější elektromotor, který motoru asistuje.

Toyota ale blíže motor nespecifikuje a neznáme ani přesná data spotřeby a výkonů. Víme jen, že má být nový Prius ve všech ohledech lepší než minulá generace. Normovaná spotřeba například mezigeneračně klesla o 18 %.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogalerie: Toyota Prius
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků