IAA 2015 živě: Suzuki Baleno vyráží proti Fabii, slibuje větší kufr

Baleno navazuje na ženevský koncept ik-2. Bude k dostání se dvěma motory, 1.2 Dualjet a 1.0 Boosterjet.

Automobilka Suzuki přivezla na autosalon ve Frankfurtu předem avizovaný model Suzuki Baleno. Nejedná se o kompakt, jak mnozí včetně nás dříve uváděli, ale o model segmentu B.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Baleno má pod kapotou přeplňovaný tříválec 1.0 Boosterjet, druhou možností je atmosférický čtyřválec 1.2 Dualjet

Baleno navazuje na ženevský koncept ik-2. Má platformu nové generace, která se vyznačuje vyšší tuhostí a nižší hmotností. Suzuki slibuje zlepšení jízdních vlastností i hospodárnosti.

Těsně pod čtyři metry

Nové Baleno je pětimístný hatchback, který měří 3999 mm na délku, 1745 mm na šířku a 1470 mm na výšku. Rozvor náprav je 2520 mm. (Pro představu, Škoda Fabia má rozvor 2470 mm a délku karoserie 3992 mm.) Suzuki slibuje dostatek místa pro pět cestujících a 355 litrů prostoru pro zavazadla. To by měla být nejlepší hodnota v segmentu malých vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Baleno měří na délku těsně pod čtyři metry; automobilka slibuje zavazadlový prostor o objemu 355 l

V interiéru se zákazníci Suzuki mohou těšit na palubní počítač s barevným displejem, který dokáže zobrazovat mimo jiné podélné a příčné zrychlení. Komunkační a zábavní systém se 7" dotykovou obrazovkou podporuje Apple CarPlay i MirrorLink. V nabídce bude zadní kamera, adaptivní tempomat nebo systém automatického brzdění před překážkou.

Dva motory, oba na benzin

Baleno bude k dostání se dvěma motory, 1.2 Dualjet a 1.0 Boosterjet. Oba jsou nové. Přeplňovaný Boosterjet je řadový tříválec s výkonem 82 kW v 5500 ot./min. a točivým momentem 170 Nm v 2000-3500 ot./min. 

Čtyřválcový Dualjet s atmosférickým plněním nabízí 66 kW v 6000 ot./min. a 120 Nm v 4400 ot./min. Bude se dodávat se systémem SHVS, který Suzuki označuje za „mild hybrid“. V podstatě se jedná o rekuperaci energie prostřednictvím startér-generátoru, jak to známe z mnoha dnešních aut. 

Zatímco Boosterjet pořídíte výhradně s manuálem, atmosférický motor lze kombinovat také s převodovkou CVT. Jízdní výkony žádné motorizace zatím automobilka nezveřejnila.

Aktualizováno 16. září 2015 15:30 Původně stručný článek z 15. září jsme rozšířili o informace zveřejněné na dnešní tiskové konferenci Suzuki na autosalonu IAA 2015.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků