Kapitoly článku:
Nová generace SUV Volkswagen Tiguan se poprvé představila těsně před autosalonem a nyní si ji můžeme ve Frankfurtu prohlédnout naživo. Tiguan stojí na platformě MQB, váží o 50 kg méně (přestože je trochu větší, prostornější a pevnější) a může to být poprvé také plug-in hybrid s motorem 1.4 TSI a kombinovanou spotřebou 1,9 litru na 100 km.
Volkswagen Tiguan se prvně ukázal při včerejší velké tiskovce skupiny VW. Nyní stojí na výstavišti nejen ve verzi R-Line, ale také jako plug-in hybrid GTE
Když vynecháme hybrid, který zřejmě bude okrajovým modelem (Evropané tak moc milují turbodiesely...), najdeme pod kapotou motory o výkonech od 85 do 176 kW. Vrcholná verze dostane motor 2.0 TDI BiTurbo, nastavitelný pohon všech kol 4Motion a sedmistupňový automat DSG.
Není bez zajímavosti, že právě dvakrát přeplňovaný turbodiesel má měrný výkon 120 koní na litr. Třeba takové BMW M3 E90 mělo 105 koní na litr. Nesrovnáváme, jen konstatujeme... Nový Tiguan je v průměru o 24 % úspornější než ten předchozí a utáhne až 2500 kg těžký přívěs. Nechybí ani rozsáhlá bezpečnostní a asistenční výbava.