IAA 2015 živě: Rolls-Royce Dawn vážně není pro chudé miliardáře

Seznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogalerie: Rolls-Royce Dawn

Nový Rolls-Royce Dawn je sice založený na modelu Wraith, který vychází s menší limuzíny Ghost, která je zase založena na BMW řady 7, ale na autě to opravdu nepoznáte. Dokonce i variace na systém iDrive vypadá odlišně, takže společný hardware zůstane zraku majitele skryt. A to je dobře, protože Rolls-Royce musí být jedinečný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
„Leštit kliky“ má v případě Rolls-Royce zcela jiný význam. Jenže vysvětlujte lidem s baťůžky, že na dveře Rollse se mastnou rukou nesahá…

Model Dawn nelze chápat jako luxusní kabriolet pro ty, kteří nemají na velký Phantom Drophead Coupé. Je to dynamicky zaměřené auto určené především zákazníkům, kteří si chtějí Rolls-Royce řídit sami. Nepochybujeme, že velká část klientů bude mít doma jak velký Phantom, tak i model Drophead. A k tomu nějaký ten Range Rover a podobná auta pro personál...

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Majitelé vozů Rolls-Royce posílají své řidiče do autoškoly. Učí je tam tohle

Pod kapotou kabrioletu Rolls-Royce Dawn je dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec 6,6 litru o výkonu 570 koní a točivém momentu 780 Nm. Sílu posílá na zadní kola osmistupňová automatická převodovka. Více než 2,5 tuny těžký kabriolet se rozhodně loudat nebude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Potenciální klient se nikdy neptá na cenu, ale pokud to chcete vědět, tak kabriolet Dawn stojí asi 9,5 milionu korun. Věděli jste třeba, že kabrioletem Rolls-Royce jezdil i V.I. Lenin? Zkrátka každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb!

Zatímco starší vozy Rolls-Royce byly vždy před každou ostrou zatáčkou po britsku „značně znepokojeny“ v tom nejlepším slova smyslu, moderní elektronika, adaptivní podvozky a samozřejmě velký posun v technologii pneumatik dovolí užívat si dynamickou jízdu bez kompromisů v komfortu také s Rolls-Roycem.

Elektricky ovládaná látková střecha kabrioletu Dawn se složí za 21 sekund i za jízdy a pokud se snad musíte ptát na cenu a provozní náklady, tak vězte, že nový Rolls-Royce stojí asi 9,5 milionu korun a má normovanou spotřebu 14,2 litru na 100 km s emisemi CO2 330 g/km . A to je v pořádku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogalerie: Rolls-Royce Dawn
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků