IAA 2015 živě: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima

Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesl z 0,35 na 0,33), o 30 mm delší rozvor a je v ní více místa pro cestující i zavazadla. Kia Optima prošla rozsáhlou modernizací za cílem snížit hluk a vibrace uvnitř kabiny, snížit spotřebu a zlepšit dynamiku.
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage a Kia Optima
  2. Fotogalerie: Kia Sportage a Kia Optima

Korejská automobilka Kia přivezla do Frankfurtu především novou generaci SUV Sportage. Vedle ale můžeme vidět i modernizovaný sedan Kia Optima, který se pokusí sebrat nějaké zákazníky nejen Octavii, ale třeba i levnějším verzím Mondea, Superbu nebo Passatu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Sprotage má nové úspornější a tišší motory. Uvnitř je více místa, zlepšila se komfortní a bezpečnostní výbava a důraz byl kladen i na kvalitu materiálů a zpracování

Hodnocení designu necháme na vás. Pokud jde o techniku, Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesl z 0,35 na 0,33), o 30 mm delší rozvor a je v ní více místa pro cestující i zavazadla.

Pod kapotou je základní diesel 1.7 CRDI o výkonu 85 kW (115 k) nebo motor 2.0 CRDI o výkonech 100 a 135 kW (136 a 184 k). Točivý moment má hodnotu 373, resp. 400 Nm. Nový je blok motoru (je o 5 kg lehčí) a změnil se i systém mazání, který má být energeticky méně náročný. Kia tvrdí, že zapracovala na dalším snížení hluku a vibrací naftových jednotek.

Kombi Kia Optima nakonec bude, ale spíše stylové než praktické

Kombi Kia Optima nakonec bude, ale spíše stylové než praktické

Benzín spaluje nový motor 1.6 T-GDI o výkonu 97 nebo 130 kW. Nejsilnější verze se pak spojena s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. K dieselům si pak budete moci přikoupit klasický šestistupňový automat s měničem. Pohon všech kol není standardem, dostanete ho jen k nejsilnějším verzím, k dieselu 2.0 CRDI o výkonu 100 kW pak za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Optima má modernizovaný turbodiesel 1.7 CRDI a sází na vyšší komfort, kultivovanost a lepší výbavu. Kdo nechce naftu, má ještě k dispozici benzínový dvoulitr

Kia Optima prošla rozsáhlou modernizací za cílem snížit hluk a vibrace uvnitř kabiny, snížit spotřebu a zlepšit dynamiku. Páteří nabídky bude nový turbodiesel 1.7 CRDI o výkonu 104 kW (141 k) a točivém momentu 340 Nm. Je spojen se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Druhou volbou je benzínový dvoulitr s manuální nebo automatickou převodovkou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage a Kia Optima
  2. Fotogalerie: Kia Sportage a Kia Optima

bazar

Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 170 738 km
Cena: 85 000 Kč
Kia Rio 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 96 530 km
Cena: 120 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 125 811 km
Cena: 470 000 Kč
Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 180 021 km
Cena: 180 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 30 479 km
Cena: 260 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 71 931 km
Cena: 490 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků