IAA 2015 živě: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima

Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesl z 0,35 na 0,33), o 30 mm delší rozvor a je v ní více místa pro cestující i zavazadla. Kia Optima prošla rozsáhlou modernizací za cílem snížit hluk a vibrace uvnitř kabiny, snížit spotřebu a zlepšit dynamiku.
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage a Kia Optima
  2. Fotogalerie: Kia Sportage a Kia Optima

Korejská automobilka Kia přivezla do Frankfurtu především novou generaci SUV Sportage. Vedle ale můžeme vidět i modernizovaný sedan Kia Optima, který se pokusí sebrat nějaké zákazníky nejen Octavii, ale třeba i levnějším verzím Mondea, Superbu nebo Passatu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Sprotage má nové úspornější a tišší motory. Uvnitř je více místa, zlepšila se komfortní a bezpečnostní výbava a důraz byl kladen i na kvalitu materiálů a zpracování

Hodnocení designu necháme na vás. Pokud jde o techniku, Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesl z 0,35 na 0,33), o 30 mm delší rozvor a je v ní více místa pro cestující i zavazadla.

Pod kapotou je základní diesel 1.7 CRDI o výkonu 85 kW (115 k) nebo motor 2.0 CRDI o výkonech 100 a 135 kW (136 a 184 k). Točivý moment má hodnotu 373, resp. 400 Nm. Nový je blok motoru (je o 5 kg lehčí) a změnil se i systém mazání, který má být energeticky méně náročný. Kia tvrdí, že zapracovala na dalším snížení hluku a vibrací naftových jednotek.

Kombi Kia Optima nakonec bude, ale spíše stylové než praktické

Kombi Kia Optima nakonec bude, ale spíše stylové než praktické

Benzín spaluje nový motor 1.6 T-GDI o výkonu 97 nebo 130 kW. Nejsilnější verze se pak spojena s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. K dieselům si pak budete moci přikoupit klasický šestistupňový automat s měničem. Pohon všech kol není standardem, dostanete ho jen k nejsilnějším verzím, k dieselu 2.0 CRDI o výkonu 100 kW pak za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Optima má modernizovaný turbodiesel 1.7 CRDI a sází na vyšší komfort, kultivovanost a lepší výbavu. Kdo nechce naftu, má ještě k dispozici benzínový dvoulitr

Kia Optima prošla rozsáhlou modernizací za cílem snížit hluk a vibrace uvnitř kabiny, snížit spotřebu a zlepšit dynamiku. Páteří nabídky bude nový turbodiesel 1.7 CRDI o výkonu 104 kW (141 k) a točivém momentu 340 Nm. Je spojen se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Druhou volbou je benzínový dvoulitr s manuální nebo automatickou převodovkou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage a Kia Optima
  2. Fotogalerie: Kia Sportage a Kia Optima
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků