IAA 2015 živě: Nové BMW řady 7 je revoluční v mnoha ohledech

Skelet z vysokopevnostní oceli a hliníku je vyztužen karbonovými díly. Z výbavy jmenujme laserová světa s dosvitem 600 metrů nebo dotykový systém iDrive s rozpoznáváním gest.
Seznam kapitol
  1. BMW řady 7
  2. Fotogalerie: BMW řady 7

Nová generace luxusního sedanu BMW řady 7 přichází s velmi promyšlenou technikou a jako první ve třídě s částečně karbonovou konstrukcí. Skelet z vysokopevnostní oceli a hliníku je vyztužen karbonovými díly. To má velký podíl na radikálním snížení hmotnosti nové generace řady 7. BMW takto bude postupovat i u dalších nových modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW řady 7 bude luxusnější, pohodlnější a úspornější. V základu má BMW 7 vzduchový podvozek a když zůstanete u 17" kol s vysokým profilem pneu, snad nebude moc drncat

I když je pak auto doslova narvané luxusní výbavou, moderními bezpečnostními systémy a novými hračkami, je mezigenerační rozdíl v hmotnosti docela významných 130 kg. Tato úspora se určitě projeví nejen na poklesu spotřeby paliva, ale i na dynamice a ovladatelnosti.

Galerie: BMW řady 7 od konce války po současnost

Galerie: BMW řady 7 od konce války po současnost

Přesto BMW tvrdí, že nechce novou generaci řady 7 prezentovat jako sportovní limuzínu. Sice si můžete koupit M Paket, ale nová sedmička má být hlavně komfortní a luxusní. Standardem je pneumatické odpružení se samonivelací a kompanzací nerovnoměrného rozložení nákladu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní skelet z hliníku a vysokopevnostní oceli je ještě vyztužen uhlíkovými vlákny. I díky tomu je nová sedmička o 130 kg lehčí a pevnější. V nabídce bude i M Paket

Z výbavy jmenujme třeba laserová světa s dosvitem 600 metrů, dotykový systém iDrive s rozpoznáváním gest a odnímatelným centrálním tabletem a například možnost ovládat auto na dálku pomocí klíčku. Postupně se zavádí také schopnost autonomní jízdy, prozatím jen v koloně.

Všechny motory jsme si už představili, stejně tak známe české ceny. Odkážeme vás proto na dříve zveřejněné články:

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Na nové BMW řady 7 si připravte minimálně 2 388 700 korun

Na nové BMW řady 7 si připravte minimálně 2 388 700 korun

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW řady 7
  2. Fotogalerie: BMW řady 7
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků