IAA 2015 živě: Nissan přivezl Navaru a koncept Gripz, který není nové Z

Japonská automobilka, která v Evropě nedávno prodejně předběhla Toyotu, má na autosalonu dvě novinky: jednu očekávanou tak dlouho, že ji už nikdo za novinku nepovažuje, a druhou, která je pro změnu úplným překvapením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Navara má na IAA 2015 evropskou výstavní premiéru

Tím prvním případem míníme samozřejmě novou generaci pick-upu Navara. Ten má sice ve Frankfurtu evropskou výstavní premiéru, ale samotné auto není tajemstvím už od první poloviny loňského roku. Vlastně je to podobná situace jako s modernizovaným Fordem Ranger, což bude jeden z významných konkurentů Navary.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernější interiér má nabídnout výrazně komfortnější cestování

Nová Navara má kompletně přepracovaný design, přičemž na evropský trh dorazí ve verzích King Cab a Double Cab. Oproti předchozí generaci nabídne provedení s dvojitou kabinou o 67 mm delší ložnou plochu (1578 mm), varianta King Cab pak má ložnou plochu dlouhou 1788 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na evropský trh dorazí Nissan Navara ve verzích King Cab a Double Cab

O pohon se stará naftový motor o objemu 2,3 litru. K dispozici budou dvě verze: 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k).

Nissan Gripz je koncept sportovního třídveřového crossoveru. Všude po internetech se o něm píše, že ukazuje budoucnost sportovního kupé 370Z, ale naše informace říkají, že je to dezinterpretace. Designové znaky Gripz se možná na budoucím Nissanu Z objeví, ale koncept rozhodně neříká, že se svalnaté sportovní kupé promění v crossover. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Gripz má kompozitovou karoserii bez B-sloupků a ohromná 23" kola

Naopak bychom se vůbec nedivili, kdyby se klíčové designové a stylistické znaky komceptu Gripz objevily na nástupci modelu Juke, se kterým automobilka počítá na příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve světlometech se ukrývají kamery, které mohou zaznamenávat jízdu

Pod kompozitovou karoserií schovává koncept hybridní ústrojí tvořené kombinací elektromotoru z Nissanu Leaf se spalovacím motorem, který zde plní funkci generátoru. Žádné podrobnosti o jízdních výkonech automobilka nezveřejnila. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 871 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 420 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 480 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 19 970 km
Cena: 480 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků