IAA 2015 živě: Nissan přivezl Navaru a koncept Gripz, který není nové Z

Japonská automobilka, která v Evropě nedávno prodejně předběhla Toyotu, má na autosalonu dvě novinky: jednu očekávanou tak dlouho, že ji už nikdo za novinku nepovažuje, a druhou, která je pro změnu úplným překvapením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Navara má na IAA 2015 evropskou výstavní premiéru

Tím prvním případem míníme samozřejmě novou generaci pick-upu Navara. Ten má sice ve Frankfurtu evropskou výstavní premiéru, ale samotné auto není tajemstvím už od první poloviny loňského roku. Vlastně je to podobná situace jako s modernizovaným Fordem Ranger, což bude jeden z významných konkurentů Navary.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernější interiér má nabídnout výrazně komfortnější cestování

Nová Navara má kompletně přepracovaný design, přičemž na evropský trh dorazí ve verzích King Cab a Double Cab. Oproti předchozí generaci nabídne provedení s dvojitou kabinou o 67 mm delší ložnou plochu (1578 mm), varianta King Cab pak má ložnou plochu dlouhou 1788 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na evropský trh dorazí Nissan Navara ve verzích King Cab a Double Cab

O pohon se stará naftový motor o objemu 2,3 litru. K dispozici budou dvě verze: 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k).

Nissan Gripz je koncept sportovního třídveřového crossoveru. Všude po internetech se o něm píše, že ukazuje budoucnost sportovního kupé 370Z, ale naše informace říkají, že je to dezinterpretace. Designové znaky Gripz se možná na budoucím Nissanu Z objeví, ale koncept rozhodně neříká, že se svalnaté sportovní kupé promění v crossover. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Gripz má kompozitovou karoserii bez B-sloupků a ohromná 23" kola

Naopak bychom se vůbec nedivili, kdyby se klíčové designové a stylistické znaky komceptu Gripz objevily na nástupci modelu Juke, se kterým automobilka počítá na příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve světlometech se ukrývají kamery, které mohou zaznamenávat jízdu

Pod kompozitovou karoserií schovává koncept hybridní ústrojí tvořené kombinací elektromotoru z Nissanu Leaf se spalovacím motorem, který zde plní funkci generátoru. Žádné podrobnosti o jízdních výkonech automobilka nezveřejnila. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků