IAA 2015 živě: Nissan přivezl Navaru a koncept Gripz, který není nové Z

Japonská automobilka, která v Evropě nedávno prodejně předběhla Toyotu, má na autosalonu dvě novinky: jednu očekávanou tak dlouho, že ji už nikdo za novinku nepovažuje, a druhou, která je pro změnu úplným překvapením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Navara má na IAA 2015 evropskou výstavní premiéru

Tím prvním případem míníme samozřejmě novou generaci pick-upu Navara. Ten má sice ve Frankfurtu evropskou výstavní premiéru, ale samotné auto není tajemstvím už od první poloviny loňského roku. Vlastně je to podobná situace jako s modernizovaným Fordem Ranger, což bude jeden z významných konkurentů Navary.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernější interiér má nabídnout výrazně komfortnější cestování

Nová Navara má kompletně přepracovaný design, přičemž na evropský trh dorazí ve verzích King Cab a Double Cab. Oproti předchozí generaci nabídne provedení s dvojitou kabinou o 67 mm delší ložnou plochu (1578 mm), varianta King Cab pak má ložnou plochu dlouhou 1788 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na evropský trh dorazí Nissan Navara ve verzích King Cab a Double Cab

O pohon se stará naftový motor o objemu 2,3 litru. K dispozici budou dvě verze: 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k).

Nissan Gripz je koncept sportovního třídveřového crossoveru. Všude po internetech se o něm píše, že ukazuje budoucnost sportovního kupé 370Z, ale naše informace říkají, že je to dezinterpretace. Designové znaky Gripz se možná na budoucím Nissanu Z objeví, ale koncept rozhodně neříká, že se svalnaté sportovní kupé promění v crossover. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Gripz má kompozitovou karoserii bez B-sloupků a ohromná 23" kola

Naopak bychom se vůbec nedivili, kdyby se klíčové designové a stylistické znaky komceptu Gripz objevily na nástupci modelu Juke, se kterým automobilka počítá na příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve světlometech se ukrývají kamery, které mohou zaznamenávat jízdu

Pod kompozitovou karoserií schovává koncept hybridní ústrojí tvořené kombinací elektromotoru z Nissanu Leaf se spalovacím motorem, který zde plní funkci generátoru. Žádné podrobnosti o jízdních výkonech automobilka nezveřejnila. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků