IAA 2015 živě: Nissan přivezl Navaru a koncept Gripz, který není nové Z

Japonská automobilka, která v Evropě nedávno prodejně předběhla Toyotu, má na autosalonu dvě novinky: jednu očekávanou tak dlouho, že ji už nikdo za novinku nepovažuje, a druhou, která je pro změnu úplným překvapením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Navara má na IAA 2015 evropskou výstavní premiéru

Tím prvním případem míníme samozřejmě novou generaci pick-upu Navara. Ten má sice ve Frankfurtu evropskou výstavní premiéru, ale samotné auto není tajemstvím už od první poloviny loňského roku. Vlastně je to podobná situace jako s modernizovaným Fordem Ranger, což bude jeden z významných konkurentů Navary.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernější interiér má nabídnout výrazně komfortnější cestování

Nová Navara má kompletně přepracovaný design, přičemž na evropský trh dorazí ve verzích King Cab a Double Cab. Oproti předchozí generaci nabídne provedení s dvojitou kabinou o 67 mm delší ložnou plochu (1578 mm), varianta King Cab pak má ložnou plochu dlouhou 1788 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na evropský trh dorazí Nissan Navara ve verzích King Cab a Double Cab

O pohon se stará naftový motor o objemu 2,3 litru. K dispozici budou dvě verze: 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k).

Nissan Gripz je koncept sportovního třídveřového crossoveru. Všude po internetech se o něm píše, že ukazuje budoucnost sportovního kupé 370Z, ale naše informace říkají, že je to dezinterpretace. Designové znaky Gripz se možná na budoucím Nissanu Z objeví, ale koncept rozhodně neříká, že se svalnaté sportovní kupé promění v crossover. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Gripz má kompozitovou karoserii bez B-sloupků a ohromná 23" kola

Naopak bychom se vůbec nedivili, kdyby se klíčové designové a stylistické znaky komceptu Gripz objevily na nástupci modelu Juke, se kterým automobilka počítá na příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve světlometech se ukrývají kamery, které mohou zaznamenávat jízdu

Pod kompozitovou karoserií schovává koncept hybridní ústrojí tvořené kombinací elektromotoru z Nissanu Leaf se spalovacím motorem, který zde plní funkci generátoru. Žádné podrobnosti o jízdních výkonech automobilka nezveřejnila. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků