IAA 2015 živě: Lexus RX sází na velmi odvážný design

Čtvrtá generace velkého crossoveru značky Lexus měla světovou premiéru už v dubnu na autosalonu v New Yorku, ale letošní Frankfurt je pro nový Lexus RX evropským debutem. 

Ostře řezanými klíny a ohromnou maskou nový Lexus RX navazuje na vzhled menšího modelu NX

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Lexus RX má ve Frankfurtu evropskou premiéru

Nová generace oproti té starší změnila své základní rozměry. Na délku měří 4890 mm, na šířku 1895 mm a na výšku 1689 mm. Jen pro srovnání, končící RX měří 4770 mm na délku, 1885 mm na šířku a 1685 mm na výšku. Rozvor náprav se zvětšil z 2740 na 2789 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verzi RX350 pohání vidlicový šestiválec o objemu 3,5 l s výkonem 221 kW

Na výběr budou opět varianty RX350 a RX450h, přičemž ve Frankfurtu jsou k vidění obě. První jmenovaný používá benzinový šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 221 kW (300 k, současné RX má 277 k). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hybridní RX450h je vrcholem řady. Jeho parametry zatím neznáme

Ačkoliv v Evropě se silnou preferencí dieselů je Lexus RX mezi luxusními SUV spíše okrajovou záležitostí, celosvětově je pro značku zcela zásadní. Je to její nejprodávanější model.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 29 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků