Čtvrtá generace velkého crossoveru značky Lexus měla světovou premiéru už v dubnu na autosalonu v New Yorku, ale letošní Frankfurt je pro nový Lexus RX evropským debutem.
Ostře řezanými klíny a ohromnou maskou nový Lexus RX navazuje na vzhled menšího modelu NX.
Nová generace oproti té starší změnila své základní rozměry. Na délku měří 4890 mm, na šířku 1895 mm a na výšku 1689 mm. Jen pro srovnání, končící RX měří 4770 mm na délku, 1885 mm na šířku a 1685 mm na výšku. Rozvor náprav se zvětšil z 2740 na 2789 mm.
Na výběr budou opět varianty RX350 a RX450h, přičemž ve Frankfurtu jsou k vidění obě. První jmenovaný používá benzinový šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 221 kW (300 k, současné RX má 277 k).
Ačkoliv v Evropě se silnou preferencí dieselů je Lexus RX mezi luxusními SUV spíše okrajovou záležitostí, celosvětově je pro značku zcela zásadní. Je to její nejprodávanější model.
Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.
Reprezentativní SUV s cenou kolem milionu dnes nabízejí i značky, u kterých bychom takové auto ještě nedávno nehledali. Zaujmout novou klientelu se snaží třeba čerstvě omlazený Renault Koleos a letošní přírůstek Seat Tarraco.
Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.
Dodge si pro modelový rok 2020 připravil rozšíření nabídky verzí sedanu Charger o provedení, které spojuje vzhled a výbavu verze GT s pohonem všech kol.
Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.
Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.
Ono je to vlastně diskutabilní: pro nás je to něco okázalého a nevídaného, ale v Japonsku jsou tyto bizarnosti na denním pořádku.
Švédské Volvo se do historie zapsalo nejen svou posedlostí bezpečím, ale rovněž neuvěřitelně chytrými a důvtipnými reklamami.
Pokles prodejů osobních automobilů v nejlidnatější zemi světa s sebou táhne dolů také zájem o elektromobily a plug-in hybridy. V Číně klesl minulý měsíc prodej elektrifikovaných aut o 4,7 procenta, poprvé za uplynulé dva roky.
Podle pokynů výrobce bychom měli do rychlého Leonu tankovat benzin s oktanovým číslem minimálně 98. Vyzkoušeli jsme, co se stane, když motor nakrmíme jen pětadevadesátkou – a naopak jestli se prémiový 100oktanový benzin projeví dalším zvýšením výkonu.
Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni ve svých garážích. Přesto není špatné vědět i o těch dalších.
Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.
Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.
S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.
Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.