IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

Seznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Fotogalerie: Audi e-tron quattro

Vypadá to, že se BMW X6 může rozloučit s výsadním postavením ve svém vlastním segmentu. Přišel Mercedes GLE a nyní se můžeme na konceptu Audi e-tron quattro podívat na připravovaný podobný crossover Audi Q6. Ten se do dvou let začne prodávat, elektrický model přijde za tři roky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elektrický koncept Audi e-tron quattro má aktivní aerodynamiku a dojezd přes 500 km. Nabije se za třicet minut a stovku umí za 4,6 sekundy

Je až s podivem, že ostatní automobilky dovolily BMW tak dlouho vyžírat prodejní koláč ve třídě velkých arogantních nepraktických kupé-SUV. Možná se bály neúspěchu, jaký postihl SsangYong Actyon (ten vlastně tuto třídu založil dva roky před BMW X6)…

Nové Audi Q7 míří hodně vysoko [první jízdní dojmy]

Nové Audi Q7 míří hodně vysoko [první jízdní dojmy]

Koncept Audi e-tron quattro je ale zajímavý i z jiného hlediska. Připravuje se totiž na konkurenci v podání elektrické Tesly Model X, která se začne prodávat už na konci září. Nicméně produkční model Audi Q6, který by měl dorazit do dvou let, dostane i povinné diesely 3.0 TDI, na které už zákazníci čekají.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní difuzor a křídlo nejsou jen na ozdobu. Při vyšší rychlosti se vysunou a upraví svůj úhel, takže se sníží aerodynamický odpor a tím prodlouží dojezd

Vystavený koncept Audi má tři elektromotory a celkový výkon 370 kW neboli 503 koní. Točivý moment přes 800 Nm stačí k tomu, aby se toto SUV dostalo na stovku za 4,6 sekundy a rozjelo se na 210 km/h. Myslelo se i na praktičnost, kufr pojme 615 litrů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Fotogalerie: Audi e-tron quattro
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků