IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

Seznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Fotogalerie: Audi e-tron quattro

Vypadá to, že se BMW X6 může rozloučit s výsadním postavením ve svém vlastním segmentu. Přišel Mercedes GLE a nyní se můžeme na konceptu Audi e-tron quattro podívat na připravovaný podobný crossover Audi Q6. Ten se do dvou let začne prodávat, elektrický model přijde za tři roky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elektrický koncept Audi e-tron quattro má aktivní aerodynamiku a dojezd přes 500 km. Nabije se za třicet minut a stovku umí za 4,6 sekundy

Je až s podivem, že ostatní automobilky dovolily BMW tak dlouho vyžírat prodejní koláč ve třídě velkých arogantních nepraktických kupé-SUV. Možná se bály neúspěchu, jaký postihl SsangYong Actyon (ten vlastně tuto třídu založil dva roky před BMW X6)…

Nové Audi Q7 míří hodně vysoko [první jízdní dojmy]

Nové Audi Q7 míří hodně vysoko [první jízdní dojmy]

Koncept Audi e-tron quattro je ale zajímavý i z jiného hlediska. Připravuje se totiž na konkurenci v podání elektrické Tesly Model X, která se začne prodávat už na konci září. Nicméně produkční model Audi Q6, který by měl dorazit do dvou let, dostane i povinné diesely 3.0 TDI, na které už zákazníci čekají.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní difuzor a křídlo nejsou jen na ozdobu. Při vyšší rychlosti se vysunou a upraví svůj úhel, takže se sníží aerodynamický odpor a tím prodlouží dojezd

Vystavený koncept Audi má tři elektromotory a celkový výkon 370 kW neboli 503 koní. Točivý moment přes 800 Nm stačí k tomu, aby se toto SUV dostalo na stovku za 4,6 sekundy a rozjelo se na 210 km/h. Myslelo se i na praktičnost, kufr pojme 615 litrů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Fotogalerie: Audi e-tron quattro
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky