F-Pace je první SUV v historii značky Jaguar.

F-Pace je první SUV v historii značky Jaguar.

Konstrukce vozu využívá ve velké míře hliníku, který tvoří 80 procent karoserie.

Konstrukce vozu využívá ve velké míře hliníku, který tvoří 80 procent karoserie.

Základním motorem je čtyřválcový diesel Ingenium s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 430 Nm.

Základním motorem je čtyřválcový diesel Ingenium s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 430 Nm.

V nabídce bude i naftový šestiválec s parametry 221 kW (300 k) a 700 Nm. F-Pace s ním pokoří 100 km/h za 6,2 s.

V nabídce bude i naftový šestiválec s parametry 221 kW (300 k) a 700 Nm. F-Pace s ním pokoří 100 km/h za 6,2 s.

Vůbec nejsilnější motorizací však bude benzínový třílitr. Klíčové parametry: 280 kW, 450 Nm, 5,5 s, 250 km/h.

Vůbec nejsilnější motorizací však bude benzínový třílitr. Klíčové parametry: 280 kW, 450 Nm, 5,5 s, 250 km/h.

Jaguar F-Pace je dlouhý 4731 mm, vysoký 1667 mm a velmi široký. Na šířku totiž měří 1936 mm bez zrcátek.

Jaguar F-Pace je dlouhý 4731 mm, vysoký 1667 mm a velmi široký. Na šířku totiž měří 1936 mm bez zrcátek.

Ve výbavě najdeme všechno možné od nového systému InControl Touch Pro s displejem o velikosti 10,2 palců, přes head-up displej až po systém Jaguar Activity Key.

Ve výbavě najdeme všechno možné od nového systému InControl Touch Pro s displejem o velikosti 10,2 palců, přes head-up displej až po systém Jaguar Activity Key.

Základní motorizace bude standardně dodávána se zadním pohonem, ostatní dostanou čtyřkolku.

Základní motorizace bude standardně dodávána se zadním pohonem, ostatní dostanou čtyřkolku.

Konstrukce vozu využívá ve velké míře hliníku, který tvoří 80 procent karoserie.
Základním motorem je čtyřválcový diesel Ingenium s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 430 Nm.
V nabídce bude i naftový šestiválec s parametry 221 kW (300 k) a 700 Nm. F-Pace s ním pokoří 100 km/h za 6,2 s.
Vůbec nejsilnější motorizací však bude benzínový třílitr. Klíčové parametry: 280 kW, 450 Nm, 5,5 s, 250 km/h.
14
Fotogalerie

IAA 2015 živě: Jaguar F-Pace má v nejsilnější verzi 380 k

Jsou to přesně dva roky od doby, kdy Jaguar představil koncept C-X17. Stalo se tak v předvečer autosalonu ve Frankfurtu 2013. Dnes přišla řada na sériovou verzi.

První crossover se značkou Jaguar je tady. Stručně řečeno, vypadá prakticky stejně jako koncept C-X17 a po stránce techniky je vlastně stejný jako nedávno představená nová generace Jaguaru XF. Zájemci se mohou těšit na pohon všech kol a vrcholné motorizace v podobě naftového šestiválce o výkonu 250 kW (300 koní) nebo benzinového třílitru z modelu F-Type, který disponuje maximem 279 kW (380 koní).

Lehký díky hliníku

Základ Jaguaru F-Pace je shodný s tím, co už používá menší XE a zmíněné XF. Opět byl ve velké míře použit hliník, přesně řečeno jeho podíl na karoserii tvoří 80 %. F-Pace se proto chlubí relativně nízkou hmotností (od 1665 kg) a z toho plynoucí také zajímavou spotřebou. Vůz je dlouhý 4731 mm, vysoký 1667 mm a velmi široký. Na šířku totiž měří 1936 mm bez zrcátek. Na poměry crossoverů pak nabízí také velmi solidní výšku podvozku (213 mm). Rozvor náprav dosahuje na 2874 mm.

 
_DSC1317.JPG_DSC1314.JPG_DSC1313.JPGNový Jaguar F-Pace se vzhledově příliš nevzdálil konceptu C-X17

V interiéru máme očekávat dost prostoru pro pět cestujících, prémiové materiály, prvotřídní zpracování a tak dále. Na pohled je F-Pace uvnitř velmi podobný Jaguaru XF. Zadní opěradlo je dělené v poměru 40/20/40 a zavazadelník zvládne v základním uspořádání 650 litrů.

Základním motorem pro Jaguar F-Pace je čtyřválcový diesel Ingenium, který nabízí výkon 132 kW (180 k) a vrchol točivého momentu 430 Nm. Tahle verze bude dostupná s manuálem a pohonem zadní nápravy, přičemž hlavní devízou bude nízká spotřeba. Ta se má pohybovat v kombinovaném cyklu těsně pod hranicí pěti litrů nafty. Kdo ale bude chtít, ten si může tuto motorizaci pořídit také s pohonem všech kol. 

Zatím bez osmiválce

Silnější naftová alternativa představuje pořádný skok, protože Jaguar dále nabízí už jen naftový šestiválec, který disponuje parametry 221 kW (300 k) a vrcholem točivého momentu 700 Nm. Zde je samozřejmě pohon všech kol standardem, stejně jako osmistupňový automat. Takový F-Pace zvládne stovku za 6,2 s, maximálně jede 241 km/h a v kombinovaném cyklu spotřebuje šest litrů nafty.

_DSC1319.JPG_DSC1312.JPG_DSC1311.JPG
_DSC1318.JPG_DSC1315.JPG_DSC1316.JPG
Základní motorizací bude naftový čtyřválec (132 kW/430 Nm), který se má dodávat s pohonem zadních kol; za čtyřkolku bude však možné připlatit

Zájemci o benzinové motory mohou vybírat mezi přeplňovaným dvoulitrem 177 kW (240 k) a dvojicí šestiválcových třílitrů, které mají opět pohon všech kol standardně. Slabší provedení disponuje parametry 250 kW (340 k) a 450 Nm, vrcholná verze je naladěná na 280 kW (380 k) a 450 Nm. Nejrychlejší F-Pace umí stovku za 5,5 s a jede 250 km/h.

Podvozek už známe. Vpředu najdeme dvojité lichoběžníkové zavěšení, vzadu nápravu typu integral link. Vzhledem k tomu, jak jezdí XF, se dá očekávat, že také F-Pace bude pro řidiče velice zajímavé auto. Jízdní vlastnosti budou dále vylepšovat adaptivní tlumiče a zájemci nepřijdou ani o systém Configurable Dynamics, který umožňuje nastavení odezvy na plyn, samočinné převodovky, řízení a zmíněných tlumičů.

Auto dostane také něco jako zjednodušenou verzi systému Terrain Response známého z Land Roverů. V tomto případě je podobná věc označena jako Adaptive Surface Response.

Ve výbavě pak najdeme všechno možné od nového systému InControl Touch Pro s displejem o velikosti 10,2 palců, přes head-up displej až po systém Jaguar Activity Key. Jde o vodotěsný nárazuvzdorný náramek, pomocí kterého lze F-Pace uzamknout. Stačí přiložit náramek k písmenu J v nápisu Jaguar na zadních dveřích. Spolu s uzamčením auta samozřejmě dojde také k deaktivaci klasického klíčku, který zůstal uvnitř.

Jaguar uvádí první luxusní crossover F-Pace

Na přesné ceny je ještě brzy a stejně tak se v tiskové zprávě nepíše nic o termínu vstupu na trh. Jisté je pouze to, že F-Pace dorazí ve výbavách Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a F-Pace S. V prvním roce výroby se bude nabízet ještě First Edition. Ta bude dostupná pouze s nejsilnějším naftovým nebo benzinovým motorem a ve dvou speciálních barvách Cesium Blue a Halcyon Gold, které odkazují na koncept C-X17. 

Jag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_01_LowRes-2.jpgJag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_05_LowRes.jpg
Jag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_02_LowRes.jpgJag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_03_LowRes.jpgJag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_04_LowRes.jpg

Aktualizováno 15. 9. 2015 14:30 Do článku jsme doplnili živé fotografie z Frankfurtu.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud