IAA 2015 živě: Jaguar F-Pace má v nejsilnější verzi 380 k

Jsou to přesně dva roky od doby, kdy Jaguar představil koncept C-X17. Stalo se tak v předvečer autosalonu ve Frankfurtu 2013. Dnes přišla řada na sériovou verzi.

První crossover se značkou Jaguar je tady. Stručně řečeno, vypadá prakticky stejně jako koncept C-X17 a po stránce techniky je vlastně stejný jako nedávno představená nová generace Jaguaru XF. Zájemci se mohou těšit na pohon všech kol a vrcholné motorizace v podobě naftového šestiválce o výkonu 250 kW (300 koní) nebo benzinového třílitru z modelu F-Type, který disponuje maximem 279 kW (380 koní).

Jaguar C-X17 naživo: Krok správným směrem

Jaguar C-X17 naživo: Krok správným směrem

Lehký díky hliníku

Základ Jaguaru F-Pace je shodný s tím, co už používá menší XE a zmíněné XF. Opět byl ve velké míře použit hliník, přesně řečeno jeho podíl na karoserii tvoří 80 %. F-Pace se proto chlubí relativně nízkou hmotností (od 1665 kg) a z toho plynoucí také zajímavou spotřebou. Vůz je dlouhý 4731 mm, vysoký 1667 mm a velmi široký. Na šířku totiž měří 1936 mm bez zrcátek. Na poměry crossoverů pak nabízí také velmi solidní výšku podvozku (213 mm). Rozvor náprav dosahuje na 2874 mm.

 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNový Jaguar F-Pace se vzhledově příliš nevzdálil konceptu C-X17

V interiéru máme očekávat dost prostoru pro pět cestujících, prémiové materiály, prvotřídní zpracování a tak dále. Na pohled je F-Pace uvnitř velmi podobný Jaguaru XF. Zadní opěradlo je dělené v poměru 40/20/40 a zavazadelník zvládne v základním uspořádání 650 litrů.

Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Základním motorem pro Jaguar F-Pace je čtyřválcový diesel Ingenium, který nabízí výkon 132 kW (180 k) a vrchol točivého momentu 430 Nm. Tahle verze bude dostupná s manuálem a pohonem zadní nápravy, přičemž hlavní devízou bude nízká spotřeba. Ta se má pohybovat v kombinovaném cyklu těsně pod hranicí pěti litrů nafty. Kdo ale bude chtít, ten si může tuto motorizaci pořídit také s pohonem všech kol. 

Zatím bez osmiválce

Silnější naftová alternativa představuje pořádný skok, protože Jaguar dále nabízí už jen naftový šestiválec, který disponuje parametry 221 kW (300 k) a vrcholem točivého momentu 700 Nm. Zde je samozřejmě pohon všech kol standardem, stejně jako osmistupňový automat. Takový F-Pace zvládne stovku za 6,2 s, maximálně jede 241 km/h a v kombinovaném cyklu spotřebuje šest litrů nafty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní motorizací bude naftový čtyřválec (132 kW/430 Nm), který se má dodávat s pohonem zadních kol; za čtyřkolku bude však možné připlatit

Zájemci o benzinové motory mohou vybírat mezi přeplňovaným dvoulitrem 177 kW (240 k) a dvojicí šestiválcových třílitrů, které mají opět pohon všech kol standardně. Slabší provedení disponuje parametry 250 kW (340 k) a 450 Nm, vrcholná verze je naladěná na 280 kW (380 k) a 450 Nm. Nejrychlejší F-Pace umí stovku za 5,5 s a jede 250 km/h.

Jaguar opět poodhalil nový F-Pace. Prodávat se začne příští rok  

Jaguar opět poodhalil nový F-Pace. Prodávat se začne příští rok  

Podvozek už známe. Vpředu najdeme dvojité lichoběžníkové zavěšení, vzadu nápravu typu integral link. Vzhledem k tomu, jak jezdí XF, se dá očekávat, že také F-Pace bude pro řidiče velice zajímavé auto. Jízdní vlastnosti budou dále vylepšovat adaptivní tlumiče a zájemci nepřijdou ani o systém Configurable Dynamics, který umožňuje nastavení odezvy na plyn, samočinné převodovky, řízení a zmíněných tlumičů.

Auto dostane také něco jako zjednodušenou verzi systému Terrain Response známého z Land Roverů. V tomto případě je podobná věc označena jako Adaptive Surface Response.

Ve výbavě pak najdeme všechno možné od nového systému InControl Touch Pro s displejem o velikosti 10,2 palců, přes head-up displej až po systém Jaguar Activity Key. Jde o vodotěsný nárazuvzdorný náramek, pomocí kterého lze F-Pace uzamknout. Stačí přiložit náramek k písmenu J v nápisu Jaguar na zadních dveřích. Spolu s uzamčením auta samozřejmě dojde také k deaktivaci klasického klíčku, který zůstal uvnitř.

Zobrazit tiskovou zprávu

Na přesné ceny je ještě brzy a stejně tak se v tiskové zprávě nepíše nic o termínu vstupu na trh. Jisté je pouze to, že F-Pace dorazí ve výbavách Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a F-Pace S. V prvním roce výroby se bude nabízet ještě First Edition. Ta bude dostupná pouze s nejsilnějším naftovým nebo benzinovým motorem a ve dvou speciálních barvách Cesium Blue a Halcyon Gold, které odkazují na koncept C-X17. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Aktualizováno 15. 9. 2015 14:30 Do článku jsme doplnili živé fotografie z Frankfurtu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků