IAA 2015 živě: Infiniti Q30 slibuje hlavně ticho a komfort

Q30 je prvním kompaktním hatchbackem v historii Infiniti. Základní motorizací bude benzínový motor 1,6 l. Automobilka však myslí i na Evropany, jimž nabídne diesely.

„Prvních SUV“ máme na letošním Frankfurtu hned několik, ale nové Infiniti Q30 je prvním kompaktním hatchbackem v historii své značky. Luxusní část aliance Renault-Nissan tak vstupuje do segmentu, kde se bude přetahovat o zákazníky zejména s Audi A3, BMW 1 a Mercedesem třídy A, ale také třeba vyššími specifikacemi VW Golf.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti nabídne nový model ve třech výbavách: Q30 (základ), Premium (luxusnější provedení) a Sport (liší se vzhledem i naladěním podvozku)

Designově novinka navazuje na styl dosavadních modelů Infiniti, charakterizovaný výraznými prolisy a organickými tvary s minimem hladkých ploch nebo rovných linií. 

První hatchback Infiniti ukázal interiér. Co mu říkáte?

První hatchback Infiniti ukázal interiér. Co mu říkáte?

Základní motorizací bude benzínový motor 1,6 l, nabízený ve variantách 90 a 115 kW. Infiniti však myslí i na Evropany, jimž nabídne diesely 1,5 a 2,2 l, naladěné na 80, respektive 125 kW. Vrcholnou motorizaci představuje benzínový dvoulitr o výkonu 155 kW, ten však automobilka nabídne pouze zákazníkům ochotným připlatit za verze Premium a Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za příplatek dostanete mimo jiné automatický parkovací asistent, adaptivní tempomat nebo systém autonomního brzdění, tedy technologie obvyklé u konkurence

Namísto sériové manuální šestistupňové převodovky si bude možné objednat dvouspojkovou skříň se sedmi rychlostmi. Podvozek je tvořen vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu. Automobilka tvrdí, že při vývoji kladla velký důraz na harmonické jízdní vlastnosti, odezvu řízení a nastavení podvozku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti Q30 se bude vyrábět v britském Sunderlandu

K výjimečnému pohodlí cestujících má přispět také tvarování sedadel nebo pečlivé odhlučnění interiéru, podporované systémem aktivního potlačování hluku. Zavazadlový prostor má základní objem 368 l. 

Další informace o novém Infiniti Q30 najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků