IAA 2015 živě: Infiniti Q30 slibuje hlavně ticho a komfort

Q30 je prvním kompaktním hatchbackem v historii Infiniti. Základní motorizací bude benzínový motor 1,6 l. Automobilka však myslí i na Evropany, jimž nabídne diesely.

„Prvních SUV“ máme na letošním Frankfurtu hned několik, ale nové Infiniti Q30 je prvním kompaktním hatchbackem v historii své značky. Luxusní část aliance Renault-Nissan tak vstupuje do segmentu, kde se bude přetahovat o zákazníky zejména s Audi A3, BMW 1 a Mercedesem třídy A, ale také třeba vyššími specifikacemi VW Golf.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti nabídne nový model ve třech výbavách: Q30 (základ), Premium (luxusnější provedení) a Sport (liší se vzhledem i naladěním podvozku)

Designově novinka navazuje na styl dosavadních modelů Infiniti, charakterizovaný výraznými prolisy a organickými tvary s minimem hladkých ploch nebo rovných linií. 

Premiéry | Luxusní auta | Design | Infiniti

První hatchback Infiniti ukázal interiér. Co mu říkáte?

Základní motorizací bude benzínový motor 1,6 l, nabízený ve variantách 90 a 115 kW. Infiniti však myslí i na Evropany, jimž nabídne diesely 1,5 a 2,2 l, naladěné na 80, respektive 125 kW. Vrcholnou motorizaci představuje benzínový dvoulitr o výkonu 155 kW, ten však automobilka nabídne pouze zákazníkům ochotným připlatit za verze Premium a Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za příplatek dostanete mimo jiné automatický parkovací asistent, adaptivní tempomat nebo systém autonomního brzdění, tedy technologie obvyklé u konkurence

Namísto sériové manuální šestistupňové převodovky si bude možné objednat dvouspojkovou skříň se sedmi rychlostmi. Podvozek je tvořen vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu. Automobilka tvrdí, že při vývoji kladla velký důraz na harmonické jízdní vlastnosti, odezvu řízení a nastavení podvozku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti Q30 se bude vyrábět v britském Sunderlandu

K výjimečnému pohodlí cestujících má přispět také tvarování sedadel nebo pečlivé odhlučnění interiéru, podporované systémem aktivního potlačování hluku. Zavazadlový prostor má základní objem 368 l. 

Další informace o novém Infiniti Q30 najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků