IAA 2015 živě: Infiniti Q30 slibuje hlavně ticho a komfort

Q30 je prvním kompaktním hatchbackem v historii Infiniti. Základní motorizací bude benzínový motor 1,6 l. Automobilka však myslí i na Evropany, jimž nabídne diesely.

„Prvních SUV“ máme na letošním Frankfurtu hned několik, ale nové Infiniti Q30 je prvním kompaktním hatchbackem v historii své značky. Luxusní část aliance Renault-Nissan tak vstupuje do segmentu, kde se bude přetahovat o zákazníky zejména s Audi A3, BMW 1 a Mercedesem třídy A, ale také třeba vyššími specifikacemi VW Golf.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti nabídne nový model ve třech výbavách: Q30 (základ), Premium (luxusnější provedení) a Sport (liší se vzhledem i naladěním podvozku)

Designově novinka navazuje na styl dosavadních modelů Infiniti, charakterizovaný výraznými prolisy a organickými tvary s minimem hladkých ploch nebo rovných linií. 

První hatchback Infiniti ukázal interiér. Co mu říkáte?

První hatchback Infiniti ukázal interiér. Co mu říkáte?

Základní motorizací bude benzínový motor 1,6 l, nabízený ve variantách 90 a 115 kW. Infiniti však myslí i na Evropany, jimž nabídne diesely 1,5 a 2,2 l, naladěné na 80, respektive 125 kW. Vrcholnou motorizaci představuje benzínový dvoulitr o výkonu 155 kW, ten však automobilka nabídne pouze zákazníkům ochotným připlatit za verze Premium a Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za příplatek dostanete mimo jiné automatický parkovací asistent, adaptivní tempomat nebo systém autonomního brzdění, tedy technologie obvyklé u konkurence

Namísto sériové manuální šestistupňové převodovky si bude možné objednat dvouspojkovou skříň se sedmi rychlostmi. Podvozek je tvořen vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu. Automobilka tvrdí, že při vývoji kladla velký důraz na harmonické jízdní vlastnosti, odezvu řízení a nastavení podvozku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti Q30 se bude vyrábět v britském Sunderlandu

K výjimečnému pohodlí cestujících má přispět také tvarování sedadel nebo pečlivé odhlučnění interiéru, podporované systémem aktivního potlačování hluku. Zavazadlový prostor má základní objem 368 l. 

Další informace o novém Infiniti Q30 najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků