IAA 2015 živě: Hyundai vystavuje i20 Active i fantastický Vision GT

Bugatti není jediná automobilka, která si na letošní Frankfurt připravila dramatickou vizi závodního speciálu nesvázaného předpisy. Hyundai má na stánku fantastickou studii N 2025 Vision Gran Turismo.

Jedná se o závodní vůz poháněný palivovými články, které mu udělují výkon 500 kW (680 k). K tomu je ovšem třeba připočíst ještě energii uloženou v přídavném „superkondenzátoru,“ do kterého se rekuperuje energie při brzdění. Ten v případě potřeby přispěje do mlýna troškou čítající 150 kW (204 koní). Kombinovaný výkon soustavy tak dosahuje hodnoty až 650 kW (884 k). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo váží 972 kg a dosahuje výkonu 884 k

Samotné elektromotory jsou uložené v jednotlivých kolech, což umožňuje rozdělovat hnací sílu zcela podle potřeby a teoreticky zajistit autu dokonalou ovladatelnost. Díky samonosné konstrukci z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny váží Hyundai N 2025 Vision GT jen 972 kg. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Automobilka vystavuje i novou verzi soutěžního speciálu i20 WRC

Studie byla vyvinuta pro konzolový simulátor Gran Turismo 6, hráči si ji budou moci bezplatně stáhnout v blízké době.

Druhá frankfurtská premiéra značky Hyundai se drží víc při zemi. Tedy obrazně, v doslovném smyslu má k zemi naopak dál než placatý hypersport. Hyundai i20 Active je laděný lehce do stylu crossoverů, ačkoliv pohon všech kol nemá. Kromě ochranných černých plastů ale dostal i podvozek zvýšený o 20 mm, aby si poradil s horšími cestami.

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Pod kapotou i20 Active má premiéru i nový motor 1.0 T-GDI. Hyundai ho bude nabízet ve variantách 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Model však bude k dostání i se zážehovou čtrnáctistovkou naladěnou na 66 nebo 74 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 Active má vyšší světlou výšku a upravené odpružení

Na stánku korejské automobilky je dále k vidění například nová evoluce soutěžního speciálu i20 WRC nebo studie Vision G, která měla premiéru na Pebble Beach.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků