Bugatti není jediná automobilka, která si na letošní Frankfurt připravila dramatickou vizi závodního speciálu nesvázaného předpisy. Hyundai má na stánku fantastickou studii N 2025 Vision Gran Turismo.
Jedná se o závodní vůz poháněný palivovými články, které mu udělují výkon 500 kW (680 k). K tomu je ovšem třeba připočíst ještě energii uloženou v přídavném „superkondenzátoru,“ do kterého se rekuperuje energie při brzdění. Ten v případě potřeby přispěje do mlýna troškou čítající 150 kW (204 koní). Kombinovaný výkon soustavy tak dosahuje hodnoty až 650 kW (884 k).
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo váží 972 kg a dosahuje výkonu 884 k
Samotné elektromotory jsou uložené v jednotlivých kolech, což umožňuje rozdělovat hnací sílu zcela podle potřeby a teoreticky zajistit autu dokonalou ovladatelnost. Díky samonosné konstrukci z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny váží Hyundai N 2025 Vision GT jen 972 kg.
Automobilka vystavuje i novou verzi soutěžního speciálu i20 WRC
Studie byla vyvinuta pro konzolový simulátor Gran Turismo 6, hráči si ji budou moci bezplatně stáhnout v blízké době.
Druhá frankfurtská premiéra značky Hyundai se drží víc při zemi. Tedy obrazně, v doslovném smyslu má k zemi naopak dál než placatý hypersport. Hyundai i20 Active je laděný lehce do stylu crossoverů, ačkoliv pohon všech kol nemá. Kromě ochranných černých plastů ale dostal i podvozek zvýšený o 20 mm, aby si poradil s horšími cestami.
Pod kapotou i20 Active má premiéru i nový motor 1.0 T-GDI. Hyundai ho bude nabízet ve variantách 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Model však bude k dostání i se zážehovou čtrnáctistovkou naladěnou na 66 nebo 74 kW.
Hyundai i20 Active má vyšší světlou výšku a upravené odpružení
Na stánku korejské automobilky je dále k vidění například nová evoluce soutěžního speciálu i20 WRC nebo studie Vision G, která měla premiéru na Pebble Beach.