IAA 2015 živě: Hyundai vystavuje i20 Active i fantastický Vision GT

Bugatti není jediná automobilka, která si na letošní Frankfurt připravila dramatickou vizi závodního speciálu nesvázaného předpisy. Hyundai má na stánku fantastickou studii N 2025 Vision Gran Turismo.

Jedná se o závodní vůz poháněný palivovými články, které mu udělují výkon 500 kW (680 k). K tomu je ovšem třeba připočíst ještě energii uloženou v přídavném „superkondenzátoru,“ do kterého se rekuperuje energie při brzdění. Ten v případě potřeby přispěje do mlýna troškou čítající 150 kW (204 koní). Kombinovaný výkon soustavy tak dosahuje hodnoty až 650 kW (884 k). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo váží 972 kg a dosahuje výkonu 884 k

Samotné elektromotory jsou uložené v jednotlivých kolech, což umožňuje rozdělovat hnací sílu zcela podle potřeby a teoreticky zajistit autu dokonalou ovladatelnost. Díky samonosné konstrukci z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny váží Hyundai N 2025 Vision GT jen 972 kg. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Automobilka vystavuje i novou verzi soutěžního speciálu i20 WRC

Studie byla vyvinuta pro konzolový simulátor Gran Turismo 6, hráči si ji budou moci bezplatně stáhnout v blízké době.

Druhá frankfurtská premiéra značky Hyundai se drží víc při zemi. Tedy obrazně, v doslovném smyslu má k zemi naopak dál než placatý hypersport. Hyundai i20 Active je laděný lehce do stylu crossoverů, ačkoliv pohon všech kol nemá. Kromě ochranných černých plastů ale dostal i podvozek zvýšený o 20 mm, aby si poradil s horšími cestami.

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Pod kapotou i20 Active má premiéru i nový motor 1.0 T-GDI. Hyundai ho bude nabízet ve variantách 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Model však bude k dostání i se zážehovou čtrnáctistovkou naladěnou na 66 nebo 74 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 Active má vyšší světlou výšku a upravené odpružení

Na stánku korejské automobilky je dále k vidění například nová evoluce soutěžního speciálu i20 WRC nebo studie Vision G, která měla premiéru na Pebble Beach.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků