IAA 2015 živě: Focus RS pojede až 266 km/h, známe i jeho cenu

Ford se očividně rozhodl, že jako globální produkt divize Ford Performance si nový Focus RS nemusí hrát na „nepovinně povinný“ německý omezovač rychlosti.

Ford sice letos do Frankfurtu nepřivezl žádnou velkou premiéru (nepočítáme-li evropský debut faceliftovaného Rangeru), ale prozradil aspoň další podrobnosti o chystaném Focusu RS. Tentokrát automobilka zveřejnila základní jízdní výkony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Focus RS jsme viděli už dřív, dokonce několikrát – ve Frankfurtu ale Ford zveřejnil několik nových informací ke svému superostrému hatchbacku

Nový Focus RS vyvine nejvyšší rychlost až 266 km/h – Ford se očividně rozhodl, že jako globální produkt divize Ford Performance si nový Focus RS nemusí hrát na „nepovinně povinný“ německý omezovač rychlosti na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Díky funkci Launch Control zvládne nový Focus RS zrychlení 0-100 km/h za 4,7 s

Zrychlení 0-100 km/h má být pro tento model otázkou 4,7 s, nepochybně při využití funkce launch control. Tu dostal Focus RS jako vůbec první model v historii řady RS, ale ne jako první Ford. Má ji nový Mustang GT s osmiválcovým motorem a manuální převodovkou. Mimochodem, kombinace řízeného startu s manuálem je poměrně neobvyklá, častěji se lze s launch control setkat v autech s dvouspojkovými automaty.

Video: Poslechněte si zvuk nového Fordu Focus RS

Video: Poslechněte si zvuk nového Fordu Focus RS

Už z dřívějška víme, že nový Focus RS bude poháněn čtyřválcem 2.3 EcoBoost, který jsme nedávno poprvé vyzkoušeli v novém Mustangu. Pro ostrý Focus se ale motor dočkal nového naladění, Ford slibuje 257 kW (350 k) a 440 Nm, resp. až 470 Nm při využití overboostu (max. na 15 sekund).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Focus RS je zatím třetí generací tohoto modelu a celkem 30. Fordem RS v historii

O přenos síly se bude starat šestistupňová manuální převodovka a pohon všech kol Ford Performance, který má v praxi fungovat jako aktivní zadní diferenciál. Focus RS nabídne dokonce speciální režim Drift Mode, který je podle Fordu určený na „jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem mimo veřejné komunikace“. 

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Ford na autosalonu zveřejnil také cenu nového Focusu RS, zatím pro německý trh. Tam bude tento model možné pořídit za 39 000 eur, což v přepočtu dělá asi 1,06 milionu korun. Českou cenu ani datum zahájení prodeje na našem trhu zatím automobilka nezveřejnila. Během dne k nám obě informace doputovaly. Najdete je v tomto článku:

Nový Focus RS má už i českou cenu, vešla se výrazně pod milion

Nový Focus RS má už i českou cenu, vešla se výrazně pod milion

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků