IAA 2015 živě: Focus RS pojede až 266 km/h, známe i jeho cenu

Ford se očividně rozhodl, že jako globální produkt divize Ford Performance si nový Focus RS nemusí hrát na „nepovinně povinný“ německý omezovač rychlosti.

Ford sice letos do Frankfurtu nepřivezl žádnou velkou premiéru (nepočítáme-li evropský debut faceliftovaného Rangeru), ale prozradil aspoň další podrobnosti o chystaném Focusu RS. Tentokrát automobilka zveřejnila základní jízdní výkony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Focus RS jsme viděli už dřív, dokonce několikrát – ve Frankfurtu ale Ford zveřejnil několik nových informací ke svému superostrému hatchbacku

Nový Focus RS vyvine nejvyšší rychlost až 266 km/h – Ford se očividně rozhodl, že jako globální produkt divize Ford Performance si nový Focus RS nemusí hrát na „nepovinně povinný“ německý omezovač rychlosti na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Díky funkci Launch Control zvládne nový Focus RS zrychlení 0-100 km/h za 4,7 s

Zrychlení 0-100 km/h má být pro tento model otázkou 4,7 s, nepochybně při využití funkce launch control. Tu dostal Focus RS jako vůbec první model v historii řady RS, ale ne jako první Ford. Má ji nový Mustang GT s osmiválcovým motorem a manuální převodovkou. Mimochodem, kombinace řízeného startu s manuálem je poměrně neobvyklá, častěji se lze s launch control setkat v autech s dvouspojkovými automaty.

Video: Poslechněte si zvuk nového Fordu Focus RS

Video: Poslechněte si zvuk nového Fordu Focus RS

Už z dřívějška víme, že nový Focus RS bude poháněn čtyřválcem 2.3 EcoBoost, který jsme nedávno poprvé vyzkoušeli v novém Mustangu. Pro ostrý Focus se ale motor dočkal nového naladění, Ford slibuje 257 kW (350 k) a 440 Nm, resp. až 470 Nm při využití overboostu (max. na 15 sekund).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Focus RS je zatím třetí generací tohoto modelu a celkem 30. Fordem RS v historii

O přenos síly se bude starat šestistupňová manuální převodovka a pohon všech kol Ford Performance, který má v praxi fungovat jako aktivní zadní diferenciál. Focus RS nabídne dokonce speciální režim Drift Mode, který je podle Fordu určený na „jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem mimo veřejné komunikace“. 

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Ford na autosalonu zveřejnil také cenu nového Focusu RS, zatím pro německý trh. Tam bude tento model možné pořídit za 39 000 eur, což v přepočtu dělá asi 1,06 milionu korun. Českou cenu ani datum zahájení prodeje na našem trhu zatím automobilka nezveřejnila. Během dne k nám obě informace doputovaly. Najdete je v tomto článku:

Nový Focus RS má už i českou cenu, vešla se výrazně pod milion

Nový Focus RS má už i českou cenu, vešla se výrazně pod milion

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků