IAA 2015 živě: Focus RS pojede až 266 km/h, známe i jeho cenu

Ford se očividně rozhodl, že jako globální produkt divize Ford Performance si nový Focus RS nemusí hrát na „nepovinně povinný“ německý omezovač rychlosti.

Ford sice letos do Frankfurtu nepřivezl žádnou velkou premiéru (nepočítáme-li evropský debut faceliftovaného Rangeru), ale prozradil aspoň další podrobnosti o chystaném Focusu RS. Tentokrát automobilka zveřejnila základní jízdní výkony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Focus RS jsme viděli už dřív, dokonce několikrát – ve Frankfurtu ale Ford zveřejnil několik nových informací ke svému superostrému hatchbacku

Nový Focus RS vyvine nejvyšší rychlost až 266 km/h – Ford se očividně rozhodl, že jako globální produkt divize Ford Performance si nový Focus RS nemusí hrát na „nepovinně povinný“ německý omezovač rychlosti na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Díky funkci Launch Control zvládne nový Focus RS zrychlení 0-100 km/h za 4,7 s

Zrychlení 0-100 km/h má být pro tento model otázkou 4,7 s, nepochybně při využití funkce launch control. Tu dostal Focus RS jako vůbec první model v historii řady RS, ale ne jako první Ford. Má ji nový Mustang GT s osmiválcovým motorem a manuální převodovkou. Mimochodem, kombinace řízeného startu s manuálem je poměrně neobvyklá, častěji se lze s launch control setkat v autech s dvouspojkovými automaty.

Video: Poslechněte si zvuk nového Fordu Focus RS

Video: Poslechněte si zvuk nového Fordu Focus RS

Už z dřívějška víme, že nový Focus RS bude poháněn čtyřválcem 2.3 EcoBoost, který jsme nedávno poprvé vyzkoušeli v novém Mustangu. Pro ostrý Focus se ale motor dočkal nového naladění, Ford slibuje 257 kW (350 k) a 440 Nm, resp. až 470 Nm při využití overboostu (max. na 15 sekund).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Focus RS je zatím třetí generací tohoto modelu a celkem 30. Fordem RS v historii

O přenos síly se bude starat šestistupňová manuální převodovka a pohon všech kol Ford Performance, který má v praxi fungovat jako aktivní zadní diferenciál. Focus RS nabídne dokonce speciální režim Drift Mode, který je podle Fordu určený na „jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem mimo veřejné komunikace“. 

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Ford na autosalonu zveřejnil také cenu nového Focusu RS, zatím pro německý trh. Tam bude tento model možné pořídit za 39 000 eur, což v přepočtu dělá asi 1,06 milionu korun. Českou cenu ani datum zahájení prodeje na našem trhu zatím automobilka nezveřejnila. Během dne k nám obě informace doputovaly. Najdete je v tomto článku:

Nový Focus RS má už i českou cenu, vešla se výrazně pod milion

Nový Focus RS má už i českou cenu, vešla se výrazně pod milion

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 114 958 km
Cena: 184 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků