IAA 2015 živě: Ferrari 488 Spider je prý stejně tuhé jako kupé

Ferrari 488 Spider má podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. místo atmosféricky plněného osmiválce má před zadní nápravou uložen přeplňovaný motor.

Ferrari 488 Spider, které má ve Frankfurtu výstavní premiéru, je nástupcem modelu 458 Spider a otevřenou verzí 488 GTB. To znamená, že místo atmosféricky plněného osmiválce má před zadní nápravou uložen motor V8 přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Z objemu 3,9 l dává 493 kW (670 k) a 760 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Namísto tradiční červené vystavuje Ferrari nový model ve stejném modrém odstínu jako na prvních oficiálních fotografiích

Maximální hodnota točivého momentu je položena na Ferrari velice nízko, do 3000 ot./min. Výkon vrcholí v tradičnějších osmi tisících. O přenos hnací síly se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a pneumatiky 305/30 ZR20. 

Ferrari 488 Spider má podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. Akceleraci 0-100 km/h zvládne za rovné tři sekundy a dvoustovkou pojede už za 8,7 sekundy. Auto váží 1525 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střecha je ovládaná elektricky a složí se za pouhých 14 sekund

Spotřeba? U Ferrari zdánlivě podružný parametr, jenže právě spotřeba, respektive emise CO2 jsou důvodem, proč automobilka z Maranella přechází od atmosférického plnění k přeplňování. Model 488 Spider zvládne absolvovat nový evropský jízdní cyklus s průměrnými emisemi 260 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě 11,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků