IAA 2015 živě: Ferrari 488 Spider je prý stejně tuhé jako kupé

Ferrari 488 Spider má podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. místo atmosféricky plněného osmiválce má před zadní nápravou uložen přeplňovaný motor.

Ferrari 488 Spider, které má ve Frankfurtu výstavní premiéru, je nástupcem modelu 458 Spider a otevřenou verzí 488 GTB. To znamená, že místo atmosféricky plněného osmiválce má před zadní nápravou uložen motor V8 přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Z objemu 3,9 l dává 493 kW (670 k) a 760 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Namísto tradiční červené vystavuje Ferrari nový model ve stejném modrém odstínu jako na prvních oficiálních fotografiích

Maximální hodnota točivého momentu je položena na Ferrari velice nízko, do 3000 ot./min. Výkon vrcholí v tradičnějších osmi tisících. O přenos hnací síly se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a pneumatiky 305/30 ZR20. 

Ferrari 488 Spider má podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. Akceleraci 0-100 km/h zvládne za rovné tři sekundy a dvoustovkou pojede už za 8,7 sekundy. Auto váží 1525 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střecha je ovládaná elektricky a složí se za pouhých 14 sekund

Spotřeba? U Ferrari zdánlivě podružný parametr, jenže právě spotřeba, respektive emise CO2 jsou důvodem, proč automobilka z Maranella přechází od atmosférického plnění k přeplňování. Model 488 Spider zvládne absolvovat nový evropský jízdní cyklus s průměrnými emisemi 260 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě 11,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 43 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků