IAA 2015 živě: Ferrari 488 Spider je prý stejně tuhé jako kupé

Ferrari 488 Spider má podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. místo atmosféricky plněného osmiválce má před zadní nápravou uložen přeplňovaný motor.

Ferrari 488 Spider, které má ve Frankfurtu výstavní premiéru, je nástupcem modelu 458 Spider a otevřenou verzí 488 GTB. To znamená, že místo atmosféricky plněného osmiválce má před zadní nápravou uložen motor V8 přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Z objemu 3,9 l dává 493 kW (670 k) a 760 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Namísto tradiční červené vystavuje Ferrari nový model ve stejném modrém odstínu jako na prvních oficiálních fotografiích

Maximální hodnota točivého momentu je položena na Ferrari velice nízko, do 3000 ot./min. Výkon vrcholí v tradičnějších osmi tisících. O přenos hnací síly se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a pneumatiky 305/30 ZR20. 

Ferrari 488 Spider má podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. Akceleraci 0-100 km/h zvládne za rovné tři sekundy a dvoustovkou pojede už za 8,7 sekundy. Auto váží 1525 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střecha je ovládaná elektricky a složí se za pouhých 14 sekund

Spotřeba? U Ferrari zdánlivě podružný parametr, jenže právě spotřeba, respektive emise CO2 jsou důvodem, proč automobilka z Maranella přechází od atmosférického plnění k přeplňování. Model 488 Spider zvládne absolvovat nový evropský jízdní cyklus s průměrnými emisemi 260 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě 11,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků