Fiat 500 se prakticky nezměnil. A to je dobře.

Fiat 500 se prakticky nezměnil. A to je dobře.

Jiné jsou jen detaily, třeba maska chladiče a nárazníky.

Jiné jsou jen detaily, třeba maska chladiče a nárazníky.

Opět si budete moci koupit polokabriolet, pojmenovaný 500C.

Opět si budete moci koupit polokabriolet, pojmenovaný 500C.

Uvnitř jsou nové barvy a především nový zábavní systém s širšími možnostmi konektivity.

Uvnitř jsou nové barvy a především nový zábavní systém s širšími možnostmi konektivity.

Nechybí ani verze Abarth, tentokrát s výkonem 139 kW (190 k)

Nechybí ani verze Abarth, tentokrát s výkonem 139 kW (190 k)

Ostatní motory Fiatu 500 jsou spíše skromné a hlavně úsporné.

Ostatní motory Fiatu 500 jsou spíše skromné a hlavně úsporné.

Základní atmosférická dvanáctistovka je o čtyři decilitry úspornější (nyní 4,3 l/100 km).

Základní atmosférická dvanáctistovka je o čtyři decilitry úspornější (nyní 4,3 l/100 km).

Přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir jezdí za 3,8 litru, turbodiesel 1.3 Multijet má teď normovanou spotřebu 3,3 l/100 km.

Přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir jezdí za 3,8 litru, turbodiesel 1.3 Multijet má teď normovanou spotřebu 3,3 l/100 km.

Jiné jsou jen detaily, třeba maska chladiče a nárazníky.
Opět si budete moci koupit polokabriolet, pojmenovaný 500C.
Uvnitř jsou nové barvy a především nový zábavní systém s širšími možnostmi konektivity.
Nechybí ani verze Abarth, tentokrát s výkonem 139 kW (190 k)
29
Fotogalerie

IAA 2015 živě: Facelift Fiatu 500 je naštěstí velmi nenápadný

Kapitoly článku:


Když bylo oznámeno, že malý městský hatchback Fiat 500 projde faceliftem, trochu jsme se báli, co Fiat s roztomilým autíčkem udělá. Naštěstí prakticky nic, retro design pětistovky zůstal zachován. 

fiat500 (11).JPGfiat500 (10).JPGfiat500 (12).JPG
Design roztomilé pětistovky se prakticky nezměnil. I technika je vesměs stejná, pouze se snižovala spotřeba a modernizovala komfortní a bezpečnostní výbava

Změny jsou tedy skutečně jen kosmetické. Museli byste postavit obě auta vedle sebe, abyste nalezli rozdíly. Jiná jsou světla, maska i nárazníky, ale spíše se zapracovalo na motorech, převodovkách, podvozku a hlavně interiéru.

Uvnitř bude mít zákazník k dispozici více možností individualizace, změní se barvy a dekory a také se sem nastěhuje nový multimediální systém s rozšířenými možnostmi konektivity. Ano, už i malá pětistovka bude mít internet a uděláte si z ní takový malý smartphone.

fiat500 (6).JPGfiat500 (7).jpgfiat500 (30).jpg
Dovnitř se nastěhoval nový multimediální systém. Samozřejmě nemůže chybět ani ostrá limitovaná verze Abarth, zde s motorem 1.4 Turbo o výkonu 139 kW (190 k)

Motory Fiatu 500 jsou sice na první pohled stejné, ale mají nižší spotřebu a plní emisní normu Euro 6. Základní atmosférická dvanáctistovka je o čtyři decilitry úspornější (nyní 4,3 l/100 km) díky aktivnímu alternátoru a nižšímu tření, přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir jezdí dokonce za 3,8 litru. Turbodiesel 1.3 Multijet má teď normovanou spotřebu 3,3 l/100 km.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud