IAA 2015 živě: Citroen C4 Cactus M má místo střechy surfová prkna

Původně jsme chtěli napsat „na střeše“, ale to by bylo věcně nesprávné. Koncept Citroen C4 Cactus M totiž žádnou střechu nemá. Zato má rám čelního okna i zadní oblouk ve vzhledu lakované dýhy, což v nás vyvolává reminiscence na laciný polský nábytek. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cactus M je stylizovaný do podoby plážové buginy, přestože technika pod karoserií patrně odpovídá sériovému Cactusu

Cactus M má však být reminiscencí na něco úplně jiného, totiž na legendární Citroen Méhari, kterému jsme se nedávno věnovali i v naší rubrice Retro:

Citroën Méhari (1968-1987): Rychlý velbloud

Citroën Méhari (1968-1987): Rychlý velbloud

Podobně jako Méhari má i Cactus M podobu otevřené plážové buginy. A kdyby snad někdo pochyboval, že právě mořská pobřeží jsou jeho primární destinací, dvojice surfových prken na střeš… pardon, nad hlavami cestujících nedává prostor k pochybnostem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na střešní oblouky lze připevnit dvě surfová prkna

Zatímco exteriér je vyveden v křiklavé tyrkysové barvě, interiér má divokou ornamentální výzdobu laděnou do červené a bílé. Stejný vzor se objevuje rovněž na popruzích, kterými jsou ke střešním obloukům upevněna surfová prkna.

Pokud Citroen zveřejní bližší podrobnosti o technice a účelu konceptu Cactus M, budeme tento článek aktualizovat.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků