IAA 2015 živě: Borgward má se svým SUV BX7 ještě co dohánět

Borgward tvrdí, že vystavené SUV BX7 je předsériový prototyp. Pod kapotou má přeplňovaný benzínový dvoulitr o výkonu 165 kW (224 k) a točivém momentu 300 Nm.
Seznam kapitol
  1. Borgward BX7
  2. Fotogalerie: Borgward BX7

Na trh se po desetiletích vrací německá automobilka Borgward. První novodobý model se jmenuje BX7 a je to SUV. Ve Frankfurtu jsme se s ním mohli poprvé seznámit a už také známe technické podrobnosti. Přesto se nemůžeme ubránit dojmu, že je auto ještě nedodělané.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O nový model znovuzrozené značky Borgward byl na autosalonu zájem. Do sériové výroby ale musí automobilka zlepšit plno detailů, jestli se chce rovnat VW a Mercedesu

Borgward ale tvrdí, že vystavené SUV BX7 je předsériový prototyp. Tím by se snad daly omluvit nedodělky v interiéru, podivné zvuky při zavírání dveří a vrzání víka kufru. Tohle se doufejme do sériové výroby, která má začít na jaře 2016, zlepší.

Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Pod kapotou modelu BX7 je přeplňovaný benzínový dvoulitr o výkonu 165 kW (224 k) v 5500 ot./min. a točivém momentu 300 Nm v 1750 až 5000 ot./min. Pohání všechna kola přes šestistupňový automat a samosvorný diferenciál vzadu.

Vpředu je zavěšení MacPherson, vzadu pak náprava multi-link. Nechybí kompletní bezpečnostní výbava. Zajímavé je, že koncepce interiéru umožňuje pěti-, šesti- nebo sedmimístné uspořádání, vždy podle přání zákazníka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Borgward zveřejnil i oficiální sadu fotografií. Zatím ještě čekáme na detaily interiéru a také na informace o dalších pohonných jednotkách

Později přijde ještě turbodiesel a hybridní pohon. Na autosalonu ve Frankfurtu bylo také vedle běžného modelu BX7 vidění vyzdobené SUV Borgward BX7 TS, což má být označení pro sportovně střižený model s většími brzdami a jinak nastaveným podvozkem. Poznáte ho i podle agresivnějších nárazníků.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Borgward BX7
  2. Fotogalerie: Borgward BX7
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků