IAA 2015 živě: Audi S8 Plus a SQ5 Plus přinášejí koně navíc

Audi SQ5 Plus je posílenou verzí rychlého SUV, které na nás udělalo nečekaně příznivý dojem v redakčním testu. Také v případě Audi S8 Plus se zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika.

Vedle konceptu Audi e-tron quattro a nového Audi S4 vystavuje prémiová značka skupiny Volkswagen na IAA také dvě nové verze svých sportovních modelů, o nichž informovala už předem. Proto je vezmeme jen stručně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plus znamená drobné vylepšení parametrů motoru a tedy i jízdní dynamiky

Audi SQ5 Plus je posílenou verzí rychlého SUV, které na nás udělalo nečekaně příznivý dojem v redakčním testu. Přípona Plus značí zvýšení výkonu o 20 kW a točivého momentu o 50 Nm. S výslednými 250 kW (340 k) a 700 Nm sprintuje auto z nuly na 100 km/h za 5,1 s, přičemž jeho kombinovaná spotřeba činí 6,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poznávacím znamením SQ5 Plus jsou 21" kola a černé provedení masky nebo zrcátek

Ke sportovnějšímu chování v zatáčkách by měl přispět aktivní zadní diferenciál. Zvenku poznáte SQ5 Plus podle černě provedených detailů a kol o průměru 21 palců. Prodej začne v říjnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také exteriér luxusního Audi S8 Plus sází na černé detaily

Také v případě Audi S8 Plus se zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika, a to poměrně výrazně. Zatímco dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec 4.0 TFSI ve standardním Audi S8 má výkon 382 kW (520 k) v 6000 ot./min. a točivý moment 650 Nm v 1750-5500 ot./min., v případě verze Plus je to 445 kW (605 k) a 700 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Skvěle zpracovaná kabina odpovídá tomu, co známe z S8

Akcelerace 0-100 km/h se díky tomu zkrátí ze 4,2 na 3,8 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pokud si ale objednáte paket Dynamic, dostanete kromě brzd z karbon-keramického kompozitu a sportovního výfuku také omezovač posunutý na 305 km/h. I zde jsou poznávacím znamením černé detaily exteriéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků