IAA 2015 živě: Audi S8 Plus a SQ5 Plus přinášejí koně navíc

Audi SQ5 Plus je posílenou verzí rychlého SUV, které na nás udělalo nečekaně příznivý dojem v redakčním testu. Také v případě Audi S8 Plus se zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika.

Vedle konceptu Audi e-tron quattro a nového Audi S4 vystavuje prémiová značka skupiny Volkswagen na IAA také dvě nové verze svých sportovních modelů, o nichž informovala už předem. Proto je vezmeme jen stručně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plus znamená drobné vylepšení parametrů motoru a tedy i jízdní dynamiky

Audi SQ5 Plus je posílenou verzí rychlého SUV, které na nás udělalo nečekaně příznivý dojem v redakčním testu. Přípona Plus značí zvýšení výkonu o 20 kW a točivého momentu o 50 Nm. S výslednými 250 kW (340 k) a 700 Nm sprintuje auto z nuly na 100 km/h za 5,1 s, přičemž jeho kombinovaná spotřeba činí 6,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poznávacím znamením SQ5 Plus jsou 21" kola a černé provedení masky nebo zrcátek

Ke sportovnějšímu chování v zatáčkách by měl přispět aktivní zadní diferenciál. Zvenku poznáte SQ5 Plus podle černě provedených detailů a kol o průměru 21 palců. Prodej začne v říjnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také exteriér luxusního Audi S8 Plus sází na černé detaily

Také v případě Audi S8 Plus se zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika, a to poměrně výrazně. Zatímco dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec 4.0 TFSI ve standardním Audi S8 má výkon 382 kW (520 k) v 6000 ot./min. a točivý moment 650 Nm v 1750-5500 ot./min., v případě verze Plus je to 445 kW (605 k) a 700 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Skvěle zpracovaná kabina odpovídá tomu, co známe z S8

Akcelerace 0-100 km/h se díky tomu zkrátí ze 4,2 na 3,8 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pokud si ale objednáte paket Dynamic, dostanete kromě brzd z karbon-keramického kompozitu a sportovního výfuku také omezovač posunutý na 305 km/h. I zde jsou poznávacím znamením černé detaily exteriéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 43 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků