IAA 2015 živě: Audi S8 Plus a SQ5 Plus přinášejí koně navíc

Audi SQ5 Plus je posílenou verzí rychlého SUV, které na nás udělalo nečekaně příznivý dojem v redakčním testu. Také v případě Audi S8 Plus se zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika.

Vedle konceptu Audi e-tron quattro a nového Audi S4 vystavuje prémiová značka skupiny Volkswagen na IAA také dvě nové verze svých sportovních modelů, o nichž informovala už předem. Proto je vezmeme jen stručně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plus znamená drobné vylepšení parametrů motoru a tedy i jízdní dynamiky

Audi SQ5 Plus je posílenou verzí rychlého SUV, které na nás udělalo nečekaně příznivý dojem v redakčním testu. Přípona Plus značí zvýšení výkonu o 20 kW a točivého momentu o 50 Nm. S výslednými 250 kW (340 k) a 700 Nm sprintuje auto z nuly na 100 km/h za 5,1 s, přičemž jeho kombinovaná spotřeba činí 6,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poznávacím znamením SQ5 Plus jsou 21" kola a černé provedení masky nebo zrcátek

Ke sportovnějšímu chování v zatáčkách by měl přispět aktivní zadní diferenciál. Zvenku poznáte SQ5 Plus podle černě provedených detailů a kol o průměru 21 palců. Prodej začne v říjnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také exteriér luxusního Audi S8 Plus sází na černé detaily

Také v případě Audi S8 Plus se zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika, a to poměrně výrazně. Zatímco dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec 4.0 TFSI ve standardním Audi S8 má výkon 382 kW (520 k) v 6000 ot./min. a točivý moment 650 Nm v 1750-5500 ot./min., v případě verze Plus je to 445 kW (605 k) a 700 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Skvěle zpracovaná kabina odpovídá tomu, co známe z S8

Akcelerace 0-100 km/h se díky tomu zkrátí ze 4,2 na 3,8 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pokud si ale objednáte paket Dynamic, dostanete kromě brzd z karbon-keramického kompozitu a sportovního výfuku také omezovač posunutý na 305 km/h. I zde jsou poznávacím znamením černé detaily exteriéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků