IAA 2015 živě: Audi S4 má zrychlení jako Focus RS a spotřebu jako 911

Nové Audi S4 pokračuje podle stejného receptu jako dosavadní model. Pod kapotou má turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva.

Nová generace Audi A4 není novinkou už nějakou dobu, před časem jsem vám přinesli všechny podrobnosti i první statické představení. Informace o sportovní variantě S4 si však automobilka z Ingolstadtu schovala až na autosalon ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designem a celkovým pojetím nepředstavuje nová S4 zásadní odklon od té dosavadní

Nové Audi S4 pokračuje podle stejného receptu jako dosavadní model, opět by se mělo jednat spíše o rychlé civilizované auto na každý den než o divoký sportovní model na okresky. Naše zkušenosti s ostrými modely Audi z poslední doby ale naznačují, že ani tam by se nová S4 ztratit nemusela…

Testy | Sportovní auta | Audi | Sedany

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?  

Nový model bude opět k dostání jako sedan i kombi (Avant). Pod kapotou má turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva. Přestože obchodní označení 3.0 TFSI zůstává stejné, Audi označuje motor za nově vyvinutý. 

Jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a točivého momentu 500 Nm, dostupného od 1500 do 4500 ot./min. Zrychlení 0-100 km/h by se mělo odehrát za 4,7 s (shodou okolností na desetinu stejně jako u nového Focusu RS, o kterém jsme psali před chvílí), nejvyšší rychlost bude omezena na obligátních 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sílu motoru 3.0 TFSI přenáší na kola osmistupňový automat a systém quattro

Pokud byste vzali nové Audi S4 ve zcela základní výbavě a dokázali s ním jet stejným způsobem, jaký předepisuje homologační cyklus, měli byste naměřit emise CO2 170 g/km, což odpovídá spotřebě 7,4 l/100 km – to je zase stejná hodnota jako u nového přeplňovaného Porsche 911.

Síla motoru putuje na všechna čtyři kola přes osmistupňový automat (s funkcí plachtění při jízdě setrvačností) a systém quattro, který ve výchozím stavu rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. V mezních situacích je možné dostat až 70 procent hnací síly dopředu nebo až 85 % dozadu. Aktivní zadní diferenciál se opět bude dodávat jen za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér laděný do černých tónů oživují hliníkové dekorace; sportovní sedadla S mají nastavitelné bočnice a umějí i pneumatickou masáž

Už standardní verze nového Audi A4 mají náročně konstruované zavěšení, takže konstruktérům stačilo jen snížit (o 23 mm) a přitvrdit odpružení i tlumení. Objednat si budete moci adaptivní tlumiče nebo 19palcová kola namísto sériových osmnáctek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 2 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků