IAA 2015 živě: Audi S4 má zrychlení jako Focus RS a spotřebu jako 911

Nové Audi S4 pokračuje podle stejného receptu jako dosavadní model. Pod kapotou má turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva.

Nová generace Audi A4 není novinkou už nějakou dobu, před časem jsem vám přinesli všechny podrobnosti i první statické představení. Informace o sportovní variantě S4 si však automobilka z Ingolstadtu schovala až na autosalon ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designem a celkovým pojetím nepředstavuje nová S4 zásadní odklon od té dosavadní

Nové Audi S4 pokračuje podle stejného receptu jako dosavadní model, opět by se mělo jednat spíše o rychlé civilizované auto na každý den než o divoký sportovní model na okresky. Naše zkušenosti s ostrými modely Audi z poslední doby ale naznačují, že ani tam by se nová S4 ztratit nemusela…

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?  

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?  

Nový model bude opět k dostání jako sedan i kombi (Avant). Pod kapotou má turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva. Přestože obchodní označení 3.0 TFSI zůstává stejné, Audi označuje motor za nově vyvinutý. 

Jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a točivého momentu 500 Nm, dostupného od 1500 do 4500 ot./min. Zrychlení 0-100 km/h by se mělo odehrát za 4,7 s (shodou okolností na desetinu stejně jako u nového Focusu RS, o kterém jsme psali před chvílí), nejvyšší rychlost bude omezena na obligátních 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sílu motoru 3.0 TFSI přenáší na kola osmistupňový automat a systém quattro

Pokud byste vzali nové Audi S4 ve zcela základní výbavě a dokázali s ním jet stejným způsobem, jaký předepisuje homologační cyklus, měli byste naměřit emise CO2 170 g/km, což odpovídá spotřebě 7,4 l/100 km – to je zase stejná hodnota jako u nového přeplňovaného Porsche 911.

Síla motoru putuje na všechna čtyři kola přes osmistupňový automat (s funkcí plachtění při jízdě setrvačností) a systém quattro, který ve výchozím stavu rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. V mezních situacích je možné dostat až 70 procent hnací síly dopředu nebo až 85 % dozadu. Aktivní zadní diferenciál se opět bude dodávat jen za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér laděný do černých tónů oživují hliníkové dekorace; sportovní sedadla S mají nastavitelné bočnice a umějí i pneumatickou masáž

Už standardní verze nového Audi A4 mají náročně konstruované zavěšení, takže konstruktérům stačilo jen snížit (o 23 mm) a přitvrdit odpružení i tlumení. Objednat si budete moci adaptivní tlumiče nebo 19palcová kola namísto sériových osmnáctek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků