IAA 2015 živě: Audi S4 má zrychlení jako Focus RS a spotřebu jako 911

Nové Audi S4 pokračuje podle stejného receptu jako dosavadní model. Pod kapotou má turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva.

Nová generace Audi A4 není novinkou už nějakou dobu, před časem jsem vám přinesli všechny podrobnosti i první statické představení. Informace o sportovní variantě S4 si však automobilka z Ingolstadtu schovala až na autosalon ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designem a celkovým pojetím nepředstavuje nová S4 zásadní odklon od té dosavadní

Nové Audi S4 pokračuje podle stejného receptu jako dosavadní model, opět by se mělo jednat spíše o rychlé civilizované auto na každý den než o divoký sportovní model na okresky. Naše zkušenosti s ostrými modely Audi z poslední doby ale naznačují, že ani tam by se nová S4 ztratit nemusela…

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?  

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?  

Nový model bude opět k dostání jako sedan i kombi (Avant). Pod kapotou má turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva. Přestože obchodní označení 3.0 TFSI zůstává stejné, Audi označuje motor za nově vyvinutý. 

Jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a točivého momentu 500 Nm, dostupného od 1500 do 4500 ot./min. Zrychlení 0-100 km/h by se mělo odehrát za 4,7 s (shodou okolností na desetinu stejně jako u nového Focusu RS, o kterém jsme psali před chvílí), nejvyšší rychlost bude omezena na obligátních 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sílu motoru 3.0 TFSI přenáší na kola osmistupňový automat a systém quattro

Pokud byste vzali nové Audi S4 ve zcela základní výbavě a dokázali s ním jet stejným způsobem, jaký předepisuje homologační cyklus, měli byste naměřit emise CO2 170 g/km, což odpovídá spotřebě 7,4 l/100 km – to je zase stejná hodnota jako u nového přeplňovaného Porsche 911.

Síla motoru putuje na všechna čtyři kola přes osmistupňový automat (s funkcí plachtění při jízdě setrvačností) a systém quattro, který ve výchozím stavu rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. V mezních situacích je možné dostat až 70 procent hnací síly dopředu nebo až 85 % dozadu. Aktivní zadní diferenciál se opět bude dodávat jen za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér laděný do černých tónů oživují hliníkové dekorace; sportovní sedadla S mají nastavitelné bočnice a umějí i pneumatickou masáž

Už standardní verze nového Audi A4 mají náročně konstruované zavěšení, takže konstruktérům stačilo jen snížit (o 23 mm) a přitvrdit odpružení i tlumení. Objednat si budete moci adaptivní tlumiče nebo 19palcová kola namísto sériových osmnáctek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků