IAA 2015 živě: Alfa Romeo Giulia se ukázala pouze ve špičkové verzi QV

Alfa Romeo se patrně bojí ukázat civilní verzi zadokolky Giulia. Na autosalon přivezla pouze „haló“ model, který je fascinující, ale prodejní žebříčky trhat nebude.
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulia
  2. Fotogalerie: Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo stále ještě neukázala běžný „nesportovní“ model nového sedanu Giulia. Na autosalonu ve Frankfurtu si tak – v rozporu s předchozími sliby – zatím můžeme prohlédnout pouze vrcholný sportovní model QV s přeplňovaným šestiválcem od Ferrari o výkonu 375 kW (510 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Giulia se zatím předvádí jen ve vrcholné sportovní verzi QV s přeplňovaným šestiválcem od Ferrari. Na civilní modely si asi budeme muset počkat do Ženevy

Nová zadokolka od Alfy Romeo stojí na platformě vyvinuté spolu s automobilkou Chrysler. Vznikne na ní několik nových modelů nejen Alfy Romeo, ale možná i Maserati a také značek Dodge a Chrysler. Jedním takovým bude třeba kupé Dodge Barracuda. Ale zpět k Giulii.

Alfa Romeo Giulia ladí formu na Nürburgringu. Vypadá a zní dost divoce

Alfa Romeo Giulia ladí formu na Nürburgringu. Vypadá a zní dost divoce

Fiat pro ni připravuje novou generaci přeplňovaných downsizovaných motorů, které budou tvořit jádro nabídky. Nejsilnější šestiválec by přece jen moc naftomilných zákazníků nepřitáhl. Pro velkou část potenciálních klientů bude důležité, aby auto vypadalo jako supersport, ale jelo za pět litrů. Vždyť proto se prodávají všechna ta BMW 316d v M paketech…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatímco sportovní paket s malým spoilerem a difuzorem si koupíte i na běžnou Alfu Giulia, čtveřice koncovek a volant se startovacím tlačítkem zůstane vyhrazen verzi QV

Stejné to bude s Alfou Romeo Giulia, jejiž sportovní paket QV bude k dostání napříč modelovou řadou, samozřejmě bez velkých brzd, samosvorného diferenciálu, aktivní aerodynamiky a podobně. I interiér Alfy Romeo Giulia se startovacím tlačítkem na volantu zůstane vyhrazen vrcholné verzi.

Alfa Romeo Giulia QV vyvine nejvyšší rychlost 307 km/h. Automobilka si za ni na domácím trhu naúčtuje nejméně 79 000 eur (v přepočtu asi 2,14 milionu korun). V nabídce však bude ještě dražší provedení za 95 tisíc eur (2,57 mil. Kč) s keramickými brzdami a četnými karbonovými díly.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulia
  2. Fotogalerie: Alfa Romeo Giulia
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků