I vichřice může být nebezpečná

O vlivu nárazového větru se už přesvědčil asi každý řidič. Některý automobil je citlivější, jiný méně, ale každý se může dostat do ošemetné situace právě vlivem poryvu větru.

Podobná situace je nebezpečná hlavně pro motocyklisty, jejich vozidla nejsou tak stabilní jako auta. V zájmu vlastního zdraví a bezpečnosti by za bouřlivého počasí neměli motocyklisté a cyklisté jezdit. Pokud jsou už na cestě, měli by co nejdříve zastavit a raději si udělat přestávku. Silný boční vítr může být nebezpečný i pro automobily a je třeba počítat s typickými místy, kde se vítr projevuje nejrazantněji.

Bouře může vozidla „přemístit“

Prudké nárazy větru při bouři mohou náhle posunout vozidlo dokonce i o několik metrů – v nejhorším případě na druhou stranu vozovky (do protisměru) nebo do boku projíždějícího vozidla. K tomu dochází hlavně na mostech, v oblasti silničních podjezdů a výjezdů z tunelů, z lesních průseků, kde se může vítr svojí celou silou opřít do vozidla.Za silného nárazového větru je důležité snížit rychlost vozidla a při předjíždění jednostopých vozidel dodržovat ještě větší bezpečný odstup. Také je třeba přezkoušet uchycení nosičů lyží a skiboxů.

Při otevírání dveří auta při takových závanech větru je třeba obzvláště dát pozor na to, aby dveře nebyly náhle prudce otevřeny, eventuálně nebyly poškozeny o předmět stojící v blízkosti vozidla. Tím může být i jiné auto, pokud to své zaparkujete v jeho bezprostřední blízkosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků