I v USA budou muset elektromobily vydávat zvuky. Elon Musk to pochopil po svém

dzozifko  |  14. 01. 2020 19:17

E. Musk je skrátka marketingový kúzelník.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  14. 01. 2020 22:42

Takže jediná výhoda elektromobilu byla zlikvidována

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  14. 01. 2020 22:57

Kdyby se zvuk spustil jen při detekci chodce tak super. Co já bych za to dal kdyby mě slyšela paní s kočárkem , která mi kráčela přímo pod kola a já zažil nemalý šok. A to jsem jel hodně pomalu.
Nevím jak tesla ale BMW jde slyšet jedině když vyjíždím z garáže. Tak slabě píská a křupe sníh.

Odpovědět  |   | 
Čuráček  |  15. 01. 2020 09:41

Jestli máš i3, tak ta docela silně píská.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  15. 01. 2020 18:38

Ano , ale při odbočování na vedlejší je prakticky volnoběh u spalováku, kděžto u e auta nic. A právě kdyby to detekovalo ty chodce a zarachotilo, tak by to bylo lepší...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 01. 2020 23:41

Jedina? Zlikvidovana?

Ono je, chlapce, rozdiel, ci vedla teba stoji traktorovy diesel - a az na par vynimiek to znie ako traktor, alebo bzuci auto.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  14. 01. 2020 23:08

$537.92

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 01. 2020 05:37

Chudáci čo shortuju. Sranda skončila. Mna tiež svrbeli prsty ale nastastie som odolal.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  15. 01. 2020 08:10

Stale je 20% floatu shortovanych, este bude veselo, aj ked neviem ci hned alebo si pockame...

Odpovědět  |   | 
MM  |  15. 01. 2020 12:30

Co runner, jak dopadla vaše sázka?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  15. 01. 2020 13:18

Som rad, ze to spominas, som zvedavy ci sa Runner ozve, lebo nejak sa odtialto vytratil...

Odpovědět  |   | 
MM  |  15. 01. 2020 14:44

Na hybridu psal že čeká na zveřejnění počtu prodaných kusů a pak ti zaplatí.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 01. 2020 13:19

Podle mě se radí se zajícem

Odpovědět  |   | 
Čuráček  |  15. 01. 2020 09:42

Proč chudáci? Ono to zas poletí dolu. Akcie tesly jsou pro šortování jako stvořené.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  15. 01. 2020 13:28

Doteraz vsetci co shortovali len prerobili. Ak niekto zarobil na volatilite, je to len stastie. Shortery totiz veria ze Tesla nikdy nebude profitabilna spolocnost, cize ju shortuju za kazdych okolnosti, s presvedcenim, ze pojde az k nule. Profesionaly si ale uvedomuju, ze takto mozu prist aj o gate, tak shortuju cez Put Opcie, na ktorych limituju mozny zisk ale aj stratu.

Odpovědět  |   | 
MM  |  15. 01. 2020 14:45

Jak můžeš takovou kategorickou věc prohlásit? Ty moc nevíš co to vlastně je šortování co?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  15. 01. 2020 15:19

Preco myslis? Ak shortujes len kvoli tomu, ze je akcia volatilna, je to akoby si hral ruletu. Navstiv komunitu TSLAQ na Twittery a doatanes otazky na odpovede co si vlastne myslia shortery o tej firme a preco shortuju, nikto to nerobi kvoli volatilite...

Odpovědět  |   | 
Čuráček  |  15. 01. 2020 22:48

Já voze, ty o koze.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 01. 2020 17:32

Od toho je to ešte veľmi ďaleko.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  15. 01. 2020 19:51

Myslis ten krach? Ked skoncil Q1 za rok 2019 a Tesla predala len 63 tisic aut s velkou stratou, podla vela ludi mala vtedy Tesla k tomu krachu blizko, teraz sa tato komunita predovsetkym presvedcuje o tom, ze ma Tesla sfalsovane uctovnictvo, ze bude nizky dopyt po autach v tomto roku (hlavne v Cine) a ze urobi dalsie straty a ine. S krachom v 2020 sa zatial nerata...

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 01. 2020 20:24

Problém je v tom,že v dohľadnej dobe to vyzerá relatívne dobre pre Teslu. Možno nie ziskovo ale odbytovo určite.

Čína tuším predĺžila dotácie. Fabriky sa postavili a stavaju.
Model Y pred dverami. SUV sa predavaju ako teple rožky. Čiže celkovo to vyzerá dobre.

Preto som si rozmyslel ten short. Aj keď je ta firma ocenená celkovo absolútne nezmyselne.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  15. 01. 2020 20:47

Dopyt urcite, ale 2020 vyzera dobre aj co sa tyka ziskov, hlavne Q3 a Q4 ked bude rozbehnute Y a Cina, aj facelift S/X by mal pomoct. Co sa tyka hodnoty firmy, tam by to bola na dlho debata, ale shortovat to teraz by bol extremny risk, kedze rast hodnoty firmy je sposobeny nakupom long investorov, short covering este neprislo. Mam pocit ze shortery cakaju na vysledky Q4 a to ze akcia skoriguje a uzatvoria pozicie v nasledujucich tyzdnoch. Vyrazny prepad akcii by som teraz neicakaval, samozrejme by ale prisiel keby Cina nemala dopyt a Y sa odlozilo povedzme o rok...

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 01. 2020 21:11

Čo sa nestane.

Odpovědět  |   | 
Čuráček  |  15. 01. 2020 22:50

Suv tesla se určitě neprodávají jako teple rožky.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  16. 01. 2020 08:21

Nie sucasne. Ale „ľudová” verzia sa určite bude.

Odpovědět  |   | 
Čuráček  |  15. 01. 2020 22:49

Však to že byla blízkk ke krachu přiznal sám musk.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  16. 01. 2020 08:29

navysoval jsem pri $237 za 10k, .....ale nastesti nejsem shorter a akcie si hodlam drzet zavidim tem co kupovali vloni v dobe kdy byli za $185

ta cena ale pujde zase dolu, normalni vykivy nahoru a dolu, a u Tesly se to resi jen protoze je to Tesla a ze ty vykivy jsou v prubehu roku i v radu desitek procent ci nizsich stovek procent, predpokladam ze nejake optimum akcii Tesly bude mezi $300-350

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  16. 01. 2020 09:46

Ja som nakupil pred 3 rokmi za 236 USD, nenavysoval som odvtedy vobec a neplanujem zatial ani predavat. Co sa tyka hodnoty firmy/akcie, myslim ze dost zalezi na tom kde tu firmu clovek vidi ze bude o 5 - 10 rokov. Hlavne so zlacnovanim bateriek, myslim ze cim dalej pojdu do nizsich segmentov a budu konkurovat autam typu Audi A3/Q3/Q4 atd, potom tam je solarny biznis a energy storage co maju velky potencial. Robotaxiky alebo autonomne kamiony by boli len ceresnicka na torte mozno o 5-10 rokov...

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  16. 01. 2020 10:10

Ono, investori vidia v Tesle druhý Apple a Amazon. A preto je ocenená tak vysoko ešte daleko predtým ako tomu naozaj je.

Pre mna neskutocne predražená akcia.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 01. 2020 23:51

Elektromobily ci hybridy jazdiace v elektrickom rezime nepocut len pri velmi nizkych rychlostiach - co je v mestach, hlavne v obytnych zonach, problem. Sam som svojho casu na poslednu chvilu odskakoval pred Lexusom. Asi rovnako ako partia cyklistov, ku ktorym som sa, vzhladom na dopravnu situaciu, doslova priplizil za chrbat na elektricej Zero (ktore inak dost vyrazne piska).

Ale spat k elektroautam - velmi rychlo nastupi hluk od pneu, ktory je rovnaky ako pri spalovakoch. A vtipny fakt je, ze od istej rychlosti hluk od pneu hlasnejsi ako zvuk motora. Pravda, majitelia dieselov maju hranicu vnimania zdroja zvukov pomerne posunutu v neprospech pneu ;)

Na druhej strane, moja byvala mazda priadla pri volnobehu a nizkych rychlostiach tak ticho, ze pri beznom mestskom ruchu motor skratka nebolo pocut. A takych aut nie je malo.

Odpovědět  |   | 
jean  |  15. 01. 2020 17:42

No ked to hovoríš, bude to pravda. Už si sa v v Tesle S viezol? Je veľmi tichá aj pri iných ako veľmi nízkych rýchlostiach.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  15. 01. 2020 18:51

Tak to máš něco s ušima.
Sám jezdím v i3, soused v ulici má Teslu S a nad 30 km/h jsou obě auta normálně slyšet, jen chybí zvuk motoru.
A i vevnitř to není žádná sláva, byť ve vyšších rychlostech má Sko výhodu v lepší aerodynamice než i3, ale aerodynamický hluk je v Sku poměrně slyšet, protože je poměrně málo odhlučněn a bezrámová okna také dělají své.
Zatím nejlépe odhlučněné elektro je Audi e-tron, to je zatím nejtišší auto, s kterým jsem kdy jel.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 01. 2020 19:26

Súhlas. Mercedes by mal byt na tom asi ešte o chlp lepšie.

Tesla je odhlučnená dosť biedne. Všetky modely.

Odpovědět  |   | 
Future  |  15. 01. 2020 00:20

Třeba se časem dočkáme i toho, že elektromobily budou muset i povinně smrdět, aby z toho něco měli i neslyšící?

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  15. 01. 2020 00:55

Doufam ze pridaji take moznost zmenit na zvuk startujici rakety BFR, stacilo by tech 120dB 1 metr od auta, to by si mohli kolemjdouci snad vsimnout. Si pak lidi pred tescem ucvrknou az to nakopnes ...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  15. 01. 2020 01:05

... samozrejme vcetne odpocitavani, to ja bych si tech T minus 10 klidne pockal...

... tyy majn:s faajv, foo, Θree, tuuu, uan ... BAAAAAAM !!!

Odpovědět  |   | 
LOL  |  15. 01. 2020 07:34

Prdící Tesla. Co na to říct? Asi jen to, že to odpovídá mentálním schopnostem jejích majitelů. Humor level první stupeň základní školy.

Odpovědět  |   | 

Prdet? To umel VW Käfer a jeho jeste osklivejsi derivaty uz davno. A co s nima jejich v case zamrzli majitele nadelali parady.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 15. 01. 2020 08:30

Bures a jeho volici jsou zplozenci ze zoofilniho analniho incestu.

Odpovědět  |   | 
ACZ  |  15. 01. 2020 08:31

Kolikrát ještě bude muset auto ustoupit pitomému chodci? Tohle fakt nechápu. Každý ví, že člověk dokáže zastavit okamžitě na vzdálenosti 30cm (půlkrok). To žádné auto s řidičem na světě nedokáže. Stačí jen nebýt sebevrah a vnímat svět okolo sebe. Legislativa bohužel tlačí na úroveň, kdy za tupého chodce má přemýšlet a být zodpovědný řidič v autě. Šílené. Přitom automobilizmus je jedna z úplně posledních příležitostí lidstva, jak legálně a víceméně i humánně oddělit zrno od plev.

Odpovědět  |   | 
Tak je to  |  15. 01. 2020 08:55

Víš co? Běž si obě fylozofie zkusit v praxi a pak se vyjadřuj. Koukni třeba do Kalifornie, tam má chodec u automobilistů obrovský respekt. Pak koukni do Ruska, klidně jen Petrohradu. Tam praktikují systém nadřazenosti vozu nad chodcem. A pak nám tu popovídej, kde se ti více líbilo. Jestli to vůbec přežiješ.

Odpovědět  |   | 
Čuráček  |  15. 01. 2020 09:45

Ty seš taky dobrej osel. A navíc línej se rozhlídnout.

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  15. 01. 2020 09:22

Jaké by asi mohly být důsledky používání takového zvuku v praxi? Dnes jsou chodci zvyklí na specifický zvuk současných aut. Pokud tento specifický zvuk nebude a místo něj budou u různých elektromobilů zvuky, které jsou specifické pro jiné lidské činnosti, tak bude asi pro chodce problém rozlišit, jestli se jedná o zvuk varování před jedoucím elektromobilem anebo jen před lokálně zapáchajícím vzduchem?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 01. 2020 09:40

Ja stále nechápem o čo v praxi ide.

Keď som ako chodec na chodníku auto počuť nepotrebujem.
Keď prechádzam cez prechod predchodcov a je tam semafor, tak tiež nie.

Keď som na prechode a nič tam nie je tak sa obzriem na každú stranu a keď je to bezpečne tak prejdem. Mám síce prednosť ale nie som sebevrah aby som skákal autám do cesty.

A keď prechádzam niekde mimo prechodu tak si dávam pozor dvojnásobne.

V meste poväčšinou nosím sluchatka takze auta aj tak nepočujem a nikdy sa mi nič nestalo a nedostal som sa ani do kritickej situácie.

Odpovědět  |   | 
Čuráček  |  15. 01. 2020 09:44

Od rychlosti cca 30km za hodinu jw elektro stejně hlučné jako spalovák.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 01. 2020 15:06

Myslím, že to je přesně ta hranice, do které ty EV musí vydávat zvuk. Pokud jede rychleji, už žádný zvuk vydávat nemusí.

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  15. 01. 2020 14:19

strasne by sa mi lubilo keby to vydava zvuky hlasneho prdenia alebo grgania. je to prirodny a ekologicky zvuk.

Odpovědět  |   | 
setr  |  15. 01. 2020 17:51

Jedna je věc je play-list a druhá je distribuce. Šel bych dál. Každá Tesla by se měla automaticky párovat přes Bluetooth s okolními zombie-chodci, co mají zašpuntovaný uši a prdět jim rovnou do nich

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  20. 01. 2020 12:57

To si zabil

Odpovědět  |   | 
zetde  |  26. 01. 2020 15:43

NAPROSTÝ SOUHLAS ! ! !

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 183 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 39 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro