I v USA budou muset elektromobily vydávat zvuky. Elon Musk to pochopil po svém

50 komentářů

setr
15. ledna • 17:51

Jedna je věc je play-list a druhá je distribuce. Šel bych dál. Každá Tesla by se měla automaticky párovat přes Bluetooth s okolními zombie-chodci, co mají zašpuntovaný uši a prdět jim rovnou do nich :-D

zetde
26. ledna • 15:43

NAPROSTÝ SOUHLAS ! ! !

JA-NE
20. ledna • 12:57

:-D:-D To si zabil:-D

JA-NE
15. ledna • 14:19

strasne by sa mi lubilo keby to vydava zvuky hlasneho prdenia alebo grgania. je to prirodny a ekologicky zvuk. B-]

Čuráček
15. ledna • 9:44

Od rychlosti cca 30km za hodinu jw elektro stejně hlučné jako spalovák.

Marek71
15. ledna • 15:06

Myslím, že to je přesně ta hranice, do které ty EV musí vydávat zvuk. Pokud jede rychleji, už žádný zvuk vydávat nemusí.

Rembaz
15. ledna • 9:40

Ja stále nechápem o čo v praxi ide.Keď som ako chodec na chodníku auto počuť nepotrebujem.
Keď prechádzam cez prechod predchodcov a je tam semafor, tak tiež nie.Keď som na prechode a nič tam nie je tak sa obzriem na každú stranu a keď je to bezpečne tak prejdem. Mám síce prednosť ale nie som sebevrah aby som skákal autám do cesty.A keď prechádzam niekde mimo prechodu tak si dávam pozor dvojnásobne.V meste poväčšinou nosím sluchatka takze auta aj tak nepočujem a nikdy sa mi nič nestalo a nedostal som sa ani do kritickej situácie.

úvaha
15. ledna • 9:22

Jaké by asi mohly být důsledky používání takového zvuku v praxi? Dnes jsou chodci zvyklí na specifický zvuk současných aut. Pokud tento specifický zvuk nebude a místo něj budou u různých elektromobilů zvuky, které jsou specifické pro jiné lidské činnosti, tak bude asi pro chodce problém rozlišit, jestli se jedná o zvuk varování před jedoucím elektromobilem anebo jen před lokálně zapáchajícím vzduchem?

ACZ
15. ledna • 8:31

Kolikrát ještě bude muset auto ustoupit pitomému chodci? Tohle fakt nechápu. Každý ví, že člověk dokáže zastavit okamžitě na vzdálenosti 30cm (půlkrok). To žádné auto s řidičem na světě nedokáže. Stačí jen nebýt sebevrah a vnímat svět okolo sebe. Legislativa bohužel tlačí na úroveň, kdy za tupého chodce má přemýšlet a být zodpovědný řidič v autě. Šílené. Přitom automobilizmus je jedna z úplně posledních příležitostí lidstva, jak legálně a víceméně i humánně oddělit zrno od plev.

Tak je to
15. ledna • 8:55

Víš co? Běž si obě fylozofie zkusit v praxi a pak se vyjadřuj. Koukni třeba do Kalifornie, tam má chodec u automobilistů obrovský respekt. Pak koukni do Ruska, klidně jen Petrohradu. Tam praktikují systém nadřazenosti vozu nad chodcem. A pak nám tu popovídej, kde se ti více líbilo. Jestli to vůbec přežiješ.

Čuráček
15. ledna • 9:45

Ty seš taky dobrej osel. A navíc línej se rozhlídnout.

Axel Toronto (xax41)
15. ledna • 8:30

Prdet? To umel VW Käfer a jeho jeste osklivejsi derivaty uz davno. A co s nima jejich v case zamrzli majitele nadelali parady.

LOL
15. ledna • 7:34

Prdící Tesla. Co na to říct? Asi jen to, že to odpovídá mentálním schopnostem jejích majitelů. Humor level první stupeň základní školy.

Freddka
15. ledna • 0:55

Doufam ze pridaji take moznost zmenit na zvuk startujici rakety BFR, stacilo by tech 120dB 1 metr od auta, to by si mohli kolemjdouci snad vsimnout. Si pak lidi pred tescem ucvrknou az to nakopnes ... :-)

Freddka
15. ledna • 1:05

... samozrejme vcetne odpocitavani, to ja bych si tech T minus 10 klidne pockal...... tyy majn:s faajv, foo, Θree, tuuu, uan ... BAAAAAAM !!!

Future
15. ledna • 0:20

Třeba se časem dočkáme i toho, že elektromobily budou muset i povinně smrdět, aby z toho něco měli i neslyšící? ;-)

Joe Doe
14. ledna • 23:51

Elektromobily ci hybridy jazdiace v elektrickom rezime nepocut len pri velmi nizkych rychlostiach - co je v mestach, hlavne v obytnych zonach, problem. Sam som svojho casu na poslednu chvilu odskakoval pred Lexusom. Asi rovnako ako partia cyklistov, ku ktorym som sa, vzhladom na dopravnu situaciu, doslova priplizil za chrbat na elektricej Zero (ktore inak dost vyrazne piska).Ale spat k elektroautam - velmi rychlo nastupi hluk od pneu, ktory je rovnaky ako pri spalovakoch. A vtipny fakt je, ze od istej rychlosti hluk od pneu hlasnejsi ako zvuk motora. Pravda, majitelia dieselov maju hranicu vnimania zdroja zvukov pomerne posunutu v neprospech pneu ;)Na druhej strane, moja byvala mazda priadla pri volnobehu a nizkych rychlostiach tak ticho, ze pri beznom mestskom ruchu motor skratka nebolo pocut. A takych aut nie je malo.

jean
15. ledna • 17:42

No ked to hovoríš, bude to pravda. Už si sa v v Tesle S viezol? Je veľmi tichá aj pri iných ako veľmi nízkych rýchlostiach.

Pavel F.
15. ledna • 18:51

Tak to máš něco s ušima. :-D
Sám jezdím v i3, soused v ulici má Teslu S a nad 30 km/h jsou obě auta normálně slyšet, jen chybí zvuk motoru.
A i vevnitř to není žádná sláva, byť ve vyšších rychlostech má Sko výhodu v lepší aerodynamice než i3, ale aerodynamický hluk je v Sku poměrně slyšet, protože je poměrně málo odhlučněn a bezrámová okna také dělají své.
Zatím nejlépe odhlučněné elektro je Audi e-tron, to je zatím nejtišší auto, s kterým jsem kdy jel.

Rembaz
15. ledna • 19:26

Súhlas. Mercedes by mal byt na tom asi ešte o chlp lepšie.Tesla je odhlučnená dosť biedne. Všetky modely.

Art Vandelay
14. ledna • 23:08

$537.92

iPace
16. ledna • 8:29

navysoval jsem pri $237 za 10k, .....ale nastesti nejsem shorter a akcie si hodlam drzet :-D zavidim tem co kupovali vloni v dobe kdy byli za $185ta cena ale pujde zase dolu, normalni vykivy nahoru a dolu, a u Tesly se to resi jen protoze je to Tesla a ze ty vykivy jsou v prubehu roku i v radu desitek procent ci nizsich stovek procent, predpokladam ze nejake optimum akcii Tesly bude mezi $300-350

Art Vandelay
16. ledna • 9:46

Ja som nakupil pred 3 rokmi za 236 USD, nenavysoval som odvtedy vobec a neplanujem zatial ani predavat. Co sa tyka hodnoty firmy/akcie, myslim ze dost zalezi na tom kde tu firmu clovek vidi ze bude o 5 - 10 rokov. Hlavne so zlacnovanim bateriek, myslim ze cim dalej pojdu do nizsich segmentov a budu konkurovat autam typu Audi A3/Q3/Q4 atd, potom tam je solarny biznis a energy storage co maju velky potencial. Robotaxiky alebo autonomne kamiony by boli len ceresnicka na torte mozno o 5-10 rokov...

Rembaz
16. ledna • 10:10

Ono, investori vidia v Tesle druhý Apple a Amazon. A preto je ocenená tak vysoko ešte daleko predtým ako tomu naozaj je.Pre mna neskutocne predražená akcia.

Rembaz
15. ledna • 5:37

Chudáci čo shortuju. Sranda skončila. Mna tiež svrbeli prsty ale nastastie som odolal.

Čuráček
15. ledna • 9:42

Proč chudáci? Ono to zas poletí dolu. Akcie tesly jsou pro šortování jako stvořené.

Rembaz
15. ledna • 17:32

Od toho je to ešte veľmi ďaleko.

Art Vandelay
15. ledna • 19:51

Myslis ten krach? Ked skoncil Q1 za rok 2019 a Tesla predala len 63 tisic aut s velkou stratou, podla vela ludi mala vtedy Tesla k tomu krachu blizko, teraz sa tato komunita predovsetkym presvedcuje o tom, ze ma Tesla sfalsovane uctovnictvo, ze bude nizky dopyt po autach v tomto roku (hlavne v Cine) a ze urobi dalsie straty a ine. S krachom v 2020 sa zatial nerata...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Čuráček
15. ledna • 22:49

Však to že byla blízkk ke krachu přiznal sám musk.

Rembaz
15. ledna • 20:24

Problém je v tom,že v dohľadnej dobe to vyzerá relatívne dobre pre Teslu. Možno nie ziskovo ale odbytovo určite.Čína tuším predĺžila dotácie. Fabriky sa postavili a stavaju.
Model Y pred dverami. SUV sa predavaju ako teple rožky. Čiže celkovo to vyzerá dobre.Preto som si rozmyslel ten short. Aj keď je ta firma ocenená celkovo absolútne nezmyselne.

Čuráček
15. ledna • 22:50

Suv tesla se určitě neprodávají jako teple rožky.

Rembaz
16. ledna • 8:21

Nie sucasne. Ale „ľudová” verzia sa určite bude.

Art Vandelay
15. ledna • 20:47

Dopyt urcite, ale 2020 vyzera dobre aj co sa tyka ziskov, hlavne Q3 a Q4 ked bude rozbehnute Y a Cina, aj facelift S/X by mal pomoct. Co sa tyka hodnoty firmy, tam by to bola na dlho debata, ale shortovat to teraz by bol extremny risk, kedze rast hodnoty firmy je sposobeny nakupom long investorov, short covering este neprislo. Mam pocit ze shortery cakaju na vysledky Q4 a to ze akcia skoriguje a uzatvoria pozicie v nasledujucich tyzdnoch. Vyrazny prepad akcii by som teraz neicakaval, samozrejme by ale prisiel keby Cina nemala dopyt a Y sa odlozilo povedzme o rok...

Rembaz
15. ledna • 21:11

Čo sa nestane.

Art Vandelay
15. ledna • 13:28

Doteraz vsetci co shortovali len prerobili. Ak niekto zarobil na volatilite, je to len stastie. Shortery totiz veria ze Tesla nikdy nebude profitabilna spolocnost, cize ju shortuju za kazdych okolnosti, s presvedcenim, ze pojde az k nule. Profesionaly si ale uvedomuju, ze takto mozu prist aj o gate, tak shortuju cez Put Opcie, na ktorych limituju mozny zisk ale aj stratu.

MM
15. ledna • 14:45

Jak můžeš takovou kategorickou věc prohlásit? Ty moc nevíš co to vlastně je šortování co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
15. ledna • 15:19

Preco myslis? Ak shortujes len kvoli tomu, ze je akcia volatilna, je to akoby si hral ruletu. Navstiv komunitu TSLAQ na Twittery a doatanes otazky na odpovede co si vlastne myslia shortery o tej firme a preco shortuju, nikto to nerobi kvoli volatilite...

Čuráček
15. ledna • 22:48

Já voze, ty o koze.

Art Vandelay
15. ledna • 8:10

Stale je 20% floatu shortovanych, este bude veselo, aj ked neviem ci hned alebo si pockame...

MM
15. ledna • 12:30

Co runner, jak dopadla vaše sázka?

kkk
15. ledna • 13:19

Podle mě se radí se zajícem

Art Vandelay
15. ledna • 13:18

Som rad, ze to spominas, som zvedavy ci sa Runner ozve, lebo nejak sa odtialto vytratil...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MM
15. ledna • 14:44

Na hybridu psal že čeká na zveřejnění počtu prodaných kusů a pak ti zaplatí.

Neurotic
14. ledna • 22:42

Takže jediná výhoda elektromobilu byla zlikvidována:-D

Joe Doe
14. ledna • 23:41

Jedina? Zlikvidovana?Ono je, chlapce, rozdiel, ci vedla teba stoji traktorovy diesel - a az na par vynimiek to znie ako traktor, alebo bzuci auto.

Rosťa
14. ledna • 22:57

Kdyby se zvuk spustil jen při detekci chodce tak super. Co já bych za to dal kdyby mě slyšela paní s kočárkem , která mi kráčela přímo pod kola a já zažil nemalý šok. A to jsem jel hodně pomalu.
Nevím jak tesla ale BMW jde slyšet jedině když vyjíždím z garáže. Tak slabě píská a křupe sníh.

Čuráček
15. ledna • 9:41

Jestli máš i3, tak ta docela silně píská.

Rosťa
15. ledna • 18:38

Ano , ale při odbočování na vedlejší je prakticky volnoběh u spalováku, kděžto u e auta nic. A právě kdyby to detekovalo ty chodce a zarachotilo, tak by to bylo lepší...

dzozifko
14. ledna • 19:17

E. Musk je skrátka marketingový kúzelník.

Doporučujeme

Články odjinud