I Tesla Model S se stala terčem hackerů. Na dálku dokázali auto vypnout

24 komentářů

Zelí
8. srpna • 9:40

Každý si může zodpovědět na otázku, potřebuji ve svém autě on line připojení jakéhosi nainstalovaného systému v autě s kýmkoli, kdo si vzpomene a kdo v něm bude chtít šťourat. Bohužel je dnes vědomí lidské masy tak ovládané přes různé druhy dálkového ovládání podvědomí, že lidé nejsou schopni si ani na tuto otázku odpovědět.

mpolan
10. srpna • 8:17

Nepotřebuješ, ale jak nedávno někdo upozornil, sama všemocná EU nám to nařídí a auta budou muset mít systém pro přivolání pomoci při nehodě. A ten bude komunikovat přes datovou SIM, tím pádem tu štěnici dostaneme do auta nedobrovolně.

Martin
8. srpna • 8:08

Četli jste vy odborníci článek? Hlavně tu větu, kde se píše, že se hacker musel fyzicky dostat a připojit do auta? Tzn. že tam asi něco připojil \pozmenil a tradaaa jsem borec! Upřímně takovéto hacknuti lze provést téměř s každým autem....

Antiautomat
7. srpna • 9:32

fajn, update riesi jednu bezpecnostnu dieru. Takze sa len caka kedy bude objavena dalsia.
A tak dokolecka, ved to pozname z windowsu. Najprvy opravy, potom opravy tych oprav....fuj ani za svet. Radsej klasiku.

Art Vandelay
7. srpna • 9:39

Presne tak, kto ide so mnou protestovat pred parlament aby sme opat mohli pouzivat kone, kazde business centrum a nakupne centrum by malo mat vyhradene stajne pre odparkovanie koni...

Spekulace
7. srpna • 10:37

Koně se také mohou občas splašit - v minulosti se to stávalo a bylo to nebezpečné. Jak by to asi dopadlo, kdyby se v takovém centru splašili koně po útoku nějakých "hackerů"? Volský nebo kravský potah by byl asi odolnější proti splašení?

Fantomas
7. srpna • 10:28

Proč je potřeba takto zesměšňovat to, že má někdo jiný názor a nevítá nadšeně každou problematickou novinku?
S něčím nesouhlasit neznamená automaticky být zpátečníkem.
Jistě i ty máš něco, co se ti nelíbí, nebo co ti vadí a čemu se vyhýbáš a máš k tomu i svoje důvody.

Antiautomat
7. srpna • 21:06

pokoj, potreboval sa vypustit, ale vypustil taku hovadinu, az sa v tom stratil ;-)Narazam na to, ze stupajuca zlozitost a otvoreny system je samozrejme zranitelny, ovplyvnitelny, sledovatelny a je moznym tercom utoku, otvaraju sa nove zavislosti (informacne) a s nimi aj dalsie a nove rizika, k.rvitka, moznost dalsej kontroly a utoku na sukromie, zneuzitie, nove druhy kriminality, chceme takyto vyvoj naozaj? Aby som sa staral este aj o to, ci sa mi v aute niekto prave nerype so vsetkymi dosledkami, dakujem, nie, to naozaj radsej si svoj klud ochranim so starou osvedcenou klasikou a som v pohode a hlavne viem ze ono to spravi to, co od toho cakam. Nemame uz tych kazdodennych ton informacneho odpadu, dost? Chapem ze marketingu a zlodejskemu obchodu s datami, ktory sa deje na ucet zakaznika, sa to nepaci, ale moje priority su inde ako ich tlak na coraz vacsiu zavislost od dat - so vsetkym co s tym suvisi, sukromie a bezpecnost na mieste prvom.

Art Vandelay
8. srpna • 7:07

Sorry ale tebe toho uchadza strasne vela, ked uz hovoris o tom Windowse, preco myslis ze pocitace s tym hroznym Windowsom nahradili pisacie stroje, ktore sa viac menej nikdy nekazili, ale viem ze ty analogie nie uplne chapes tak neocakavam zmysluplnu odpoved.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
9. srpna • 11:49

Hm, mam za to ze taky PC ma k pisaciemu stroju nepomerne blizsie ako k prevozu osob a materialu - oprav ma ak sa mylim. Analogia a zahovaranie su dve rozdielne veci. Zvysok som uz snad dostatocne objasnil inde. No a o zlegalizovanom spyware, keyloggingu, kradnutiu komtaktov, spionaze lokacii, ktory sa teraz uzivatelom doslova vnucuje a nazyva sa Win10, o tom sa snad rozpisovat ani netreba. Ked som tu znasku drzosti v nastaveniach videl, musel som si dal poldeci, nasi podomovi smejdi su suvix voci tomuto. Samozrejme v zakladnom nastaveni vsetko na ON. Zase sa pytam /a teraz ta analogia s riesenym pripadom je uz snad jasna/ - je toto prave to, co chceme?

Stanley
8. srpna • 6:53

pri kazdom takomto systeme (ktory prenasa data von, ako to robi BMW alebo aj Jeep, kde bol okolo toho velky poprask), MUSI zakaznik najprv podpisat zmluvu o vyuzivani dat resp. zdielani udajov. Inak mu taka sluzba nie je aktivovana a do konca nie je aktivna ani datova SIMka. Cize ziadny "hacking" sa nekona, pokial to zakaznik sam nepovoli tym, ze si danu sluzbu aktivuje.
Ak to niekoho znervoznuje, tak si to neaktivuje a vybavene - minimalne pri vsetkych EU autach to takto funguje.S povinnym automatickym eCallom to bude ine, ale tam je len jednosmerny prenos, cize na "hacknutie" bude znova potrebne sa pripojit na OBD a hrat sa s tym.
Ja mam v tomto smere celkom kludny spanok.

runner42
7. srpna • 10:25

Prosím odkaz na legislativu, která zakazuje užívání koní.

Art Vandelay
7. srpna • 10:29

Runner, opat ti usla pointa, ale tak zvykol som si.

runner42
7. srpna • 10:46

Ne pointa my neušla.
Ovšem nemohu si odpustit nerejpnout do tvého obvyklého neexaktního přehánění v diskuzích o elektromobilech.Jo, běž se postavit před parlament, že chceš povolit koně, auta bez konektivity a ponožky v sandálech 👍

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
7. srpna • 10:49

"mi".... sakra :D

Art Vandelay
7. srpna • 13:06

To bola realcie na detske prejavy Antiautomata, ktory sa pri novych technologiach ktore su viacmenej v plienkach pouziva vyrazy 12 rocneho dietata ako: Fuj, to radsej klasiku. Tak som len rozvinul diskusiu, ze slovo klasika moze byt vnimane rozne. Inak Antiautomat dost posobi nevyvinute, asi nikdy nepochopim preco si da niekto prezyvku Antiautomat. To si mozem dat prezyvku AntiABS, Antivelke kolesa, skratka stupidita prveho stupna. Ked nad tym rozmyslam, ani moj 9 rocny syn by takuto sprostost nevyplodil, to skor ten druhy 5 rocny.

Antiautomat
7. srpna • 20:39

@Art Vandelay : kluckujes a nevies ako z toho von, uz sa tolko nezamotavaj.
Vezmime to skratka. Ak napisem ze beriem radsej klasiku a bavime sa o autach, kazdemu normalnemu psychicky zdravemu jedincovi je zrejme jasne o co ide (akosi prirodzene). Suhlas?Fajn - a tak mi teraz objasni prosim Ta tu Tvoju logiku, suvis, spojitost, ako to mam nazvat...skratka ten mozgovy pochod, ktorym si k tym zaprahom prisiel - nic v zlom, kontext mi tu nejako unika, chcem vediet, ako mozno k takej hovadine prist a nielen to, chcem vediet ako sa je moze o tom este zacat aj hadat - to mi je zahada, to s Teba doma musia mat radost. Tak teda konecne nejaku ucelenu uvahu, bez tych zbytocnych omaciek okolo.

runner42
7. srpna • 14:26

Jedna věc je jeho řezdívka, druhá že má pravdu.
Se zvyšující se komplexností produktu zcela nevyhnutelně roste i jeho náchylnost k chybám a počet a frekvence oprav nic neřeší. A zatímco přínos těchto "nových technologií" je marginání, protože hlavní funkce vozidla spočívá přece jen v něčem jiném než v připojení k Internetu, jejich chybovost ohrožující hlavní funkce vozidla je jednoznačným negativem.
Propojení řídících systémů vozidla s infotainmentem a vnější konektivitou považuji za fatální selhání při návrhu bezpečnosti těchto řešení.

Art Vandelay
7. srpna • 15:14

Auta sa doteraz kazia viac ako bicykle spred 30 rokov, debata je o tom kolko vyhod/nevyhod ma auto a bicykel a kedy je vyuzitie jedneho a druheho lepsie. A ani jedno nie je fuj, lebo sme dospeli alebo takmer dospeli ludia....

Stanley
8. srpna • 6:47

ake nove auto sa tebe naposledy pokazilo tak, ze bolo nepojazdne? Mne z tych 8, co som mal od roku 2004, ani jedno. A to najazdili dobre cez 450 tisic km.

Lovap
8. srpna • 20:29

Mne môj Renault Megane. Raz na diaľnici vypovedal alternátor a druhýkrát sa doslova rozsypala prevodovka. Je to dosť na nepojazdné?

Vana666
8. srpna • 7:50

450 tisíc každé nebo v součtu ?

Vana666
7. srpna • 9:54

Koně nepovolí Brusel. Jejich nadměrné emise CO2 na kilometr by způsobily okamžité zahubení všech ledních medvědů

Net
7. srpna • 9:29

Tyhle automatické aktualizace jsou strašně fajn, dokud někdo nehackne přímo je, respektive neinfiltruje správnou pozici ve společnosti, která je vydává. A rázem nebude hacknutý jeden pořítač (auto), ale všechny se systémem automatických aktualizací.

Doporučujeme

Články odjinud