I takto může vypadat Jaguar E-Type, pokud nevíte, co s penězi

O prostou renovaci unaveného Jaguaru E-Type zde opravdu nejde. Tento kousek byl na přání zákazníka upraven do stavu pro každodenní jízdu. Uvnitř proto schovává mnohá překvapení.

Třetí série Jaguaru E-Type je mezi fanoušky považována za tu poněkud ošklivější verzi anglické ikony. Elegance a jednoduchost první a druhé série se lehce vytratila, model povyrostl a také přibral na váze. Tento výrazně renovovaný a upravený exemplář si však k novému zalíbení pomohl várkou moderní techniky.

Specialista E-Type UK se na základě přání jistého zákazníka rozhodl přetvořit E-Type z roku 1974 na mnohem spolehlivější a každodenně přívětivější sporťák, který si ovšem zachovává kouzlo originálu. Renovace zabrala rovných 3000 hodin práce.

TEST První a poslední Jaguar XJR: Dědictví chuligánského šlechtice

TEST První a poslední Jaguar XJR: Dědictví chuligánského šlechtice

Původní auto bylo rozebráno do posledního šroubku a podrobeno analýze. Karoserie dostala nové či opravené díly, na mnoha místech proběhlo zpevnění konstrukce a kastle se posadila na moderní nastavitelný podvozek. Vedení vzduchu k motoru je účinnější, stejně jako brzdiče od AP Racing, a řízení má nyní rychlejší převod.

Originální 5,3litrový dvanáctiválec doznal zvětšení objemu na 6,1 litru, používá zcela nové vstřikování paliva, řídící jednotku Emerald, hromadu nových součástek a také kompletně novou kabeláž. S přihlédnutím na dřívějších 187 kW (254 koní) však nejde o žádné monstrum, nyní produkuje rozumných 209 kW (284 koní). Předovka je taky nová, pětistupňová manuální.

Modernizovaný Jaguar XE poprvé na silnicích. Co všechno chystá?

Modernizovaný Jaguar XE poprvé na silnicích. Co všechno chystá?

Uvnitř si E-Type zachovává starou atmosféru, nicméně na pár současných vychytávek došlo také. Audiosystém podporuje bluetooth konektivitu, samozřejmostí je klimatizace, centrální zamykání, osvětlení středového panelu používá diody a motor se startuje osvětleným tlačítkem. Sedačky jsou rovněž nové a vycházejí z vyhřívaných křesel Jaguaru XJS. Dodatečný „hardtop“ je vystlaný tlumícím materiálem Dynamat.

Na cenovku rozsáhlé úpravy byste se museli zeptat samotného majitele, dílna E-Type UK ji samozřejmě neuvádí. Peníze ale v tomto případě určitě nehrály roli.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků