I takto může vypadat Jaguar E-Type, pokud nevíte, co s penězi

O prostou renovaci unaveného Jaguaru E-Type zde opravdu nejde. Tento kousek byl na přání zákazníka upraven do stavu pro každodenní jízdu. Uvnitř proto schovává mnohá překvapení.

Třetí série Jaguaru E-Type je mezi fanoušky považována za tu poněkud ošklivější verzi anglické ikony. Elegance a jednoduchost první a druhé série se lehce vytratila, model povyrostl a také přibral na váze. Tento výrazně renovovaný a upravený exemplář si však k novému zalíbení pomohl várkou moderní techniky.

Specialista E-Type UK se na základě přání jistého zákazníka rozhodl přetvořit E-Type z roku 1974 na mnohem spolehlivější a každodenně přívětivější sporťák, který si ovšem zachovává kouzlo originálu. Renovace zabrala rovných 3000 hodin práce.

TEST První a poslední Jaguar XJR: Dědictví chuligánského šlechtice

TEST První a poslední Jaguar XJR: Dědictví chuligánského šlechtice

Původní auto bylo rozebráno do posledního šroubku a podrobeno analýze. Karoserie dostala nové či opravené díly, na mnoha místech proběhlo zpevnění konstrukce a kastle se posadila na moderní nastavitelný podvozek. Vedení vzduchu k motoru je účinnější, stejně jako brzdiče od AP Racing, a řízení má nyní rychlejší převod.

Originální 5,3litrový dvanáctiválec doznal zvětšení objemu na 6,1 litru, používá zcela nové vstřikování paliva, řídící jednotku Emerald, hromadu nových součástek a také kompletně novou kabeláž. S přihlédnutím na dřívějších 187 kW (254 koní) však nejde o žádné monstrum, nyní produkuje rozumných 209 kW (284 koní). Předovka je taky nová, pětistupňová manuální.

Modernizovaný Jaguar XE poprvé na silnicích. Co všechno chystá?

Modernizovaný Jaguar XE poprvé na silnicích. Co všechno chystá?

Uvnitř si E-Type zachovává starou atmosféru, nicméně na pár současných vychytávek došlo také. Audiosystém podporuje bluetooth konektivitu, samozřejmostí je klimatizace, centrální zamykání, osvětlení středového panelu používá diody a motor se startuje osvětleným tlačítkem. Sedačky jsou rovněž nové a vycházejí z vyhřívaných křesel Jaguaru XJS. Dodatečný „hardtop“ je vystlaný tlumícím materiálem Dynamat.

Na cenovku rozsáhlé úpravy byste se museli zeptat samotného majitele, dílna E-Type UK ji samozřejmě neuvádí. Peníze ale v tomto případě určitě nehrály roli.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků