I starý asfalt může sloužit dobré věci!

Asfaltové kostky vyřezané ze starého povrchu závodní dráhy Masarykova okruhu pomohou dětským pacientům i seniorům. Tyto originální „trofeje“ se staly předmětem dobročinné aukce nejprve v neděli 18.května v rámci slavnostního zahájení nové sezóny na brněnském Automotodromu a poté i veřejné on-line aukce. Celkový výtěžek obou aukcí se vyšplhal na 201 850,- korun.

„Jsme rádi, že je ze strany veřejnosti o aktivity brněnského okruhu takový zájem. Kostky ze starého povrchu jsou velmi originální suvenýr. Navíc jsou atraktivní díky podpisům světových motoristických es. Důležité je však zdůraznit, že každý, kdo si nějakou z kostek koupil, pomohl pacientům onkologického oddělení brněnské Fakultní nemocnice,“ uvedla výkonná ředitelka společnosti Automotodrom Brno, Ivana Ulmanová.

V neděli 18.května 2008 byla oficiálně zahájena nová motoristická sezóna na brněnském Automotodromu. Součástí slavnostního otevření okruhu byla i dobročinná aukce pěti kostek starého povrchu závodní dráhy. Tyto kostky byly těsně před zahájením opravy asfaltového povrchu dráhy vyřezány z vnějšího okraje druhé zatáčky Masarykova okruhu a poté byly podepsány jezdci seriálu MotoGP Valentinem Rossim, Casey Stonerem, Dani Pedrosou, Lorisem Capirossim a Jorge Lorenzem.

Licitátorovi společnosti Gaute se s přispěním Ivany Christové podařilo těchto pět kostek vydražit za celkovou částku 115 000,-Kč, která byla rovným dílem rozdělena mezi Nadační fond dětské onkologie Krtek a Nadační fond Phoenix pečující o seniory a dětské pacienty.

V pátek 23.května 2008 byla následně na stránkách http://www.aukro.cz/ spuštěna veřejná on-line aukce dalších sedmnácti kostek asfaltu rovněž podepsaných světovými motocyklovými i automobilovými jezdci. Internetová aukce trvala přesně 10 dní a byla ukončena v pondělí 2.června 2008 v 16:10 hodin.

Štědří fanoušci motoristického sportu a Masarykova okruhu se předháněli v přihazování až do samotného konce on-line aukce. Celková částka, která i tentokrát podpoří práci Nadačního fondu Krtek, se vyšplhala na překvapivých 86 850,-Kč.

Přehled dražených kostek:

  • Kostka s podpisem Valentina Rossiho 35 000,-Kč
  • Kostka s podpisem Caseyho Stonera 20 000,-Kč
  • Kostka s podpisem Daniho Pedrosy 20 000,-Kč
  • Kostka s podpisem Lorise Capirossiho 20 000,-Kč
  • Kostka s podpisem Jorge Lorenza 20 000,-Kč
  • Kostka s podpisem Troye Baylisse 10 100,-Kč
  • Kostka s podpisem Maxe Biaggiho 9 100,-Kč
  • Kostka s podpisem Colina Edwardse 7 600,-Kč
  • Kostka s podpisem Troye Corsera 5 600,-Kč
  • Kostka s podpisem Johna Hopkinse 5 600,-Kč
  • Kostka s podpisem Thomase Lüthiho 5 100,-Kč
  • Kostka s podpisem Andrei Doviziosa 5 100,-Kč
  • Kostka s podpisem Nickyho Haydena 4 850,-Kč
  • Kostka s podpisem Tomáše Engeho 4 550,-Kč
  • Kostka s podpisem Karla Abrahama 4 550,-Kč
  • Kostka s podpisem Marca Melandriho 4 550,-Kč
  • Kostka s podpisem Gabora Talmacsiho 4 450,-Kč
  • Kostka s podpisem Chrise Vermeulena 3 850,-Kč
  • Kostka s podpisem Toniho Eliase 3 350,- Kč
  • Kostka s podpisem Jana Charouze 3 050,-Kč
  • Kostka s podpisem Jarka Janiše 2 750,-Kč
  • Kostka s podpisem Erika Janiše 2 700,-Kč

Společnost Automotodrom Brno i nadační fondy Krtek a Phoenix děkují všem vydražitelům za jejich štědrost a ochotu podpořit práci neziskových organizací.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků