I Škoda Octavia propadla v losím testu. Správnou cestu jí musela ukázat Corolla

118 komentářů

pan zákazník je král
2. června • 21:36

Takže očekávám slevu 45%! 30% za covid19 a 15% za tuto blamáž s losím testem. Zítra jdu k dealerovi, ať se kouká snažit, jinak neprodá a může zavřít krám!

Driver
5. června • 8:28

Žádná blamáž to není! Jen to jsou auta na hov no, takže sleva 75% je na místě!

joe
2. června • 15:06

škodofka dělá z mínusů plusy - nebo ráda by...:-P;-):-))

Thomas
2. června • 20:46

škodovka nikdy žádné plus neměla.

Michal
2. června • 14:12

Podvozek a naladění ESP jsou 2rozdílné věci.Celkem je jedno jak to prošlo protože až tam za 3-4roky nový majitel nasadí Barumky a jinou konkurenci z Asie tak už to nezvládne ani v 60km/h.

Senior f Kundaji
2. června • 11:45

Takže koncern je definitivně v koncích a ze Škody definitivně Bolehlav. Z toho už se nevyhrabou. Teď přijdou další žaloby a sankce za Dieselgate v USA, kompenzace za Dieselgate v Německu, do toho zdechlé ID3 (a vlastně i Golf 8 a jeho sourozenci) do toho totální průšvih s kvalitou podvozku u aktuálních modelů, které jsou možná o 10% pohodlnější než ty minulé, ale jak je vidět, tak zcela nebezpečné. Krize bude!
Snad Česko zachrání Nošovice, kde je svět ještě v pořádku.

Žere mi klakson
2. června • 11:19

A to ještě ke všemu byl test BEZ nejdůležitější předností oktávie = 600+ litrového kufru. Ten když se zaplní, to teprve bude lítat do těch kuželů.
(naproti tomu Scala s normálními rozměry karoserie zvládla moose test na svou třídu výtečně.) Problém není ve škodovce ale v levném velkém voze.

Allamarein
2. června • 18:05

Teknikens Värld testuje auto v plném zatížení. Což je právě největší problém téhle Tlusté Berty, už od první generace.
Prázdná jezdí přijatelně dobře, tak ji testují všichni novináři. Ale už ve třech lidech je to nevyzpytatelné auto, a když se naloží na limit, je jízda s ní vyloženě nepříjemná.

ZZahradník
2. června • 13:34

jo, ve své třídě "Dacia&Thalia" Scala jakž takž obstála. Jinak je to bída, masivně předražená bída!

Freddka
1. června • 23:12

Podle me vic nez 99% lidi nechape, ze v tomto testu se jedna v prvni rade o “test nastaveni ESP” a pokud to funguje, az potom o test kde muzete porovnat auta mezi sebou v tomto specifickem pripade.Tady selhalo nastaveni ESP, evidentne to nenastavili dobre na losi test.Tudiz nelze hidnotit zbytek jizdnich vlastnosti, protoze vidime jen jak ridic pretaci nedotacivy predokolkovy kombik. To muzete udelat s kterymkoliv a pokud ho prekyvnete, pokud vas ESP necha, skoncite uplne stejne.Predokolka nema nechat klouzat zadek bokem, protoze pak s tim uz nejde temer nic udelat, s predokolkama se totiz neda driftovat jak se zadokolkou. Muze ho nechat sklouznost, elastokinematika smi povolit zadnim kolum “pritocit” apod. ale v zadnem pripade nesmi nechat pri zpetnem prekyvnuti na druhou stranu jen tak nechat letet zadek, to proste neni OK.Mimochodem tam maji hodne zajimavy povrch, to klouze jako prase. Ja uz videl fakt hodne losich testu a specificky tyto testy (ty dva hybridy a ted oktavka), no ja jsem jeste nevidel auta na suchu s takhle spatnou adhezi, to bych cekal tak od plastovych eko pneu.Ale nic je neomlouva, to ESP je tam proto, aby teto situaci zabranilo bez ohledu na pneu nebo kvalitu (sucheho) asfaltu.Jde to opravit softwarem, kdyby vam to nekomu nahodou nedoslo. Jestli to budou opravovat, to ja nevim, ale jsou to jen jednicky a nuly, muzou vam to opravit hned na dalsi garancce, kdyby nahodou chteli.No tak jsem se vypovidal, ted teda kdo tomu aspon trochu rozumi, chape, co rikam, ale nechape proc rikam naprosto evidentni veci.No a v hodnoceni tohoto prispevku tedy ocekavam minimalne 99 minusu na jedno plus, protoze 99% z vas stejne vubec netusi co je to ESP a jak funguje.

Twan
3. června • 9:11

To ESP je nastavené tak, jak díly dovolí. Kdyby tam tu váhu pustili naplno, pravděpodobně by to minimálně "upravilo" geometrii, u Scaly bych nepochyboval, že by to dokonce ohlo nápravu.

Allamarein
2. června • 7:43

Ano, my tě chápeme, Škoda selhala a je nutné najít výmluvu...

Freddka
2. června • 8:53

Ja pisu ze selhala a taky pisu, ze zadna vymluva jim nemuze pomoct, protoze proste udelali chybu.Podle me by to meli okamzite napravit a do tydne zacit nahravat do techto aut opraveny software ESP a bude po problemu. Ale udelaji to?

pacho
2. června • 22:17

nebol by som si celkom istý, že zmenou esp sa vyrieši problé. Proste neverím, že by v MB boli tak blbý, a pustili do sveta auto s takou triviálnou chybou.

Allamarein
2. června • 18:03

I kdyby to udělali, pověst nepovedeného auta se s nimi už potáhne. Tak jako Roomster byl vždycky už "ten s nefunkčními airbagy".

pacho
1. června • 19:40

ešte spravia Octavia RS.......v celku úsmevné.

Kundaj & Hovnaj
2. června • 14:38

tobude teprf mrtka zcenofkou zamega

AjtaKrajta
1. června • 17:39

Tady ten článek bohužel smutně ukazuje kombinaci úpadku žurnalistiky a inteligenci českého národa. Dan je placenej od článku/pgv, takže vezme nějaký výsledky, přidá kontroverní text (aby ovce klikaly) a má vyděláno. Českej pepík si na to skočí, přečte si jasnou pravdu o který už samozřejmě dávno věděl...(voktávka je shit, kterej se fasuje, corola je pro mistry volantu)
Nikoho ani nenapadne si o tématu něco zjišťovat, nebo nedejbože přemýšlet. To se holt dneska nenosí. A pak se člověk diví, proč má STBák takový preference. Stačí zveřejnit nějaký nesmysl, přidat koblihu a hurá... ovce jásají.
Ale protože jsem věčný optimista, zkusím to zakončit tak, že se třeba aspoň část těch nemyslících jelit chytne za nos a občas použije to co má na krku (aspoň u toho andreje, octa je mi u p.....e).
1) výsledky losích u jiných vozů: bmw 520 xdrive 73 km, BMW M5 - 72 km/h, Honda Civic 1.8 Sport 71 km/h, ford modeo kombi 180 AWD - 72 km/h.. fakt 1-2 km/h znamená že BMW podvozky umí a škoda/honda ne? A co takový Mercedes C 350e - jen 68. Znamená to, že u MB neumí podvozky?
2) A pokud někdo chce fakt potrápit zbytky mozkových buněk, ať zkusí najít informaci o výjezdové rychlosti ;-)

Mirek
1. června • 20:16

Asi neni nutny octakvou srovnavat s kde cim... Co treba jen minula generace:
https://youtu.be/dyiFw0DGoK0...
75kmh docela okTakze jsem rad, ze koncern na aute usetril!

AjtaKrajta
1. června • 20:27

jo jo, konečně někdo trefil hřebíček na hlavičku. minulá generace vážila přesně stejně a plnila přesně ta stejná nařízení EU. Ale voni chtěli uštřit a podvozek udělali o 15 procent horší, aby ušetřili. A teď se nám smějou, protože tohle nebezpečný chování při 70 km/h bude mít následky. .......................................................................................................................................................................................naštěstí, ale náš nejvyšší vůdce umí oživit mrtvé, takže pokud si podáte tu právnou přihlášku, nemáte se čeho bát...

Robinson
1. června • 20:15

Konečně rozumný příspěvek. Já dále koukám na celkové chování vozu. M5 je naprosto klidná a předvídatelně ujíždí. I Corolla se chová relativně klidně. Tohle je známka dobrého podvozku. Octavia je nervózní. Asi je rozhodující si vůz před koupí řádně vyzkoušet. U mazdy 3 si též nikdo nestěžuje na podvozek a přitom to je v losím testu tragédie.

Allamarein
1. června • 19:58

Zkus se, když už si umíš najít ty rychlosti, taky zamyslet nad chováním toho auta. Pokud třeba Teknikens Värld řekne, že auto je v manévru nečitelné a nebezpečné, pak je někde v konstrukci podvozku chyba. Zkušený řidič si s ním ve vyšší rychlosti poradí (proto taky dělá testovacího řidiče), ale běžného řidiče, který se navíc na manévr tolik nesoustředí, to zaskočí a výsledkem může být třeba pár mrtvých. To ale honimír přes čísla nepozná.

AjtaKrajta
1. června • 20:08

áááá, další duševní gigant. Top model od BMW to projede o 2km rychleji, ale v konstrukci podvozku auta nižší střední třídy je chyba. Fakt by mě zajímalo, jak tyhle lidi v reálu žijou - je to jen koloběh krmení/zpracování/vylučování?
Ale na tom nejzábavnější je, že tenhle génius v diskuzi ke článku o honimírských číslech (72 je ok, 67 ne?) mě označí za honimíra přes čísla. Koblihu? :-D

Allamarein
1. června • 22:42

OK, nepochopil jsi. Dobře, zkus si to nechat od někoho přeložit, co tam říkají. A když ani pak nepochopíš, pak se nech utratit, jsi polotovar nepoužitelný k životu.

AjtaKrajta
2. června • 19:06

Tak tohle je kouzlo internetu. Dělám v autobranži 20 let (byť u konkurence) a přesně vím co tam říkají. Ale kdejaký hovno, který nerozpozná motor od převodovky, mě na netu může poučovat... Fakt sranda B-]

petr r. (petrumr)
1. června • 21:21

co furt máš s tou koblihou, copak andrej nevyrábí klobásy, nedávno jsem u něho kupoval hovězí, propan butan je taky od něho a jenom to mlaskalo.:-D

petr r. je blb
2. června • 22:05

zase perlí :-D

AjtaKrajta
1. června • 21:25

No jo, tyhle retardi budu beztak vegani, takže nehodlám riskovat. Kobliha je jistota :-P

Mirek
1. června • 18:29

Nebudu řešit, jak na to kdo reaguje, jen by mě zajímalo, proč to také podáváš zavádějícím způsobem. Losí test je standardní test na kritické vyhnutí se překážce, toť vše. Chceš snad ten test zrušit, aby neutrpěla pověst jiných aut?
A dále, proč jsi vybral vyběhly model Civicu, takto bys mohl dávat příklady aut třicet let starých.
Honda Civic R - 78 km, https://www.youtube.com/watch...
Honda Civic 1.0 - 79 km, https://www.youtube.com/watch...

A co se týče výjezdové rychlosti, samozřejmě je nízká, ale tady nejde až tak o výjezdovou rychlost, jako se k ní vůbec dostat.

AjtaKrajta
1. června • 19:54

Bravo Mirku, nenechal jste se zmást logikou, nenapadlo tě googlit nebo dokonce použít mozek. Když při registraci do té pravé strany pro tebe (http://registrace.ano2011.cz/... ) s promokódem "podvozekzakoblihu", dostaneš na každém srazu jednu s čokoládovou náplní navíc.

AjtaKrajta
1. června • 19:58

Jen doufám, že Mirek nezůstane jediným duševním gigantem, který má našlápnuto k andrejovi do strany. Podle diskuze výše je zde kandidátů minimálně na středně velké město. Tak se nestyďte a klikejte Mirkovi na plusy, když na vlastní duchaplné příspěvky nemáte den. Ale tak to má být. Andrej nechce invenci, ale poslušnost. B-]

petr r. (petrumr)
1. června • 21:18

nevím jak ty, ale jak andrej šéfuje státu, tak mě se peněžně daří a daří se i známým. Že se nedaří německé firmě, která tady zaměstnává roboty ovládané komunistickýma odborama je pro mně nedůležité, prostě mě to nezajímá. Mám se dobře, chápeš?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. je blb
2. června • 22:04

:-D:-D:-D

Mirek
1. června • 20:59

A skleněnou kouli máš, že tak všechno víš? Mám pocit, že ty už v té "pravé" straně dávno jsi, když se oháníš Andrejem, ale nevíš, jak z ní ven. Tak co, už jste řešili, co uděláte se svou brněnskou buňkou?
Já nikde nepsal, že losí test je to pravé pro poznání jízdních vlastností, a mohl sis toho všimnout, když bys četl diskuzi skoro od začátku, ale jen, že je to jeden ze standardních testů, nic víc od něj nejde čekat. Ty sis to evidentně přeložil překladačem googlu do ajtakrajtoviny, ale zapomněl jsi, že ten jazyk google nezná a proto ti to vyhodilo ty zmatky, kterých se teď držíš. Ale, že to s tebou řádně zacvičilo, když čtu tvé výplody.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
AjtaKrajta
1. června • 21:17

Mirku Mirku, když tak sleduju ten tvůj slovní průjem, tak to už je skoro na kandidaturu na místopředsedu. Takže si to shrňme:
1) jseš ultimáltně línej jako prase, neobětuješ ani 10 sekund googlení, aby sis zjistil fakta
2) jseš fixovanej na Hondu, protože ostatní data jsi ignoroval
3) ani jsi se nemáhal uvažovat nad něčím jako je výjezdová rychlost. Za mě to hodnotím na jedničku s hvězdičkou. Pokud nám na jsemkobliha@ano.cz zašleš své kontaktní údaje, zajistím ti ve straně dobrou startovací pozici (a jako služební vůz samozřejmě zajistím Honda Turbo BestPodovozek 1.0). A neváhej, stejnou pozici jako ty, právě zvažuje 18 kandidátů...

ACE
2. června • 5:18

Ty seš řádná ovečka a jsi na to ještě hrdej. :-D

Jozef
1. června • 16:34

Mám túto Corollu a fakt parádny auťák 👍 Možno časom prídu "škodováci" na to, že za tie prachy 💰si môžu kúpiť radšej Toyotu.

Hustodrak
3. června • 20:39

Zkus v Japonsku říct ať kupuju skodovky, že jsou to lepší auta... Naivo

Medvěd
1. června • 22:13

Já to v práci říkám pořád a oni ne a ne to pochopit.

petr r. (petrumr)
1. června • 19:40

pravdu máš.

petr r. je blb
2. června • 22:04

vocas..

marthys
1. června • 15:50

Co také chtít za auto v ceně 600.000 Kč, tedy cena za nový model Škoda Octavia.

Zden
1. června • 15:50

Citroen Xantia Activa, rok 1999, 85 km/h.
https://www.autorevue.cz/citroen-xantia-activa-je-... ...
Více jak 20 let, i když Hydra... Podvozkáři, učte se. Nekopírujte jen VW.

anna1i
1. června • 15:35

Ahoj
moje horké fotky jsou tady ..
http://69chat.club
uživatelské jméno anna69))

Aleš
1. června • 14:59

Bohužel mám jen starou C30 Volvo a ohledně podvozku nemá konkurenci!!!! B-]B-]B-]

Opravdu?
1. června • 15:08

S původním pérováním a tlumiči určitě ne. :-D

Aleš
1. června • 15:19

No nevím ale na podvozek Fokusu ještě žádná Škodovka nikdy neměla ani na původním pérování a tlumičích???!!!!!:-D:-D:-D

Petr
1. června • 14:34

Ano, škodovka podvozky neumí a nikdy neuměla. To je ale v podstatě jedno, protože žádný dobrý řidič si škodovku stejně nekoupì. Škodovky fasují lopaty co je řízení nebaví, protože to neumí.

Twan
3. června • 9:34

Jel jste někdy s někým, kdo umí s Favoritem? Garantuji vám že z toho auta vypadnete a už tohle nikdy nenapíšete. A ten pepík v BMW, co vás nedohonil, půjde vrátit auto do bazaru.

AnJa
1. června • 16:30

No já nevím, zrovna nedávno - tak měsíc zpět - jsem si "losí test" vyzkoušel naživo ve svém Sup2 (kombí) když mi do silnice vběhla srnka a nepřišlo mi že by to byl nějakej průšvih.

Tuk
2. června • 18:21

Ja jsem si ho vyzkousel taky. Kdyz mi z vedlejsi nedal trojkovy Sup prednost. Megane to v cca stovce zvladl... o fous.

RR
1. června • 14:53

Ano škodofky se fasují, ale když mi zaměstnavatel nic jiného nechce dát a darovanému koni na zuby nehleď se říká :-)

Moik
1. června • 14:25

Prostě limity velké kastle na malým podvozku...A navíc..aby to trochu sedělo, muselo to být tvrdý jak šutr a když to teda změkčili, neprojde to losím testem. Já na něho hodně dám, podobných vyhrocených situací už jsem - na rozdíl od bouraček - viděl několik a věřím, že to je jeden z nejdůležitějších bezpečnostních prvků.Vivat Ford..jestli Mondeo nebo Focus nebo S-MAX či Kuga.

Twan
1. června • 17:24

Ona je to celkově celkem katastrofa u všech modelů. Scala se skoro převrací a je vidět že podvozek je absolutně v koncích, Oktávka skáče jak koza, Sup ten doslova lítá, Scout z minulé generace pro jistotu nezatáčel vůbec a Octavia sice měla opravdové tlumiče, nicméně opět byla na limitu a dělala si co chtěla...K fordu bych ještě přidal Renault, Laguna nemá i přes svojí přefouklost špatné vlastnosti a dá se na podvozek spolehnout. Je hravý (hlavně díky zadní rozbíhavosti na tu délku auta zadek slušně běhá za předkem), stabilní a v kombinaci s atmosferickým dvoulitrem který se musí na krev točit a krátkou převodovkou (max 205kmh, 6kvalt) umí tvořit úsměv, i když nemá výkon.

Pepan
2. června • 14:21

Tak ona i laguna dvoulitr diesel 127kw s 4controlem je dost zábavný auto. Ale je rozdíl mit to na 17kach a 18kach. To auto se pak chová jinak.

Twan
3. června • 9:09

Ten diesel je těžší, takže tam asi budou větší kola lepší, ale zimní 16´ to auto s lehčím benzínem krásně utlumí a nepůsobí tak "tvrdě" (ona tvrdá není, ale jestli ji znáte, víte jak to myslím). Na limitu je také klidnější, i když tam už jsou 205 + vysoký profil cítit a auto je hůř čitelné s má horší přilnavost.

Jan
1. června • 13:43

Takovej Megane IV 2016 to umí i při 77km/h
https://www.youtube.com/watch...
a to nemluvím o 4controlu,kterej se ani nenahlul :-)
https://www.youtube.com/watch...

Mirek
1. června • 18:07

Tak pokud chceš dát krátkou verzi auta s vlečkou jako vzor, tak Focus to splní ještě lépe.
https://www.youtube.com/watch...

šofér
1. června • 14:20

tak ty průjezdy jsou fakt parádní!

ACE
1. června • 13:38

Jo to bylo keců, že Mazda 3 má vzadu lešenářskou trubku, teď ji má Oktávka a je patrné, že tragédie to je, když se to neumí odladit. No co, hlavně že v testech píšou že jezdí nejlíp a je pohodlná že u Mercedesu pomalu závidí. Dřív se říkalo, že papír snese všechno, dnes to není papír, ale napsat se dá furt cokoliv. Ale jak vokecají tohle???

JirkaK
1. června • 16:54

Jojo, když Mercedes měl vzadu první pětiprvkový multilink, v Bolce ještě bouchali stodvacítky užovky na kyvadlových polonápravách......

JFK
1. června • 17:23

Souhlas, Mercedes, jestli se tomu rebrandovanému renaultodacii tak da říkat, už nemá ten náskok a kdejaká škoda mu dneska v malých segmentech i ujíždí. Holt by měli ve Stuttgartu trochu máknout.

Tuk
2. června • 18:16

Aaaaaale prdlajs.

Joe Doe
1. června • 13:37

Ak sa nemylim, tak Kia to zvladla v 78 km/h.

pacho
1. června • 19:31

peugeot 308 v 82km/hod

Thomas
1. června • 21:27

Trabant ve 115km/hod víc nejede.

Michal
1. června • 13:27

Každá novinka se rok ladí.

Aleš
1. června • 15:04

A v případě Škodovky pak přijde nový model a ten je zase o 100% lepší jak ten předešlý! Aspoň podle názoru samotné Škodovky!!!:-D:-D:-D

Thomas
1. června • 17:58

Kdyby škodovka přiznala barvu hned, že její auta i ta nová za nic nestojí, udělala by líp. Aspoň by nebyla za neustálou lhářku.

JFK
2. června • 17:41

Škodovka nemůže za tvůj zbytečný život, už to konečně pochop a přestaň si na ní vylejvat tvoje mindráky :-)

Thomas
2. června • 20:34

Koukám, že jsem ti pěkně šlápnul na kuří oko viď, frustrovaný škodováčku?
Tak zaprvé, nevím, jestli je tvůj život zbytečný, můj rozhodně ne.
Zadruhé, o jakých mindrákách píšeš? Že by z vlastní zkušenosti? Mindrák ze škodovky?:-D:-D:-D Jsi blázen. Nikdo z tak nicotné a doslova podřadné nesvébytné automobilky mít mindrák ani nemůže, to ani nelze. Stejně jako třeba z Dacie. Obě tyto značky jsou si podobné, jsou v područí jiných značek, které o nich plně rozhodují. I o jejich existenci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JFK
2. června • 21:19

Omyl mindráčku, na pazouru jsem šlápl já tobě a to pořádně, proto tady tak kvičíš..:)
Je vidět, že jsem se do toho tvého neužitečného života trefil tak moc, že pro vytvoření falešného pocitu sebejistoty zkoušíš i tři emotikony za sebouTakže, ještě jednou, žádná škodovka ani dacie nemůže za tvůj neužitečný život, sice to s tvým iq houpacího koně nepochopíš, ale ten důvod mindráků musíš léčit jinde.. Hlavně to teď s tvým vydechlým báwem stejného roku výroby, jako tvého narození, nenahul do žádné "podřadné" značky, když už, tak zkus trefit spíš strom.. :)

Driver
5. června • 8:05

Jsi blbec!

kobliha s řepkovou náplní
1. června • 13:34

tak, u Škodovky je vždy důležitejší vymejšlení hovadin jako škrabky a deštníky než normální podvozek

JFK
2. června • 17:39

přesně takhle nějak to říkají o nových voktáfkách dvacetiletí borci se stejně starým báwem, kterým pak nahulí čelně do oktávky, v lepším případě se jenom rozpůlí o strom

Driver
1. června • 13:26

existuje ještě jedno hledisko, a tím je řešení nedotáčivosti vozu, dané koncepce "vše vpředu" kdy se ESP nastavuje benevolentněji a dovoluje zádi se smýknout. Je to nevýhoda pro striktní losí test ale výhoda pro zvládání zatáčky, kdy jde vůz po tečně motorem ven.
Takže pokud se bavíme o tom, že tento striktní test zvádá jeden model lépe, to neznamená, že jezdí lépe nebo je stabilnější. Až bychom měli soubor testů kde by bylo třeba 10 různých manévrů, viděli bychom, že jedna nevýhoda je výhodou jinde. Nutno dodat, že tento lehce sportovní mód měli nejprve sportovní verze a teprve poslední dobou se to dává i do běžných aut. K tomu testu je zásadní, že to nešlo na boudu. To byl dříve smysl toho testu. Vítám, že dnes neřešíme boudu, ale kdo to projede v 4kmh rychleji, to už chceme po rodinných autech chování sportovních, výborně. Ale bral bych to s rezervou. Je to jako brzdná dráha ABS, je delší ale lze měnit libovolně jistě směr při brzdách v módu "kotva" Mi osobně vyhovuje, když ESP pouští auto dál a nebliká jak šílené každou chvíli. A jediné o čem tu je asi ten výsledek bude MULTILINK= LEPŠÍ CHOVÁNÍ. Co si o tom myslíte? ;-)

petr r. (petrumr)
1. června • 20:57

Nám je to jedno.

petr r. je blb
2. června • 22:04

:-D:-D:-D

Allamarein
1. června • 13:40

To ale není hledisko příliš vhodné pro "běžného řidiče". Takový člověk bude podobným chováním auta v zatáčce spíš zaskočen, riziko závažné nehody je o to vyšší.
Kdybychom se tu bavili o sportovním autě, budeš mít pravdu. Jenže tohle je rodinné kombi, kde musí být chování auta naopak naprosto jednoznačné a čitelné.

Rokyta ex Acz
1. června • 13:25

Nic nového pod sluncem. Toho jsem si všiml už jako puberťák, když mi bylo 15 (dřív jsem v uzavřeném prostoru řídit nemohl) a řídil jsem na parkovišti pod dospělým dozorem. :-D Naše VAZ 2013 uměla jezdit rovně. Wartburg 353 a pak Tipo 160 od strejdy taky. Jen Škoda 742 od tety jela - všééémi směry a hrozně jí skřípaly dveřní panty. Pak byly Favority skotačivé jak opilá kůzlata. Feldu jsme měli v autoškole, na naučení to šlo, jen kastle měkká a pak hnijící. A Octavie už se zase točily zadky napřed.

Stejné chyby, stejné známky. Domnívám se, že to je tím, že na Mladoboleslavsku a Kvasinách jsou velmi klikaté okresky. Takže auta podvědomě stavěli podle nich a stabilita je tedy stejná, jako na motocyklu 125ccm. My co máme ve zvyku ve 180 na okresce pustit volant prostě Škodovky řídit bohužel moc neumíme. Jejich konstruktéři zas nikdy nejeli v normálním stabilním autě, protože od mala plavou v kruhu. Život jde dál a zvyky zůstávají. Tuček Šlajs, stejné chyby stejné známky. Ono taky je otázka zda elektro auto stavěli od začátku jako elektro nebo moc ne. Jak to je nevím, mě se to netýká. Jen doufám, že mi z protisměru nepřiletí na předek v saltu nějaký koncernový pilot. Ale nic si z toho nedělejte, Jimny 1 i 2 má převod řízení pomalý a taky je hodně skotačivé, dokonce o choupek víc než obstarožní Niva. Řidič musí přizpůsobit rychlost jízdy povaze vozovky, situaci a automobilu. Takže okresky hezky 60, dálnice 85 a obě packy na volantu. Simply clever ;-)

JFK
1. června • 17:17

Lol, to je jak odborná výpověď paní někde za kasou v kaflandu.. "felicie hnila", ale že to tipo a žigul lakovali jako rezavé, přece logicky zmiňovat nebudu, bo pomlouvám :D
Deriváty 105,120... byla esence zla, ale Favorit byl se Sachsem dobře naladěn, což jako celek dokazuje, že se následně zprivatizovala i celá firma a co si myslí "odborník" z AR je celkem irelevantní :)

bohuš
4. června • 15:28

fiat Tipo bolo pozinkovany.takže ked hnil tak len auto po buračke

Rokyta ex Acz
2. června • 12:39

Můžeš si mě představit jako paní a klidně i za kasou, není problém. Felicie žila z podstaty Favorita a bylo to auto, které motorizovalo velkou část Československých rodin. Já proti vývoji nic nemám. Jen když se řekne Felicia, tak mi osobně se vybaví měkká kastle nevhodná k jakémukoliv typu nehody a koroze. Právě proto ta auta zašla, nikoliv z motorických důvodů. Lada samozřejmě také hnila, jako vše ze socialistického bloku doby minulé. Jenže Felda byla o mnoho let mladší, takže zde se to odpouští hůř. Favorit byl výrazný pokrok správným směrem, dokonce až tak, že z něj byl záchranný prvek pro nákup továrny ze strany VW. Ale vem si jak jezdily Golf IV, Kadet, Ritmo, R19, w124 a jiné. Favorit zázračný nebyl, byl to "jen" pokrok z čísté 5 za Škodu 742 na dejme tomu 3- . Což je kousek husarský, zejména v podmínkách jaké bohužel byly. Klidně bych dal panu Hrdličkovi st. státní vyznamenání. Na druhou stranu jiné značky byly jinde.

JFK
2. června • 15:13

No podvozek ladily dvě západní firmy nezávisle, Boge a Sachs a rozhodně nebyl nijak výrazně horší jak UNO, 205, golf2 apod, W124 bych do toho vůbec netahal. Na tu dobu a poměry Hrdlička dokázal naprosto fenomenální výsledek.Felace pak byla určitě zastaralá znouzectnost, favorit s airbagem a abs, ale suplovala poměr cena / výkon jako asi žádné jiné auto té doby. Hniloba postihovala spousty aut i v 90. letech. Nebyl bych k tomu tak přísný, jako k tomu zlu vše vzadu, dodnes nechápu jak na ten střep někdo může vzpomínat, natož sbírat a ještě za to platit takový randál.

Zdenko
1. června • 15:21

Na Favorit mi nešahaj.
To bolo auto, čo sa síce naklonilo, ale v zákrutách držalo. Aj na zlej ceste.

Freddka
1. června • 22:54

To jo ale kdyby ho protahli timhle testem tak to bys teprve koukal :-)

Joe Doe
1. června • 13:36

Tak ta Skoda sa v silnom vetre prakticky nedala riadit bez vreca piesku v kufri :)

AnJa
1. června • 16:22

No já teda nevím, ale můj Sup2 v kombíku jezdí jak rovně tak v zatáčkách drží. ;-)
A 180 na okresce nejezdím takže volant jsem pouštět nezkoušel. ;-)
Ale ve 160 na dálnici v poho :-D

Kukacka
2. června • 18:08

Budete prekvapen, ale nedrzi. Vyzkouseno ve Stenberku. Superb 2 ulitl zadkem, Golf projel bez problemu.

.
1. června • 19:49

Nezrušuj se, píše bláboly a ne prvně.

Rokyta ex Acz
1. června • 13:27

edit 2103

Zdenko
1. června • 12:51

Aj hybrid Superb prepadol. Aj hybrid Passat tuším.
Zjavne to nie je len o tom, že dám do kufra baterky a hotovo.
Hybrid treba navrhnúť od podlahy.Ale to s touto novou Octaviu je teda nepríjemné.

kari
1. června • 13:55

Hlavně Passat i Superb jsou PHEV, takže znatelně těžší baterky i motory. Ale nic to na tom nemění.

Allamarein
1. června • 12:57

U těch hybridů to moc nepřekvapuje, prostě narychlo udělané "něco", aby měli hybridní auto. Octavia... to je dost zklamání.

ijon
1. června • 13:28

No, ona na Corolla nemá tak velkou baterku, aby byla pro tento test nějak významná. Spíš to má co dělat s celkově měkčím naladěním dnešních škodováckých podvozků a obřími převisy kastle.

šofér
1. června • 14:20

No, corolla hlavně němá tak velký kufr :) a to se počítá, bo kufr 1000cm3 je simply clever!

petr r. (petrumr)
1. června • 19:35

šofér- existuje corolla TS

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. je blb
2. června • 22:04

:-D:-D:-D

Allamarein
1. června • 13:36

To není jen o Corolle. Jiná PHEV téhle třídy nemají problémy, ale taky jsou k tomu od počátku tak navržena. Jenže když někdo pracuje celou dobu na tom, že si prolobbuje výjimku nebo zrušení nařízení, tak mu nezbývá už prostor na práci na technice.
A naopak, je zklamáním, že vždy vychvalované podvozky VW teď poráží ostatní výrobci, kteří byli etalonem "aut pro důchodce".

G
1. června • 12:39

Škoda mluvit......:-D

vvvv
11. června • 23:09

spanieli na YT tiez robia tento test.
ateca a par dalsich z koncernu tam paradne skakalo. museli znizit rychlost. :-Opsa v pohode. frantici asi nebudu na ho* ako zle jazyky hovoria..

Tekmot
1. června • 17:53

Cože Škoda? Han­bou bych se pro­pad, mít v ga­rá­ži koncernový od­pad.🤮

joe
2. června • 7:28

kdysi jsem jiné auto než škodu nekupoval, všechny od novoty, dnes nehrozí, ceny, kvalita, servis,vzhled - vše na hovno...;-)

šofér
1. června • 14:10

Tisková zpráva z Boleslavi píše, že je to kampaň! Jinak tedy nechápu, že ti troubové v Boleslavi si ten losí test sami nevyzkoušeli aby podvozek odladili, takto mají právem ostudu .

Driver
1. června • 17:35

Všechny Octávie měly a mají podvozky na hovno. Je to koncernový hnůj.

Mirek
1. června • 17:43

Tohle až tak pravda není, když postavíš auto na jakémkoliv podvozku s "metrovými" převisy, tak to také nezvládne. Tady je spíš problém v tom, že se honí za velikostí kufru, aby si mohli dát nožku přes nožku na zadních sedadlech, to nadšenci rádi vyzdvihují jako super přednosti, ale že to odnese stabilita auta, to je přece vedlejší, to český Pepík nepotřebuje.

Ota
1. června • 20:49

jeste ze ty mercedesy maji kola v rohach .. jinak nevim nevim ...

Zdenko
1. června • 15:28

Môžu sa utešovať, že idú v stopách Mercedesu ... :)

Twan
1. června • 17:13

Vy tomu nerozumíte vůbec....to si koupí jen defenzivní řidič, co detekuje srnku na kilometr a objede jí čtyřicítkou...viď Josef :-D

Josef
1. června • 20:05

Já toho se služebními Octaviemi najezdil hodně a nevyboural jsem se. Dá se s tím jezdit v pohodě a bezpečně, ale řidičský požitek to není. Jsou samozřejmě lepší auta a já bych si Octavii jako soukromou nekoupil. Octavie se se sportovním sedanem ale nedá vůbec srovnávat. Ale ani cenou, když stojí polovinu...
Z losího testu si beru zkušenost v tom, že je lepší nedostat se do takové situace v běžném provozu na silnicích. A na druhou stranu je dobré vyzkoušet si svoje auto a své umění za volantem někde na velikém parkovišti, letišti nebo autodromu v zimě na sněhu nebo v létě za pořádného mokra. To asi ale dělá každý, koho to za volantem baví. Není nadto zablbnut si a vyzkoušet si smyky ještě před tím, než se člověk do nich dostane v provozu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Miroslav Matějka (Starjet69)
1. června • 22:15

V něčem máte pravdu, ale... Ani jeden z Vás odborníků si pozorně neprohlédl fotografie. Nedivím se, že Škoda dala prohlášení jaké dala. Já absolvoval několik losích testů a je mi divná na fotografii jedna věc. Srovnejte si předposlední fotografie u všech vozů, čili vjezd do poslední šikany. Do ní najíždí řidič s Octavií s předními koly takříkajíc "plná pravá", tak jako ostatní, ale najednou, oproti ostatním vozům v započatém zatáčení kola srovná, což dle foto je bezdůvodná reakce. To je na tom teda dost divné, a je to myslím to na co Škoda reagovala, protože i kdyby se tam nevešel, je to jen gumový kužel a nebyl důvod rovnat kola!

Josef
2. června • 20:26

Co se týká té stability a losího testu a "teoretizování", tak připomínám, že jsou auta, která mají vynikající výsledky, některé mají jen lepší výsledky a na druhou stranu jsou auta, které mají horší výsledky a špatné výsledky. Ty která mají vyloženě špatné výsledky ale neprojdou homologací. Čili na Superb a Octavii (kromě RS) připadají ty horší výsledky. Tak to prostě je. Vzpomínám si na dobu před několika lety, kdy se zde rozčilovali někteří diskutéři, že koncern dělá všechno tvrdé a že oni by rádi měkké houpací podvozky jako má Citroen, i když byl Citroen na tom co se týká jízdních vlastností též nic moc. Jim ale vyhovovaly horší vlastnosti a to houpání a měkká sedadla. Postupem doby Francouzi (i ten Citroen), „přitvrdili“ a už jsou na tom tvrdostí skoro jak koncern. Naopak Škoda se pomalu stává „francouzskou“ měkkou „houpačkou“. Dnes jsem neodolal a náhodou na pumpě koupil SM – zaujal mne na přední stránce test Kia Ceed versus Octavia. Světe div se, Octavia dostala hodnocení 1,68 a Ceed samozřejmě „prohrál“ s hodnocením 1,71… V ovladatelnosti vyhrál Ceed s hodnocením 1,5 ku 2,5 Octavie. V jízdním komfortu to bylo naopak. Hodnocení komfortu, cituji: „Octavia i ve sportovním nastavení působí jako parník. Moc se jí do zatáček nechce….atd.“
Tak to prostě je. Co je podstatné, hodně „odborníků“ zdejší „diskuse“ vůbec nepochopilo reálnou situaci, kdy se v Česku v naprosté většině prodávají 10-15 staré ojetiny z dovozu a nová auta retailový zákazník kupuje velmi málo ve srovnání s těmi ojetinami. Zaručuji, že ta diskutovaná nová Octavia a ten Superb na tom budou rozhodně v losím testu lépe než ty 10-15 let staré ojetiny s vymláceným podvozkem a starými tlumiči, s ojetými pneu a geometrií podvozku, kterou řadu let nikdo nekontroloval. Potom je zde ještě vhodné připomenout, že hodně lidí na údržbu aut vyloženě kašle a škudlí co to dá…
Opakovaně jsem doporučoval, aby si každý auto vyzkoušel a porovnal v rámci svého výběru a teprve potom koupil. Myslím si, že hodně zdejších "kritiků" by tu kritizovanou Octavii nebo Super v pohodě „skousli“ a jízdní vlastnosti neřešili. Jinak, jak už jsem zmínil, ten kdo preferuje zavazadlový prostor přes 600 litrů, tak moc možností výběru nemá, leda by přehodnotil, jestli opravdu potřebuje převážet takové množství zavazadel. A ten, komu jde o jízdní vlastnosti a zážitky za volntem, tak u Škody už hodně dlouho nenakupuje.

Twan
3. června • 9:00

Sedni si do závoďáku, potom si projeď nějaké GT-R, dále EVO, Mazdu 6 a o tom všem pak můžeš přemýšlet v Laguně 3, která má stejný základ a přesto stále dobré vlastnosti. Jestli potom nepochopíš, tak ti to nevysvětlím. Prostě pro tenhle fail není rozumné vysvětlení, je to prostě a jenom selhání.Gratuluji k SM, i když nerozumím jak může někdo vlastnit SM a zároveň obhajovat koncern, každopádně je to nádherná historie. A ten podvozek, co?

Josef
3. června • 18:14

Čteš rychle a nepozorně. Ten SM je časopis Svět motorů. Na pumpě auto nelze koupit. Tedy zatím (nemyslím tím koupi ojetiny z "ruky do ruky" před pumpou-čerpací stanicí). Já koncern neobhajuji, pouze z vlastní zkušenosti se služebními škodovkami vím, že se s Octavií a Superbem dá bezpečně jezdit a vlastnosti jsou lepší něž u kdejaké 10-15 leté ojetiny v prapodivném stavu. Srovnávat Škodu s GT-R nebo EVO dokáže akorát puberťák, to je jako srovnávat camping s hotelem Hilton. Porovnávat baterkového Superba s Lagunou 3 také není fér, Superb s normální motorizací jezdí jak ta Laguna. A horší vlastnosti neznamená katastrofické nebo nepoužitelné vlastnosti, tak pitomí pracovníci v "české" značce Škoda zase nepracují a rozhodně nejde o selhání ale o pouhou minimalizaci nákladů a škudlení peněz.
A podvozek? Mne to v případě Škody nezajímá, protože je v koncernu na chvostu a nic špičkového se od Škody neočekává. Na to v koncernu mají automobilku Audi nebo třeba slušně jezdící auta značky Cupra. Škoda je a bude v koncernu VW pouhou konfekcí s průměrnými a podprůměrnými vlastnostmi a cílem je a bude produkce zisku a to se daří, protože zákazníci kupují jk zběsilí. Nic ví a nic méně. Jen taková drobnost - stačí se podívat jak postupně na karoserii ubývají znaky Škoda, nejdříve zjednodušení, potom jednobarebné řešení a nyní je vidět vzadu na kapotě už jen nápis "Škoda". Časem to možná bude jen "Š", potom "S" a nakonec třeba VW. Česká značka? Kdeže! Německý vlastník si se svojí utomobilkou udělá co bude chtít a co se mu vyplatí. Pokud bude muset něco obětovat, tak to rozhodně nebude Audi ale ta Škoda a určitě nezlikviduje vlastní značku VW. Vždyť i výrobu toho "vlajkového modelu" Superb chtějí Němci kvůli nákladům "efektivitě" přesunout do Turecka. Hrdost na českou Škodovku? Vždyť ji Češi přivedli ke krachu a nebýt VW, tak by už neexistovala. Tak na co mám být hrdý? (A v "české" Tatře Hanse Ledwinku za zásluhy Češi zavřeli do vězení...)
Pokud jsi ale ty tak hrdý na českou značku Škoda a hceš ji zchránit před "úpadkem" a udělat ji "světovou", tak ji kup a zaveď program nových převratných modelů, které strčí do kapsy i to tebou zmíněné GT-R nebo EVO a třeba i Panameru. Potom budu tleskat a budu hrdý na takovou Škodu a koupím si ji, pokud bude za rozumné peníze.
(Jo a těch "chybiček" se udělalo v minulosti více, stačí připomenout "slavné" HTP, ještě slavnější 1,8 TSI a 1, 2 TSI, na které budou vzpomínt někteří zákazníci se skřípěním zubů.)

Twan
4. června • 7:16

Ty zase čteš tak pozorně, že nedomýšlíš. Nikdo zde škodu nebo evo nesrovnává. Byl to příměr k rozdílu mentality, kdy za japonce i koncern mluví to, co vyrábí. A asi by jste se divil co všechno se na pumpě koupilo, kamarád takhle přišel k Mustangu, kdy se doslova zeptal co za to a dostalo se mu odpovědi. Nic to ovšem nemění na mé zbrklosti :)

Josef
4. června • 17:12

Myslím si, že po ujasnění a uklidnění vzájemné argumentace se dostaneme na podobné názory ohledně tématu této diskuse. K Japoncům mám sympatie, umí toho hodně a jejich výrobky jsou uživatelsky příjemné, spolehlivé a dostatečně výkonné. Samozřejmě to nelze brát ale absolutně. Stačí se ale podívat na web Hondy a zjistit, co všechno vyrábí a v čem je dobrá a co všechno dokázala. Dokonce se nedávno pustila do výroby letadel kupodivu to ustála a její produkt je zajímavý stejně jako auta. To, že Honda motory umí, o tom asi nepochybuješ. A dále robotika,... atd. Proto má i významnou hodnotu – cenu značky z celosvětového hlediska. Podobně Mercedes-Benz a samozřejmě ten vítěz Toyota. Lze si ze srovnání udělat o automobilkách-značkách obrázek, který leccos vypovídá a dává to vlastně odpověď i o té „japonské mentalitě“, jak jsi zmínil a o úrovni produkce (i technické úrovni a inovacích):
• 9. Toyota 44,6 miliardy dolarů (loni 9. místo)
• 17. Mercedes-Benz 33,2 miliardy dolarů (loni 13. místo)
• 21. BMW 29,8 miliardy dolarů (loni 20. místo)
• 28. Honda 25,8 miliardy dolarů (loni 24. místo)
• 41. Audi 14,2 miliardy dolarů (loni 37. místo)
• 48. Ford 13 miliard dolarů (loni 42. místo)
• 62. Porsche 11 miliard dolarů (loni 58. místo)
• 63. Chevrolet 10,7 miliardy dolarů (loni 56. místo)
• 72. Lexus 9,6 miliardy dolarů (loni 69. místo)
• 81. Nissan 8,9 miliardy dolarů (loni 70. místo)
• 94. Hyundai 8,1 miliardy dolarů (loni 75. místo)
Je tam vidět i postavení Audi na kterou jsem odkazoval. Dá se z toho usoudit politika koncernu VW, který sází na svého "koně" a na druhou stranu na Škodě ("holce pro všechno") šetří a dává jí prostor pouze pro konfekční výrobky. Do první stovky se ale Škoda a ani automobilka VW ni zdaleka nedostala a kupodivu se tam drží Hyundai, který někteří „znalci“ zdejších diskusí uráží podceňují a přitom je to všechno jinak (viz napříkld ten test z posledního čísla Světa motorů). Já se držím výrobků značek do 41. místa a jedné výjimky na 72. místě a jsem naprosto spokojen.
Má smysl v kontextu výše uvedeného řešit Škodu a její výrobky?

k22
3. června • 8:47

Ještě aby auto za MELOUN na tom bylo hůře než ojetina za 15000kč....a 600 litrů,. není to málo, chce to alespoň 2000 litrů...

Twan
1. června • 22:53

No...on se podvozek blbě odhaduje ze zpomaleného videa na youtube a ještě hůř z fotky. To jste kabrňák. Co jsem ty testy sledoval, tak je opakují ve stejné rychlosti vícekrát, aby se chyba řidiče minimalizovala. Zde již řidič prostě věděl, že první kužel netrefí a snažil se auto srovnat, jelikož čumák si šel vlastní cestou a vynesl ho daleko od apexu.

Doporučujeme

Články odjinud