I s „vodníkem“ sází Triumph Bonneville znovu na retro. Pokochejte se

Tradiční britský výrobce inovoval celou modelovou řadu svých „klasických“ strojů, inspirovaných ikonami 60. let. Nejvýznamnější změnou je přechod na větší motor s vodním chlazením.

Triumph Boneville patří k velkým ikonám motocyklového světa. A nemyslíme jen ten původní, vyráběný od roku 1959, ale i jeho novodobou reinkarnaci představenou na přelomu tisíciletí. Možná právě tu. Jednoduchý stroj klasických tvarů definitivně pomohl vrátit Triumph na mapu významných motocyklových výrobců a coby rozkošná připomínka starých zlatých časů si získal srdce motorkářů po celém světě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rodina Triumph Bonneville modelového roku 2016: Bonneville T120, Bonneville T120 Black, Thruxton, Thruxton R a Street Twin

Což je pro Triumph požehnání a zároveň prokletí. Jak dobře vědí v Milwaukee nebo třeba i v Turíně, na ikony se nesahá – jenže po patnácti letech potřebovala řada Bonneville inovaci jako sůl. Od roku 2000 se změnily nejen emisní předpisy, ale i očekávání zákazníků. 

Triumph připravuje „motocykl“, který pojede minimálně 645 km/h

Triumph připravuje „motocykl“, který pojede minimálně 645 km/h

V Hinckley na to ale vyzráli. Přestože mezi trubkami kolébkového rámu vpředu přibyl rozměrný chladič kapaliny, nové modely Triumphu opět svým vzhledem působí jako neodolatelný stroj času. Jednotlivé modely řady Bonneville si představíme v následujících odstavcích.

2016 Triumph Bonneville T120 a T120 Black

Tradiční vzhled, téměř kompletně nová technika. Navzdory poctivému žebrování je řadový dvouválec zbrusu nový a poprvé chlazený kapalinou. Díky tomu dosahuje už v 3100 ot./min. točivého momentu 105 Nm – to je o víc než polovinu vyšší hodnota než u dosavadního Bonneville T100. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jménem i vzhledem Bonneville nejpříměji navazuje na stejnojmenný model z 60. let

Celý motocykl od gumových prachovek na přední vidlici přes tvar nádrže a jednodílné sedlo až po koncovky výfuku je stylizovaný tak, aby co nejvíc připomínal klasické britské stroje ze 60. let. I v nové generaci designéři vytvarovali kryty vstřikování tak, aby vypadalo jako klasické karburátory. 

T120 Black je, jak název napovídá, začerněnou variantou základního modelu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle modelu T120 nabídne Triumph i „začerněnou“ varianrtu Black

Technické parametry a jízdní výkony Triumph zatím nezveřejnil, to si nechává na samostané premiéry jednotlivých modelů řady Bonneville. 

2016 Triumph Thruxton a Thruxton R

Znalci vědí, že dosavadní Thruxton byl „café racer“ odvozený od Bonneville. To platí i v nové generaci. Vlastní styl mu dávají dělená, nízko posazená a úzká řídítka, jednomístné sedlo s aerodynamickým zakončením i detaily typu zrcátek umístěných na koncích řídítek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Café racer jako vyšitý – silueta i detaily dělají z Thruxtonu tovární „kafíčko“

Pro Thruxton bude nový dvouválec opatřen jiným naladěním s výše posazenými křivkami výkonu i točivého momentu. Naznačuje to jediný dosud zveřejněný údaj – točivý moment 112 Nm ve 4950 ot./min. Mimochodem, maximální hodnota je o 62 % vyšší než u dosavadního Thruxtonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model R má hodnotnější komponenty; v rozsáhlé nabídce příslušenství nebude chybět retro kapotáž a samozřejmě ani laděné výfuky

Triumph tentokrát nabídne i variantu Thruxton R s hodnotnějšími komponenty: brzdiči Brembo, vidlicí Showa, zadní pružící jednotkou Öhlins a pneumatiami Pirelli Diablo Rosso Corsa. 

2016 Triumph Street Twin

Majitelé si Bonneville rádi upravují, přestavují a vylepšují k obrazu svému. Tomuto trendu vychází vstříc nový model Street Twin, podle Triumphu ideální základ pro úpravy. Jako jediný z nové řady má menší motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model Street Twin s menším motorem a (patrně) nejnižší cenovkou cílí na zákazníky, kteří si chtějí z „Bonnie“ postavit unikátní motocykl

Opět je to řadový dvouválec, opět chlazený kapalinou, dokonce i jeho fyzické rozměry jsou stejné jako u větší jednotky. Jen zdvihový objem činí 900 cm3. Triumph slibuje točivý moment 80 Nm v 3200 ot./min.

Hezké, ale nechybí něco?

Stávající řada Bonneville obsahuje několik dalších modelů: dobrodružně laděný Scrambler a cruisery Speedmaster a America. O jejich nástupcích Triumph zatím mlčí, ale můžeme si být jisti, že přinejmenším Scrambler bez náhrady nezůstane. Otázkou není „jestli“, ale „kdy“.

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků