Bugatti prodalo celou sérii Veyronu díky chytrému marketingu založeném na různých speciálních edicích. Zdroj: Bugatti

Bugatti prodalo celou sérii Veyronu díky chytrému marketingu založeném na různých speciálních edicích. | Zdroj: Bugatti

V případě Chironu zašla automobilka ještě dále a na jednom základě se stejným motorem postavila celou řadu různě orientovaných verzí a mnohdy s výrazně odlišnou karoserií. Zdroj: Bugatti

V případě Chironu zašla automobilka ještě dále a na jednom základě se stejným motorem postavila celou řadu různě orientovaných verzí a mnohdy s výrazně odlišnou karoserií. | Zdroj: Bugatti

Vždyť Centodieci vzdávající hold supersportu EB 110 nebo Mistral vypadají úplně jinak než klasický Chiron. Zdroj: Bugatti

Vždyť Centodieci vzdávající hold supersportu EB 110 nebo Mistral vypadají úplně jinak než klasický Chiron. | Zdroj: Bugatti

Ale i ten můžete mít ve verzích zaměřených na maximální rychlost, luxus nebo hrátky na okruhu, jimž byla věnována edice Chiron Pur Sport. Zdroj: Bugatti

Ale i ten můžete mít ve verzích zaměřených na maximální rychlost, luxus nebo hrátky na okruhu, jimž byla věnována edice Chiron Pur Sport. | Zdroj: Bugatti

Klienti však automobilku žádali o kompromis. Zdroj: Bugatti

Klienti však automobilku žádali o kompromis. | Zdroj: Bugatti

Chtěli hračku pro víkendové vyžití na uzavřené trati, ale s trochu elegantnější karoserií. Zdroj: Bugatti

Chtěli hračku pro víkendové vyžití na uzavřené trati, ale s trochu elegantnější karoserií. | Zdroj: Bugatti

Nejvíce jim vadil velký pevný spoiler na zádi. Zdroj: Bugatti

Nejvíce jim vadil velký pevný spoiler na zádi. | Zdroj: Bugatti

Jenže o Chiron Pur Sport byl tak velký zájem, že se 60 vozů prodalo lusknutím prstů, čímž se naplnila výrobní kapacita a Bugatti dosáhlo plánovaného limitu 500 Chironů. Zdroj: Bugatti

Jenže o Chiron Pur Sport byl tak velký zájem, že se 60 vozů prodalo lusknutím prstů, čímž se naplnila výrobní kapacita a Bugatti dosáhlo plánovaného limitu 500 Chironů. | Zdroj: Bugatti

Na další sérii jednoduše nezbylo místo, ale ve světě Bugatti se zákazníkům neodporuje. Zdroj: Bugatti

Na další sérii jednoduše nezbylo místo, ale ve světě Bugatti se zákazníkům neodporuje. | Zdroj: Bugatti

Automobilka se proto rozhodla pro kompromis a vytvoří ještě jeden speciální kus nazvaný Profilée. Zdroj: Bugatti

Automobilka se proto rozhodla pro kompromis a vytvoří ještě jeden speciální kus nazvaný Profilée. | Zdroj: Bugatti

Jméno je odvozeno od přezdívky, kterou díky ladné karoserii získaly modely Type 46 a 50. Zdroj: Bugatti

Jméno je odvozeno od přezdívky, kterou díky ladné karoserii získaly modely Type 46 a 50. | Zdroj: Bugatti

Výtěžek navíc půjde na dobrou věc, protože prodej v rámci charitativní aukce zajistí RM Sotheby´s 1. února. Zdroj: Bugatti

Výtěžek navíc půjde na dobrou věc, protože prodej v rámci charitativní aukce zajistí RM Sotheby´s 1. února. | Zdroj: Bugatti

Po technické stránce vychází Profilée z verze Pur Sport, takže pro dosažení lepšího chování v zatáčkách oproti klasickému Chironu má o 10 procent tužší zadní nápravu a o polovinu větší negativní odklon kol. Také její převod je o 15 procent kratší. Zdroj: Bugatti

Po technické stránce vychází Profilée z verze Pur Sport, takže pro dosažení lepšího chování v zatáčkách oproti klasickému Chironu má o 10 procent tužší zadní nápravu a o polovinu větší negativní odklon kol. Také její převod je o 15 procent kratší. | Zdroj: Bugatti

Vzhledem k tomu, že Pur Sport se soustředí spíše na sekání zatáček než zdolávání rychlostních rekordů, má i Profilée omezenou maximální rychlost na 380 km/h a motor disponuje výkonem 1500 koní namísto 1600 jako edice Super Sport a Centodieci. Zdroj: Bugatti

Vzhledem k tomu, že Pur Sport se soustředí spíše na sekání zatáček než zdolávání rychlostních rekordů, má i Profilée omezenou maximální rychlost na 380 km/h a motor disponuje výkonem 1500 koní namísto 1600 jako edice Super Sport a Centodieci. | Zdroj: Bugatti

Tady Bugatti sáhlo po dalším kompromisu, protože Pur Sport dosáhne jen na 350 km/h. Zdroj: Bugatti

Tady Bugatti sáhlo po dalším kompromisu, protože Pur Sport dosáhne jen na 350 km/h. | Zdroj: Bugatti

Okruhově zaměřená verze má také kratší převody, takže do 240 km/h silnějším bratrům ujede. Zdroj: Bugatti

Okruhově zaměřená verze má také kratší převody, takže do 240 km/h silnějším bratrům ujede. | Zdroj: Bugatti

Stovku dokonce pokoří za 2,3 sekundy a mety 200 km/h dosáhne za 5,5 sekundy.   Zdroj: Bugatti

Stovku dokonce pokoří za 2,3 sekundy a mety 200 km/h dosáhne za 5,5 sekundy.   | Zdroj: Bugatti

Dle přání zákazníků sice karoserie vychází z Pur Sport, ale je celkově elegantnější. Zdroj: Bugatti

Dle přání zákazníků sice karoserie vychází z Pur Sport, ale je celkově elegantnější. | Zdroj: Bugatti

Ano, zůstaly zde masivní otvory přívodu vzduchu na přídi, ale pevný spoiler nahradil výrazně menší prvek s hydraulickým ovládáním. Zdroj: Bugatti

Ano, zůstaly zde masivní otvory přívodu vzduchu na přídi, ale pevný spoiler nahradil výrazně menší prvek s hydraulickým ovládáním. | Zdroj: Bugatti

I přes zdrženlivou velikost pořád poskytuje dostatečný přítlak a odvádí horký vzduch od čtyřikrát přeplňovaného šestnáctiválce o objemu 8.0 litrů. Zdroj: Bugatti

I přes zdrženlivou velikost pořád poskytuje dostatečný přítlak a odvádí horký vzduch od čtyřikrát přeplňovaného šestnáctiválce o objemu 8.0 litrů. | Zdroj: Bugatti

Dalším dominantním prvkem je speciální lak karoserie v odstínu Profilée Argent Atlantique doplněný ve spodní části díly s odhalenou strukturou karbonového vláka v barvě Bugatti Blu Royal. Zdroj: Bugatti

Dalším dominantním prvkem je speciální lak karoserie v odstínu Profilée Argent Atlantique doplněný ve spodní části díly s odhalenou strukturou karbonového vláka v barvě Bugatti Blu Royal. | Zdroj: Bugatti

Posledním prvkem, který najdeme pouze na Profilée, jsou unikátní kola. Zdroj: Bugatti

Posledním prvkem, který najdeme pouze na Profilée, jsou unikátní kola. | Zdroj: Bugatti

Zároveň vyvstává otázka, protože automobilka neudává hmotnost vozu. Zdroj: Bugatti

Zároveň vyvstává otázka, protože automobilka neudává hmotnost vozu. | Zdroj: Bugatti

Pur Sport se od stáda odlišoval redukcí váhy o 50 kg, které bylo dosaženo lehkými karbonovými koly a odstraněním složitého mechanismu ovládání zadního křídla. Zdroj: Bugatti

Pur Sport se od stáda odlišoval redukcí váhy o 50 kg, které bylo dosaženo lehkými karbonovými koly a odstraněním složitého mechanismu ovládání zadního křídla. | Zdroj: Bugatti

Profilée však ani jeden z těchto prvků nemá. Zdroj: Bugatti

Profilée však ani jeden z těchto prvků nemá. | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Místo Alcantary navrhli designéři jedinečné zpracování kůže v interiéru. Zdroj: Bugatti

Místo Alcantary navrhli designéři jedinečné zpracování kůže v interiéru. | Zdroj: Bugatti

Jeho výplně dveří, palubní desku a středový tunel zdobí reliéf ze skládaných kožených pásků o celkové délce 2 500 metrů. Zdroj: Bugatti

Jeho výplně dveří, palubní desku a středový tunel zdobí reliéf ze skládaných kožených pásků o celkové délce 2 500 metrů. | Zdroj: Bugatti

Tato technologie je v Chironu použita poprvé. Modro-bílé zbarvení už jen dotváří mimořádně luxusní dojem z vozu. Zdroj: Bugatti

Tato technologie je v Chironu použita poprvé. Modro-bílé zbarvení už jen dotváří mimořádně luxusní dojem z vozu. | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Profilée 2023 | Zdroj: Bugatti

V případě Chironu zašla automobilka ještě dále a na jednom základě se stejným motorem postavila celou řadu různě orientovaných verzí a mnohdy s výrazně odlišnou karoserií. Zdroj: Bugatti
Vždyť Centodieci vzdávající hold supersportu EB 110 nebo Mistral vypadají úplně jinak než klasický Chiron. Zdroj: Bugatti
Ale i ten můžete mít ve verzích zaměřených na maximální rychlost, luxus nebo hrátky na okruhu, jimž byla věnována edice Chiron Pur Sport. Zdroj: Bugatti
Klienti však automobilku žádali o kompromis. Zdroj: Bugatti
56
Fotogalerie

I přes vyprodanou kapacitu si klienti vynutili další speciální edici. Nese prvky, které se na Chironu nikdy neobjevily

Bugatti vyhovělo zákazníkům a vytvořilo jim unikátní edici na pomezí dvou světů. Výtěžek z prodeje půjde na charitu.

Bugatti prodalo celou sérii Veyronu díky chytrému marketingu založeném na různých speciálních edicích. V případě Chironu zašla automobilka ještě dále a na jednom základě se stejným motorem postavila celou řadu různě orientovaných verzí a mnohdy s výrazně odlišnou karoserií. Vždyť Centodieci vzdávající hold supersportu EB 110 nebo Mistral vypadají úplně jinak než klasický Chiron. Ale i ten můžete mít ve verzích zaměřených na maximální rychlost, luxus nebo hrátky na okruhu, jimž byla věnována edice Chiron Pur Sport.

Klienti však automobilku žádali o kompromis. Chtěli hračku pro víkendové vyžití na uzavřené trati, ale s trochu elegantnější karoserií. Nejvíce jim vadil velký pevný spoiler na zádi. Jenže o Chiron Pur Sport byl tak velký zájem, že se 60 vozů prodalo lusknutím prstů, čímž se naplnila výrobní kapacita a Bugatti dosáhlo plánovaného limitu 500 Chironů. Na další sérii jednoduše nezbylo místo, ale ve světě Bugatti se zákazníkům neodporuje.

Automobilka se proto rozhodla pro kompromis a vytvoří ještě jeden speciální kus nazvaný Profilée. Jméno je odvozeno od přezdívky, kterou díky ladné karoserii získaly modely Type 46 a 50. Výtěžek navíc půjde na dobrou věc, protože prodej v rámci charitativní aukce zajistí RM Sotheby's 1. února.

Po technické stránce vychází Profilée z verze Pur Sport, takže pro dosažení lepšího chování v zatáčkách oproti klasickému Chironu má o 10 procent tužší zadní nápravu a o polovinu větší negativní odklon kol. Také její převod je o 15 procent kratší. Vzhledem k tomu, že Pur Sport se soustředí spíše na sekání zatáček než zdolávání rychlostních rekordů, má i Profilée omezenou maximální rychlost na 380 km/h a motor disponuje výkonem 1500 koní namísto 1600 jako edice Super Sport a Centodieci. Tady Bugatti sáhlo po dalším kompromisu, protože Pur Sport dosáhne jen na 350 km/h. Okruhově zaměřená verze má také kratší převody, takže do 240 km/h silnějším bratrům ujede. Stovku dokonce pokoří za 2,3 sekundy a mety 200 km/h dosáhne za 5,5 sekundy.  

Dle přání zákazníků sice karoserie vychází z Pur Sport, ale je celkově elegantnější. Ano, zůstaly zde masivní otvory přívodu vzduchu na přídi, ale pevný spoiler nahradil výrazně menší prvek s hydraulickým ovládáním. I přes zdrženlivou velikost pořád poskytuje dostatečný přítlak a odvádí horký vzduch od čtyřikrát přeplňovaného šestnáctiválce o objemu 8,0 litrů.

Dalším dominantním prvkem je speciální lak karoserie v odstínu Profilée Argent Atlantique doplněný ve spodní části díly s odhalenou strukturou karbonového vláka v barvě Bugatti Blu Royal. Posledním prvkem, který najdeme pouze na Profilée, jsou unikátní kola. Zároveň vyvstává otázka, protože automobilka neudává hmotnost vozu. Pur Sport se od stáda odlišoval redukcí hmotnosti o 50 kg, které bylo dosaženo lehkými karbonovými koly a odstraněním složitého mechanismu ovládání zadního křídla. Profilée však ani jeden z těchto prvků nemá.

Místo Alcantary navrhli designéři jedinečné zpracování kůže v interiéru. Jeho výplně dveří, palubní desku a středový tunel zdobí reliéf ze skládaných kožených pásků o celkové délce 2500 metrů. Tato technologie je v Chironu použita poprvé. Modro-bílé zbarvení už jen dotváří mimořádně luxusní dojem z vozu.

Doporučujeme

Články odjinud