Bugatti vyhovělo zákazníkům a vytvořilo jim unikátní edici na pomezí dvou světů. Výtěžek z prodeje půjde na charitu.
Bugatti prodalo celou sérii Veyronu díky chytrému marketingu založeném na různých speciálních edicích. V případě Chironu zašla automobilka ještě dále a na jednom základě se stejným motorem postavila celou řadu různě orientovaných verzí a mnohdy s výrazně odlišnou karoserií. Vždyť Centodieci vzdávající hold supersportu EB 110 nebo Mistral vypadají úplně jinak než klasický Chiron. Ale i ten můžete mít ve verzích zaměřených na maximální rychlost, luxus nebo hrátky na okruhu, jimž byla věnována edice Chiron Pur Sport.
Klienti však automobilku žádali o kompromis. Chtěli hračku pro víkendové vyžití na uzavřené trati, ale s trochu elegantnější karoserií. Nejvíce jim vadil velký pevný spoiler na zádi. Jenže o Chiron Pur Sport byl tak velký zájem, že se 60 vozů prodalo lusknutím prstů, čímž se naplnila výrobní kapacita a Bugatti dosáhlo plánovaného limitu 500 Chironů. Na další sérii jednoduše nezbylo místo, ale ve světě Bugatti se zákazníkům neodporuje.
Automobilka se proto rozhodla pro kompromis a vytvoří ještě jeden speciální kus nazvaný Profilée. Jméno je odvozeno od přezdívky, kterou díky ladné karoserii získaly modely Type 46 a 50. Výtěžek navíc půjde na dobrou věc, protože prodej v rámci charitativní aukce zajistí RM Sotheby's 1. února.
Po technické stránce vychází Profilée z verze Pur Sport, takže pro dosažení lepšího chování v zatáčkách oproti klasickému Chironu má o 10 procent tužší zadní nápravu a o polovinu větší negativní odklon kol. Také její převod je o 15 procent kratší. Vzhledem k tomu, že Pur Sport se soustředí spíše na sekání zatáček než zdolávání rychlostních rekordů, má i Profilée omezenou maximální rychlost na 380 km/h a motor disponuje výkonem 1500 koní namísto 1600 jako edice Super Sport a Centodieci. Tady Bugatti sáhlo po dalším kompromisu, protože Pur Sport dosáhne jen na 350 km/h. Okruhově zaměřená verze má také kratší převody, takže do 240 km/h silnějším bratrům ujede. Stovku dokonce pokoří za 2,3 sekundy a mety 200 km/h dosáhne za 5,5 sekundy.
Dle přání zákazníků sice karoserie vychází z Pur Sport, ale je celkově elegantnější. Ano, zůstaly zde masivní otvory přívodu vzduchu na přídi, ale pevný spoiler nahradil výrazně menší prvek s hydraulickým ovládáním. I přes zdrženlivou velikost pořád poskytuje dostatečný přítlak a odvádí horký vzduch od čtyřikrát přeplňovaného šestnáctiválce o objemu 8,0 litrů.
Dalším dominantním prvkem je speciální lak karoserie v odstínu Profilée Argent Atlantique doplněný ve spodní části díly s odhalenou strukturou karbonového vláka v barvě Bugatti Blu Royal. Posledním prvkem, který najdeme pouze na Profilée, jsou unikátní kola. Zároveň vyvstává otázka, protože automobilka neudává hmotnost vozu. Pur Sport se od stáda odlišoval redukcí hmotnosti o 50 kg, které bylo dosaženo lehkými karbonovými koly a odstraněním složitého mechanismu ovládání zadního křídla. Profilée však ani jeden z těchto prvků nemá.
Místo Alcantary navrhli designéři jedinečné zpracování kůže v interiéru. Jeho výplně dveří, palubní desku a středový tunel zdobí reliéf ze skládaných kožených pásků o celkové délce 2500 metrů. Tato technologie je v Chironu použita poprvé. Modro-bílé zbarvení už jen dotváří mimořádně luxusní dojem z vozu.