I papež už jezdí na vodík. František dostal od Japonců další speciální papamobil

Do garáže upravených vozů teď hlavě katolické církve přijíždí i vodíková Toyota.

Zatímco od italského Lamborghini dostal papež František exkluzivní Huracán, od Japonců nyní dostal zbrusu nový papamobil. Garáž speciálních přehlídkových vozů tak po nedávném přírůstku ve formě Dacie Duster doplňuje i upravená vodíková Toyota Mirai.

Vylepšená Toyota Land Cruiser má české ceny. Vážně potřebujete Range Rover?

Vylepšená Toyota Land Cruiser má české ceny. Vážně potřebujete Range Rover?

Za přestavbou Miraie přitom stojí samotná Toyota, která již vyrobila dva kusy papamobilu. Jeden exemplář byl využit minulý rok na podzim při papežově návštěvě Japonska, přičemž nyní byl Františkovi další kus darován katolickou biskupskou konferencí Japonska přímo u něj doma ve Vatikánu.

Podobně jako u dalších papamobilů je i Toyota rozsáhle upravena. Na délku měří 5,1 metru a na výšku 2,7 metru. Kabina je za B sloupkem otevřená a doplněna o osvětlenou konstrukci s vyvýšeným sedadlem a rovněž madlem, aby mohl papež pohodlně sedět či stát a být dobře viděn publikem.

Seat ukázal nejlepší kousky jeho historie: Ibizu na rallye, auto pro krále i papamobil

Seat ukázal nejlepší kousky jeho historie: Ibizu na rallye, auto pro krále i papamobil

Ačkoliv Toyota již pracuje na nástupci vodíkového Miraie, papamobil je stále postaven na dosavadní generaci modelu, jehož pohonné ústrojí zajišťuje výkon 114 kW (155 koní) a maximálně nabídne dojezd okolo 500 km. A kdyby to chtěl papež pořádně rozjet, něco ze sériové maximální rychlosti 178 km/h papamobilu bez střechy určitě ještě zbylo.

S papežovým zájmem o globální témata ekologie a udržitelnosti je tak Mirai v současnosti nejekologičtějším vozidlem v jeho garáži. V minulost hleděl na dopad svých vozů i předchůdce papež Benedikt XVI., který používal mimo jiné elektrický Renault Kangoo Maxi Z.E.

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 2 příspěvky
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků