Je neuvěřitelné, že ve světě mimořádně rychlého technického vývoje se ještě v letošním roce dočkal Nissan GT-R faceliftu. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Je neuvěřitelné, že ve světě mimořádně rychlého technického vývoje se ještě v letošním roce dočkal Nissan GT-R faceliftu. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Model, který je tu s námi od roku 2007 sice prošel několika modernizacemi, ale jeho odchod musely zpečetit až emisní normy. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Model, který je tu s námi od roku 2007 sice prošel několika modernizacemi, ale jeho odchod musely zpečetit až emisní normy. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Jenže v Japonsku si stále nové GT-R můžete koupit v přepočtu za 2.228.000 korun. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Jenže v Japonsku si stále nové GT-R můžete koupit v přepočtu za 2.228.000 korun. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Fanouškovská základna je zřejmě nesmrtelná, protože Nismo se rozhodlo vyvinout pro GT-R nové sady sportovního naladění, které jsou dostupné pro modelový rok 2024 i starší verze. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Fanouškovská základna je zřejmě nesmrtelná, protože Nismo se rozhodlo vyvinout pro GT-R nové sady sportovního naladění, které jsou dostupné pro modelový rok 2024 i starší verze. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

To znamená, že i letitý vůz může nabrat druhý dech a profitovat z nejnovějších poznatků. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

To znamená, že i letitý vůz může nabrat druhý dech a profitovat z nejnovějších poznatků. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Srdcem základní modifikace Type-1, vyhrazené výkonné řadě Nismo, je nová řídicí jednotka ECM pro ročníky 2017-2024. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Srdcem základní modifikace Type-1, vyhrazené výkonné řadě Nismo, je nová řídicí jednotka ECM pro ročníky 2017-2024. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

V případě modelů 2015 je sada doplněná ještě TCM modulem pro automatickou převodovku. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

V případě modelů 2015 je sada doplněná ještě TCM modulem pro automatickou převodovku. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Nové mapy optimalizují chod pohonné soustavy a upravují nastavení omezovače rychlosti pro ty, kteří chtějí s vozem vyjet na okruh. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Nové mapy optimalizují chod pohonné soustavy a upravují nastavení omezovače rychlosti pro ty, kteří chtějí s vozem vyjet na okruh. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Mimochodem, to je v Japonsku zpoplatněno skoro 50.000 korunami. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Mimochodem, to je v Japonsku zpoplatněno skoro 50.000 korunami. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Balíček Type-2 je určen všem běžným verzím GT-R vyrobeným mezi lety 2009 až 2024. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Balíček Type-2 je určen všem běžným verzím GT-R vyrobeným mezi lety 2009 až 2024. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Jeho obsah je zvláště lákavý, protože přináší rozsáhlejší přeladění motoru za účelem zvýšení točivého momentu v nižších i středních otáčkách, což se pozitivně projevuje na dynamice a podmanivější akceleraci. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Jeho obsah je zvláště lákavý, protože přináší rozsáhlejší přeladění motoru za účelem zvýšení točivého momentu v nižších i středních otáčkách, což se pozitivně projevuje na dynamice a podmanivější akceleraci. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)

Skrze moduly ECM a TCM dostávají turbodmychadla větší plnicí tlak, nově nastavená převodovka má rychlejší reakce. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Skrze moduly ECM a TCM dostávají turbodmychadla větší plnicí tlak, nově nastavená převodovka má rychlejší reakce. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Cena sestavy je 55.500 korun. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Cena sestavy je 55.500 korun. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Majitelé s ještě vyššími ambicemi mohou sáhnout po vrcholném ladění Type-3. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Majitelé s ještě vyššími ambicemi mohou sáhnout po vrcholném ladění Type-3. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Využívá přitom prvky předešlého setu, ale s novým softwarem, který využívá možnosti z motoru VR38 do poslední kapky. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Využívá přitom prvky předešlého setu, ale s novým softwarem, který využívá možnosti z motoru VR38 do poslední kapky. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Vylepšení vás vyjde na 54.000 korun, ale v případě, že již máte instalovanou verzi Type-2, příplatek činí jen 37.000 korun. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Vylepšení vás vyjde na 54.000 korun, ale v případě, že již máte instalovanou verzi Type-2, příplatek činí jen 37.000 korun. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec 2024)

Model, který je tu s námi od roku 2007 sice prošel několika modernizacemi, ale jeho odchod musely zpečetit až emisní normy. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)
Jenže v Japonsku si stále nové GT-R můžete koupit v přepočtu za 2.228.000 korun. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)
Fanouškovská základna je zřejmě nesmrtelná, protože Nismo se rozhodlo vyvinout pro GT-R nové sady sportovního naladění, které jsou dostupné pro modelový rok 2024 i starší verze. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)
To znamená, že i letitý vůz může nabrat druhý dech a profitovat z nejnovějších poznatků. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec 2024)
16
Fotogalerie

I letitý Nissan GT-R může jezdit jako nový! Automobilka poskytuje nová ladění pro čtrnáct let staré kusy

Máte doma starší Nissan GT-R a přijde vám jeho technika zastaralá? Není třeba kupovat nové, stačí mu vdechnout svěží vítr jedním z balíčků továrního přeladění.

Je neuvěřitelné, že ve světě mimořádně rychlého technického vývoje se ještě v letošním roce dočkal Nissan GT-R faceliftu. Model, který je tu s námi od roku 2007 sice prošel několika modernizacemi, ale jeho odchod musely zpečetit až emisní normy. Jenže v Japonsku si stále nové GT-R můžete koupit v přepočtu za 2.228.000 korun.

Fanouškovská základna je zřejmě nesmrtelná, protože Nismo se rozhodlo vyvinout pro GT-R nové sady sportovního naladění, které jsou dostupné pro modelový rok 2024 i starší verze. To znamená, že i letitý vůz může nabrat druhý dech a profitovat z nejnovějších poznatků.

Srdcem základní modifikace Type-1, vyhrazené výkonné řadě Nismo, je nová řídicí jednotka ECM pro ročníky 2017-2024. V případě modelů 2015 je sada doplněná ještě TCM modulem pro automatickou převodovku. Nové mapy optimalizují chod pohonné soustavy a upravují nastavení omezovače rychlosti pro ty, kteří chtějí s vozem vyjet na okruh. Mimochodem, to je v Japonsku zpoplatněno skoro 50.000 korunami. Cena sady se odvíjí od stáří vozu.

Balíček Type-2 je určen všem běžným verzím GT-R vyrobeným mezi lety 2009 až 2024. Jeho obsah je zvláště lákavý, protože přináší rozsáhlejší přeladění motoru za účelem zvýšení točivého momentu v nižších i středních otáčkách, což se pozitivně projevuje na dynamice a podmanivější akceleraci. Skrze moduly ECM a TCM dostávají turbodmychadla větší plnicí tlak, nově nastavená převodovka má rychlejší reakce. Cena sestavy je 55.500 korun.

Majitelé s ještě vyššími ambicemi mohou sáhnout po vrcholném ladění Type-3. Využívá přitom prvky předešlého setu, ale s novým softwarem, který využívá možnosti z motoru VR38 do poslední kapky. Vylepšení vás vyjde na 54.000 korun, ale v případě, že již máte instalovanou verzi Type-2, příplatek činí jen 37.000 korun.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud