I Japonci mají svou Dacii. Toyota Probox je ultralevný pracant bez nesmyslů a s pohonem 4x4

18 komentářů

Moik
10. ledna • 16:01

Myslím, že tady je asi nejlíp vidět, v jakým nadbytku žijeme. Že rozdíl mezi D a ČR je ve srovnání s cílovým trhem tohodle auta zanedbatelný. Elektroauta s výhradně dotykovým ovládáním, připlácíme si za head-up display, držení v pruhu, plasty R-line a další věci v době, kdy si zřejmě většina světa kupuje takový Toyoty. Nehodnotím, jen konstatuju.

HRD
23. prosince • 19:16

Že se to nedováží je politika - ochranářské praktiky, mafiánství. A volant vpravo - to si děláš Peťo srandu? To si fakt myslíš, že se tady prodávají anglická a japonská auta s volantem vpravo? Ty si myslíš, že oni neumí vyrobit stejné auto s volantem vlevo? Když to uměli soudruzi se škodovkou 120 dát volant doprava, tak Toyota je neumí dát doleva? Tvl, co bereš za matroš? S tím dovozem -to je stará věc, že se nedováží něco, co by převálcovalo škodovku (resp. koncern VW). Evropští výrobci žádnou konkurencí nejsou, zato japonští ano. Konkrétně hlavně Toyota s Daihatsu. Ale povolit dovoz aut s takřka absolutní spolehlivostí, které nepotřebují náhradní díly než spotřebák, jsou stavěná jak pro rodiny tak pro mládež, a navíc za rozumné ceny? Blázníš? Vždyť to by byla pro koncern labutí píseň... tak točíme miliony mezi kmotry jak u nás tak v unii, aby se "todleto" sem vůbec nedováželo. A ani o "todletom" moc nepište, a nefoťte, ať lidi raději vůbec neví, co všechno se tam vyrábí a mohlo by se tady vesele prodávat. A bez výmluv na nedostatek čipů.

HRD
23. prosince • 13:29

Jsou doslova desítky typů Toyot a Daihatsu, které v Evropě neznáme. Raději... kdo by potom kupoval ty evropské šmejdy.

Mirek
23. prosince • 14:57

To jsou nesmysly. Nikdo Toyotě nebrání tady svá auta prodávat. Proč je tedy tady neprodává? Cla padly před několika léty, jak to, že ceny nešly mírně dolů, což všichni očekávali. Daihatstu to v Evropě vzdala pro minimální zájem o jejích auta. Dobře si pamatuji, jak Daihatsu končila v EU s tím, že prodeje nejdou, jsou drazí, nemají v EU žádnou továrnu.

HRD
23. prosince • 19:18

Ale brání. V Americe nikdo nebrání a je tam tolik typů Toyot, že si to ani neumíš představit.

Mirek
23. prosince • 19:55

Jak jim brání, povídej, přeháněj.

petr r. (petrumr)
23. prosince • 15:47

volanty jsou na druhé straně a nemají evropské homologaci. Toyota a lexus má tady dost modelů a vetšina slevila více jak škoda zdražila.

Peter(Charouz)
23. prosince • 15:35

Protože nejrůznější předsudky? Proč se třeba mezi lidem pořád nese ,,německá kvalita" i když to není pravda? Proč se nese - domácí česká značka, levný servis, levné náhradní díly? Nejlevnější servis a ND jsou ty , které nepotřebuješ a ne ty , které ošidíš.

Mirek
23. prosince • 16:59

A co to má společného s tím, co jsem psal? Je snad naše republika pupkem světa a v ostatních zemích to mají jako u nás? Ve kterých dalších zemích se říká, že Škoda je domácí značka, levný servis.... Oni to nezabalili kvůli nám, ale že nikde v EU neměli prodeje... A co tedy brání Toyotě tady ty auta prodávat, Toyota to tady nezabalila a zrušením cel mají stejné podmínky, jako každá automobilka v EU. A nevidím ani problém v dovozu, když se to vyplatí automobilkám jako Mazda, Honda.

Mirek
23. prosince • 19:21

Vidím, že než používat mozek, tak tady platí za každou cenu jít proti VW..., ne že bych byl zastáncem koncernu, ale idiot opravdu nejsem.
Před časem jsem vlastnil Corollu, upozorňuji novou, žádnou ojetinu, ojetiny nekupuji. Na plastech u oken mi za slunečního svitu (když na ně slunce svítilo) naskakovaly bubliny, vyměněno v záruce, údajně špatně přilepený dekór. Po asi třech letech se mi na zadních brzdových kotoučích objevily jamky, začal vypadávat materiál z brzdných ploch kotoučů. Neměl jsem o tom tušení, až do chvíle, kdy mi náhle začaly špatně brzdy brzdit (asi to trvalo docela krátkou dobu), destičky se vlivem děr rychle opotřebovaly (cenu kotoučů si již přesně nepamatuji). Po čtyřech letech mi odešel akumulátor. V servisu říkali, že to je moc brzo, ale na obranu Toyoty uvedli, že akumulátor je francouzský. Již v záruce mi odešly páčky otvírání předních dveří, vyměnili, ale těsně po záruce odešly znovu. Takže když jsem chtěl z auta vystoupit, musel jsem si stáhnout sklo ve dveřích a zvenku klikou otevřít. Tady bych chtěl místní naivky upozornit, že jednoduché dva plasty s odhadovanou hodnotou cca 20-30 Kč si nechala Toyota zaplatit 900 Kč pro jedny dveře (cca 600 Kč páčky, práce cca 300 Kč). Výměna otázka pár minut. Při třetím odejití jsem se naštval, rozebral mechnizmus a zjistil, že za plast průřezu 1 x 2 mm je uchyceno táhlo dveří, což evidentně plast nemohl zvládnout. Tuhle část jsem nahradil nerezovým plechem s dírkou pro táhlo, k plastu přišrouboval a bylo po problému. Neřekl bych, že se z mého pohledu Toyota vymyká nějak extra bezporuchovostí a cenami náhradních dílů konkurenci, cenami spíše naopak.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Znalec
27. prosince • 9:12

Ja som tiež kedysi kúpil Corollu, lebo veď Japonska kvalita. Síce jazdenu ale od prvého majiteľa. Po čase sa pri každé na diaľnici začala prehrievať a strácať voda. Prasknutia hlava.Potom som neskôr kúpil ďalšiu Corollu, lebo veď to musela byt náhoda s tou prvou.
Odišla prevodovka.
Repasovana z Poľska bola za 700€.Odvtedy som už Toyota nemal.Japonsko nie je žiaden zázrak. Nemajte velke oči.Mal som aj Opel - to bol najväčší šrot, ale na rozdiel od coroly vždy došiel do cieľa.Za mňa najlepšie skúsenosti s hyundai.

Peter(Charouz)
24. prosince • 10:38

Za posledních 21let jsem koupil 7 Toyot - 2x jetá + 1x nová Corolla, jeden jetý a jeden nový Avensis, nové C-hr a naposledy nová RAV 4 hybrid v plné výbavě. S jedinou reklamací u C-hr, která by u nejmenované značky 100% neprošla. Místo evropských ND poslali díly motoru z Japonska, na 3 týdny jsem dostal úplně nové auto zvlášť objednané, plus další servis zdarma. Holt každý máme jiné zkušenosti.

Mirek
24. prosince • 12:29

A ještě drobnost. je vidět, že většina místních nemá o ničem moc páru a pokud se člověk dotkne Toyoty, tak je veřejný nepřítel. Váš problém, že si potřebujete něco nalhávat.
Co se týče Daihatsu, u nás ani oficiálně neprodávala, tedy argument se Škodou nějak nedává smysl. Roční prodeje 18 000 aut v celé EU. A výraz německá kvalita je pro mě vedlejší, nikdy jsem na to nehrál.
https://www.autoweb.cz/daihatsu-v-evrope-konci/...
https://1url.cz/yKSAk...
https://www.auto.cz/daihatsu-zmizi-ze-stareho... ...

Mirek
24. prosince • 12:13

Může být, já koupil jen tu Corollu od Toyoty, jiné auto jsem od nich neměl, ale hodně aut jsem si měl možnost vyzkoušet, některé jsem měl zapůjčené na více dnů, např. Avensis 2.0 diesel, celkem zklamání, samotni servisáci mě odrazovali od koupě dieselových aut Toyota (nespolehlivé, poruchové), a benzínové, většího objemu, byly celkem užrané a s malým výkonem.
To co popisuješ, závada byla jistě v záruce, jinak...
Náhradní díly vozili do druhého dne z centrálního skladu z Rakouska.
Schválně jsem se podíval, za kolik se dnes dá sehnat otvírání dveří, vnitřní, 116 Kč. Je to druhovýroba Taiwan http://www.nahradni-dily-zh.cz/zbozi/714685/Prava-vnitrn... ... . Na druhém obrázku je vidět ta část s dírkou, která vždy upadla (v horní části). Takže originál byl tedy pořádně předražený.

HRD
24. prosince • 8:17

Tak jsi nám popsal folksvágna, a pak že nejsi idiot.

Mirek
24. prosince • 10:06

Idiot se právě projevil. Na to už musíš mít opravdu koule napsat takovou blbost.

Jig
23. prosince • 11:55

to vypadá jak z osmedsátek

oto
23. prosince • 13:00

japonci nemaji zadnou svoji dacii - autor evidentne videl japonsko jen ve filmu

Doporučujeme

Články odjinud