Hyundai zkouší uspět tam, kde Saab před 30 lety selhal. Má vůbec nějakou šanci?

26 komentářů

Günter
5. března • 21:35

Perfektní design. O level kvalitnější než Porsche. Bravo Hyundai!!!

bzzz
5. března • 16:26

Neridi se dvema 'joysticky' spise pasove vozidla, prumyslove stroje atp? Letadlo mozna ma taky dva, ale jsou soucasti kniplu a funguji trochu jinak.

Nojono
5. března • 17:16

Boeing má mechanickou vazbu, Airbus jen wire

bzzz
5. března • 17:31

Rec byla ale o roce 1992.

mpolan
5. března • 22:01

Fly-by-wire měla už blahé paměti F-16, a to je z leteckého pohledu pravěk s počátkem vývoje z první poloviny sedmdesátých let.

bzzz
6. března • 8:18

Mas pravdu.

Driver
5. března • 10:24

Nesmysl tohle řízení.
1) nemáme ještě ani klasický volant "By Wire"
2) až ho budeme mít, a bude patrné, že to 20let funguje bez potíží, můžeme něco takového vyvíjet. Do té doby je to hloupost.
3) Ne, PLNĚautonomí auta tu nebudou ani za 10 ani za 20 ani za 30let. zpomeňte si na ty předpovědi z historie, jak v roce 2000 bude mít každý na střeše domu vrtulník a lítat na Mars na dovču. 70% lidí v Německu nemá ani vlastní barák a žije v nájmu. Vrtulníkem neletělo nikdy 80% vojáků a já jako voják ho nikdy ani neviděl. Reálně. Dřív než dosáhneme pokroku takové úovně, budou nás trápit zdroje, znečištění, pitná voda, daně a základní životní potřeby a budeme rádiže budeme mít vůbec mír (válka o zdroje viz ropa už 100let a nově i zdrojer o akumulátory atd...)
Kromě toho v Evropě už nová auta nekupují ani v bohatých zemích jen tak. Nechají si původní déle, řeší více sport, nebo letadlem, nebudou mít v garáži třetí auto a ty dvě co mají, za2 roky nevymění, ani za 5, ale často čekají na další generaci (8let) ale neprodají, vezme si to mladý člen rodiny a zase s tím jezdí 8 let až pak to 15ti leté jde na východ... (Nejsou na trhu roční levné ojetiny, a ty co jsou, jsou tak drahé, že je lepší koupit nové)
Tohle řízení je utopie 100% a uplatnění je jedině v oblasti, kde už dávno slouží. Stavební stroje a pod.

jogurt
5. března • 10:38

Nesmysl to není, jen si to neumíme představit a vymýšlíme co by se stalo, kdyby... Jenže jistit tyto systémy není nijak zásadní problém. Například vzduchové brzdy u těžké dopravy jsou v principu podobné, taky za vás působí něco jiného a vy žádnou mechanickou vazbu na životně důležitý prvek nemáte.A používají se už desítky let.
Pokud jde o plně autonomní řízení, ani to není problém. Experimentální vozy dnes umí velmi mnoho. Problém pro ně je člověk a jeho nevyzpytatelné chování. A to chce čas, sběr dat a jejich zpracování do následných aplikací. Do reálného života s legislativním požehnáním to půjde v okamžiku, kdy dat bude dost. Odhad: 2028-2030.

x12345678
5. března • 10:59

Zdarec, Driver v něčem pravdu má. Přednost samozřejmě budou mít, a dnes už takové fungují, vozidla mimo běžný silniční provoz. A nejen silniční. Zatímco u nás si ještě dnes neumíme představit, že by v metru neseděl mašinfíra a vymýšlíme milion argumentů, proč tam být musí, v Dubaji a nejen tam jezdí plně autonomní metro, které nemá na palubě nikoho než cestující.
Drive by wire ale po našich silnicích v jisté formě jezdí. Audi už 5 let prodává auta, která mají drive-by-wire řízenou zadní nápravu. Je nedaleko kdy to první model bude mít i vpředu.
Mercedes, BMW a Audi mají u podstatné části modelů plně zvládnutý systém autonomního řízení Stage 3 a je jen softwarově zamčený. A umí to i další, například Honda. Následný přechod na Stage 4 a 5 není téměř vůbec v hardwaru, ale přesně jak píšeš, v SW, řekněme tomu třeba electronic experience. A proto to automobilky hojně testují u nás, protože množství nevypočitatelných řidičů máme enormní, kázeň minimální a na náš provoz naprogramované auto bude v Kalifornii velice bezpečné.

mpolan
5. března • 13:25

Není náhodou i 4control od Renaultu "by wire"? Zbytek není ani otázkou softwaru, jako spíš legislativy, která zatím brání ovládání bez záložní mechanické vazby. Všechno tohle bylo vyvinuté už v devadesátých letech, ale zatím to neprošlo přes zákony.

Martin P.
5. března • 9:22

To teď není legislativně uchopena kamera a display místo zrcátka.Takže zkoušet co chce. T technologické demonstrátory jsou ve všech odvětvích a teď co praxe.

jogurt
5. března • 9:29

Jak kde, v Evropě i USA je to košer. Otázkou je, zda to dává smysl. Vezměme jako příklad Audi a jeho virtuální zpětná zrcátka. První dojem bude, že chcete zpět ta obyčejná. Za den či dva si na ně zvyknete a nebudete chtít ta obyčejná. V okamžiku, kdy ale budete střídat auta s klasikou a virtuálem, zjistíte, že je to o nervy, protože displej je jinde, zobrazuje jinak, než zrcátko a rychlý pohled tam, kde jste zvyklí...ouha tam žádný displej není. Jinak řečeno: nestřídat auta s oběma typy zobrazení.

eMKejx
5. března • 10:07

tak tak, v rodine uz ziadne auto s klasickymi zrkadlami. Treba rovno 2 Etrony a Gemeru.

jogurt
5. března • 10:24

Znám spoustu rodin, které mají kombinaci ve stylu X5+X2, Q7+Q7, SQ7+Q5, A8+Q5 a podobně. Otázka elektrifikace u nich není ničím jiným, než funkcí času. A pokud na pozici 2 vezmou e-tron, virtuální zrcátka jistě vynechají.

Nojono
5. března • 10:20

Gemeru určitě ne, z té se šíleně blbě leze ven :-P

Joe Doe
5. března • 8:38

Pred 30 rokmi boli technologie na uplne inej urovni.Akurat napr. nikto neskusal dat do auta dotykovu CRT obrazovku z IBM 8516, pretoze by na 99.9% v praxi neuspel.

mpolan
5. března • 9:02

Máš pravdu, protože to zkusili už mnohem dříve... a nebýt celkového úpadku značky, nejspíš by to bylo i úspěšné uvedení. Zkus pohledat, napovím rok 1986...

PavelS
5. března • 8:57

Proc radeji nenapisou o tom, ze Hyundai nema zakazky??? :-O Zamestnanci Nosovic byli pondeli a patek zase doma. Fakt super kdyz mate dite a hypoteku.Prvni sliby o opraci a uzasnych technologiich a zarive budoucnosti. Realita - nalatane vraky a zamestnanci doma. At si tu hraji na Saab jak chteji, wc nemaji ani na chodbe. :-(

josef
5. března • 11:52

Jindrovy na rani smene vzali pasek na satne ze skrinky jako. On to mel jeden kluk ale rikal ze ma stejny jako. Tak se mu s tym ukazoval a robyl si z nej srandu. Ja uz si tam telefon ani nenechavam bo vcil HMMC neni bezpecne tam ne. :-O

Borka
5. března • 10:17

To je ale novinka dělám tam a nikdo mě to nepověděl.:-O

Nojono
5. března • 10:27

jestli to nebude tím, že vrátnice jede nonstop :-P

jogurt
5. března • 9:22

Hyundai postavil svůj úspěch v oboru osobních vozidel na mnohokrát osvědčeném principu, vyrábět jednoduchá auta, která ničím nevynikají a prodávat je jednoduchým lidem, kteří ničím nevynikají. Na tom není absolutně nic špatně a desítky let mu to fungovalo. Zaplavil Koreu, vytlačil Toyotu a Škodu z taxislužeb v Singapuru, dostal auta do Ameriky a nakonec prolomil i čínský odpor vůči čemukoli korejskému a sice s nevelkými počty, ale na tamní trh se dostal. V Evropě tyhle principy moc nefungují, tak nacpal obrovské peníze do reklamy a obrovské peníze do nákupu designerů a manažerů. Chvíli to fungovalo, ale v době vrcholu ekonomického růstu se klienti vrátili k zavedeným značkám s lepší kvalitou a méně předraženým servisem, proto má už chvíli odbytové problémy a bude hůř. A zde zjevně nepochopil, že Toyota, Volkswagen, Honda, Nissan, GM a další dobře vědí, proč potřebují brandy Lexus, Audi, Porsche, Accura, Infinity, Lincoln,......Protože technika Porsche s názvem Seat bude vždy nedůvěryhodná, stejně jako tento koncept s názvem Hyundai působí nedůvěryhodně až směšně.

Joe Doe
5. března • 13:19

Vytlacili SKODU z taxi v Singapure? Zblaznil si sa?Skoda predala v Singapure v roku 2019 850 aut. To je o 200 menej, ako Toyota predala v Decembri 2019 (za rok 13 tisic).Hyudai predal v Singapure vlani cca 5600 aut.https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales... ...

manga
5. března • 16:14

A co to má společného s informací, že vytlačili škodu z taxi v Singapuru?

Tomasz
5. března • 9:55

Kdo si koupí Hnujdaje, na dosmrti kun.da je. děkuji :-D

Assasin
5. března • 17:02

A ty k tomu titulu nepotřebuješ ani tu káru.

Doporučujeme

Články odjinud