Hyundai zkouší uspět tam, kde Saab před 30 lety selhal. Má vůbec nějakou šanci?

Joe Doe  |  05. 03. 2020 08:38

Pred 30 rokmi boli technologie na uplne inej urovni.

Akurat napr. nikto neskusal dat do auta dotykovu CRT obrazovku z IBM 8516, pretoze by na 99.9% v praxi neuspel.

Odpovědět  |   | 
PavelS  |  05. 03. 2020 08:57

Proc radeji nenapisou o tom, ze Hyundai nema zakazky??? Zamestnanci Nosovic byli pondeli a patek zase doma. Fakt super kdyz mate dite a hypoteku.Prvni sliby o opraci a uzasnych technologiich a zarive budoucnosti. Realita - nalatane vraky a zamestnanci doma. At si tu hraji na Saab jak chteji, wc nemaji ani na chodbe.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  05. 03. 2020 09:22

Hyundai postavil svůj úspěch v oboru osobních vozidel na mnohokrát osvědčeném principu, vyrábět jednoduchá auta, která ničím nevynikají a prodávat je jednoduchým lidem, kteří ničím nevynikají. Na tom není absolutně nic špatně a desítky let mu to fungovalo. Zaplavil Koreu, vytlačil Toyotu a Škodu z taxislužeb v Singapuru, dostal auta do Ameriky a nakonec prolomil i čínský odpor vůči čemukoli korejskému a sice s nevelkými počty, ale na tamní trh se dostal. V Evropě tyhle principy moc nefungují, tak nacpal obrovské peníze do reklamy a obrovské peníze do nákupu designerů a manažerů. Chvíli to fungovalo, ale v době vrcholu ekonomického růstu se klienti vrátili k zavedeným značkám s lepší kvalitou a méně předraženým servisem, proto má už chvíli odbytové problémy a bude hůř. A zde zjevně nepochopil, že Toyota, Volkswagen, Honda, Nissan, GM a další dobře vědí, proč potřebují brandy Lexus, Audi, Porsche, Accura, Infinity, Lincoln,......Protože technika Porsche s názvem Seat bude vždy nedůvěryhodná, stejně jako tento koncept s názvem Hyundai působí nedůvěryhodně až směšně.

Odpovědět  |   | 
Tomasz  |  05. 03. 2020 09:55

Kdo si koupí Hnujdaje, na dosmrti kun.da je. děkuji

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  05. 03. 2020 17:02

A ty k tomu titulu nepotřebuješ ani tu káru.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 03. 2020 13:19

Vytlacili SKODU z taxi v Singapure? Zblaznil si sa?

Skoda predala v Singapure v roku 2019 850 aut. To je o 200 menej, ako Toyota predala v Decembri 2019 (za rok 13 tisic).

Hyudai predal v Singapure vlani cca 5600 aut.

https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales... ...

Odpovědět  |   | 
manga  |  05. 03. 2020 16:14

A co to má společného s informací, že vytlačili škodu z taxi v Singapuru?

Odpovědět  |   | 
Borka  |  05. 03. 2020 10:17

To je ale novinka dělám tam a nikdo mě to nepověděl.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  05. 03. 2020 10:27

jestli to nebude tím, že vrátnice jede nonstop

Odpovědět  |   | 
josef  |  05. 03. 2020 11:52

Jindrovy na rani smene vzali pasek na satne ze skrinky jako. On to mel jeden kluk ale rikal ze ma stejny jako. Tak se mu s tym ukazoval a robyl si z nej srandu. Ja uz si tam telefon ani nenechavam bo vcil HMMC neni bezpecne tam ne.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 03. 2020 09:02

Máš pravdu, protože to zkusili už mnohem dříve... a nebýt celkového úpadku značky, nejspíš by to bylo i úspěšné uvedení. Zkus pohledat, napovím rok 1986...

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  05. 03. 2020 09:22

To teď není legislativně uchopena kamera a display místo zrcátka.

Takže zkoušet co chce. T technologické demonstrátory jsou ve všech odvětvích a teď co praxe.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  05. 03. 2020 09:29

Jak kde, v Evropě i USA je to košer. Otázkou je, zda to dává smysl. Vezměme jako příklad Audi a jeho virtuální zpětná zrcátka. První dojem bude, že chcete zpět ta obyčejná. Za den či dva si na ně zvyknete a nebudete chtít ta obyčejná. V okamžiku, kdy ale budete střídat auta s klasikou a virtuálem, zjistíte, že je to o nervy, protože displej je jinde, zobrazuje jinak, než zrcátko a rychlý pohled tam, kde jste zvyklí...ouha tam žádný displej není. Jinak řečeno: nestřídat auta s oběma typy zobrazení.

Odpovědět  |   | 
eMKejx  |  05. 03. 2020 10:07

tak tak, v rodine uz ziadne auto s klasickymi zrkadlami. Treba rovno 2 Etrony a Gemeru.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  05. 03. 2020 10:20

Gemeru určitě ne, z té se šíleně blbě leze ven

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  05. 03. 2020 10:24

Znám spoustu rodin, které mají kombinaci ve stylu X5+X2, Q7+Q7, SQ7+Q5, A8+Q5 a podobně. Otázka elektrifikace u nich není ničím jiným, než funkcí času. A pokud na pozici 2 vezmou e-tron, virtuální zrcátka jistě vynechají.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  05. 03. 2020 10:24

Nesmysl tohle řízení.
1) nemáme ještě ani klasický volant "By Wire"
2) až ho budeme mít, a bude patrné, že to 20let funguje bez potíží, můžeme něco takového vyvíjet. Do té doby je to hloupost.
3) Ne, PLNĚautonomí auta tu nebudou ani za 10 ani za 20 ani za 30let. zpomeňte si na ty předpovědi z historie, jak v roce 2000 bude mít každý na střeše domu vrtulník a lítat na Mars na dovču. 70% lidí v Německu nemá ani vlastní barák a žije v nájmu. Vrtulníkem neletělo nikdy 80% vojáků a já jako voják ho nikdy ani neviděl. Reálně. Dřív než dosáhneme pokroku takové úovně, budou nás trápit zdroje, znečištění, pitná voda, daně a základní životní potřeby a budeme rádiže budeme mít vůbec mír (válka o zdroje viz ropa už 100let a nově i zdrojer o akumulátory atd...)
Kromě toho v Evropě už nová auta nekupují ani v bohatých zemích jen tak. Nechají si původní déle, řeší více sport, nebo letadlem, nebudou mít v garáži třetí auto a ty dvě co mají, za2 roky nevymění, ani za 5, ale často čekají na další generaci (8let) ale neprodají, vezme si to mladý člen rodiny a zase s tím jezdí 8 let až pak to 15ti leté jde na východ... (Nejsou na trhu roční levné ojetiny, a ty co jsou, jsou tak drahé, že je lepší koupit nové)
Tohle řízení je utopie 100% a uplatnění je jedině v oblasti, kde už dávno slouží. Stavební stroje a pod.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  05. 03. 2020 10:38

Nesmysl to není, jen si to neumíme představit a vymýšlíme co by se stalo, kdyby... Jenže jistit tyto systémy není nijak zásadní problém. Například vzduchové brzdy u těžké dopravy jsou v principu podobné, taky za vás působí něco jiného a vy žádnou mechanickou vazbu na životně důležitý prvek nemáte.A používají se už desítky let.
Pokud jde o plně autonomní řízení, ani to není problém. Experimentální vozy dnes umí velmi mnoho. Problém pro ně je člověk a jeho nevyzpytatelné chování. A to chce čas, sběr dat a jejich zpracování do následných aplikací. Do reálného života s legislativním požehnáním to půjde v okamžiku, kdy dat bude dost. Odhad: 2028-2030.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  05. 03. 2020 10:59

Zdarec, Driver v něčem pravdu má. Přednost samozřejmě budou mít, a dnes už takové fungují, vozidla mimo běžný silniční provoz. A nejen silniční. Zatímco u nás si ještě dnes neumíme představit, že by v metru neseděl mašinfíra a vymýšlíme milion argumentů, proč tam být musí, v Dubaji a nejen tam jezdí plně autonomní metro, které nemá na palubě nikoho než cestující.
Drive by wire ale po našich silnicích v jisté formě jezdí. Audi už 5 let prodává auta, která mají drive-by-wire řízenou zadní nápravu. Je nedaleko kdy to první model bude mít i vpředu.
Mercedes, BMW a Audi mají u podstatné části modelů plně zvládnutý systém autonomního řízení Stage 3 a je jen softwarově zamčený. A umí to i další, například Honda. Následný přechod na Stage 4 a 5 není téměř vůbec v hardwaru, ale přesně jak píšeš, v SW, řekněme tomu třeba electronic experience. A proto to automobilky hojně testují u nás, protože množství nevypočitatelných řidičů máme enormní, kázeň minimální a na náš provoz naprogramované auto bude v Kalifornii velice bezpečné.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 03. 2020 13:25

Není náhodou i 4control od Renaultu "by wire"? Zbytek není ani otázkou softwaru, jako spíš legislativy, která zatím brání ovládání bez záložní mechanické vazby. Všechno tohle bylo vyvinuté už v devadesátých letech, ale zatím to neprošlo přes zákony.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 03. 2020 16:26

Neridi se dvema 'joysticky' spise pasove vozidla, prumyslove stroje atp? Letadlo mozna ma taky dva, ale jsou soucasti kniplu a funguji trochu jinak.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  05. 03. 2020 17:16

Boeing má mechanickou vazbu, Airbus jen wire

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 03. 2020 17:31

Rec byla ale o roce 1992.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 03. 2020 22:01

Fly-by-wire měla už blahé paměti F-16, a to je z leteckého pohledu pravěk s počátkem vývoje z první poloviny sedmdesátých let.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  06. 03. 2020 08:18

Mas pravdu.

Odpovědět  |   | 
Günter  |  05. 03. 2020 21:35

Perfektní design. O level kvalitnější než Porsche. Bravo Hyundai!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gea…

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | | 3 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvě…

Hyundai posunul jízdní vlastnosti svého hot-hatche o dvě úrovně výš. Výsledkem je i30 N Project C, přičemž kousek, který jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu, je v Česku poslední volný!

5.  6.  2020 | | 80 N/A