Hyundai zbrojí proti Tiguanu R. Výkonný Tucson N by mohl dostat přes 340 koní

Další „enko“ od Hyundaie je podle všeho ve vývoji. Motorově by nemuselo být vůbec špatné.

S ostrými N variantami svých modelů má Hyundai velké plány. Po dobře známé i30 N se už chystá ukázat menší i20 N a dříve se mluvilo také o příchodu crossoveru Kona N. Podle všeho by se však automobilka ráda pustila i do sféry výkonných SUV, takže máme do dvou let očekávat rovněž Tucson N.

O silném SUV se teď objevují první neoficiální informace. Korejský web Korean Car Blog uvádí, že novinka by přijela s novou generaci Tucsonu a postavila se samozřejmě nad dosavadní sportovně střiženou výbavu N Line. Nejzajímavější spekulace se ovšem týkají motoru pod kapotou.

Hyundai i10 N Line má české ceny. Jak si vede proti velkému rivalovi z Bratislavy?

Hyundai i10 N Line má české ceny. Jak si vede proti velkému rivalovi z Bratislavy?

Tucson N si má totiž vzít na mušku nedávno předvedený Volkswagen Tiguan R s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 320 koní (235 kW). U korejského SUV se nicméně mluví o nasazení přeplňovaného 2,5litrového čtyřválce, který by zajistil přes 340 koní (250 kW).

Výkonný motor podle všeho Hyundai vyvíjí právě pro vrcholné N modely a stejná publikace nedávno přinesla fotografie testovací muly Velosteru N, který měl silnou jednotku 2,5 T-GDi používat. Ostatně takto velký přeplňovaný motor, avšak s výkonem 300 koní (223 kW), už používá i sedan Genesis G80 od luxusní značky Hyundaie.

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Uvidíme tedy, jak se automobilka s výkonným SUV popere a zda si údajný 2,5litr najde cestu i do Evropy. Na starém kontinentu nás ovšem čeká nejprve uvedení zmíněného hot hatche i20 N a později crossoveru Kona N, který nejspíš využije techniku i30 N a postaví se proti T-Rocu R od VW.   

V galerii současný Hyundai Tucson N Line.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků