Hyundai zahajuje výrobu nové i30. Za rok přijde zcela nová verze

Hyundai se v Evropě hodlá soustředit pouze na nejúspěšnější typy vozů. Proto ukončí v Nošovicích montáž vozu ix20 a naopak nabídne úspěšný model nižší střední třídy i30 ve více karosářských variantách.

Hyundai zatím odtajnila novou generaci modelu i30 pouze ve verzi hatchback. Jeho výroba začne v Nošovicích již tento týden.

Očekává se, že již v březnu, na ženevském autosalonu, bude představen tento vůz jako kombík.

Tím ale designéři značky svoji práci neukončili. Nyní Hyundai oficiálně oznámila, že na sklonku příštího roku ukáže světu další karosářskou verzi tohoto modelu nižší střední třídy. Podle představené siluety půjde o fastback, tedy pětidveřový vůz s dlouhými výklopnými pátými dveřmi.

Paříž živě: Hyundai i30 vzhledem nepotěšil, kvalitu si však stále drží

Paříž živě: Hyundai i30 vzhledem nepotěšil, kvalitu si však stále drží

Podle zdrojů z automobilky má mít rozměry a další parametry podobné octavii liftback, což je nejdůležitější vůz ve výrobním portfoliu mladoboleslavské automobilky. Premiéra zcela nové verze automobilu i30 se nejspíše odehraje v září na frankfurtském autosalonu. Montáž pak začne na přelomu let  2017 a 2018.

Naopak značka již nenabídne i30 se třemi dveřmi. Zájem nebyl takový, jaký vedení předpokládalo. Stejně tak přestane z výrobní linky tuzemské továrny korejské automobilky sjíždět malý rodinný vůz ix20. Nová generace už se nechystá. Uvolněné místo na výrobní lince se bude hodit právě pro výše zmiňovaný vůz, stejně jako na navýšení produkce žádaného SUV Tucson.

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Čtvrtou nabízenou variantou i30 se zhruba ve stejné době jako zmiňovaný fastback stane sportovní verze N. Pohonná jednotka má disponovat přibližně 260-280 koňskými silami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků