Hyundai zahajuje výrobu nové i30. Za rok přijde zcela nová verze

Hyundai se v Evropě hodlá soustředit pouze na nejúspěšnější typy vozů. Proto ukončí v Nošovicích montáž vozu ix20 a naopak nabídne úspěšný model nižší střední třídy i30 ve více karosářských variantách.

Hyundai zatím odtajnila novou generaci modelu i30 pouze ve verzi hatchback. Jeho výroba začne v Nošovicích již tento týden.

Očekává se, že již v březnu, na ženevském autosalonu, bude představen tento vůz jako kombík.

Tím ale designéři značky svoji práci neukončili. Nyní Hyundai oficiálně oznámila, že na sklonku příštího roku ukáže světu další karosářskou verzi tohoto modelu nižší střední třídy. Podle představené siluety půjde o fastback, tedy pětidveřový vůz s dlouhými výklopnými pátými dveřmi.

Paříž živě: Hyundai i30 vzhledem nepotěšil, kvalitu si však stále drží

Paříž živě: Hyundai i30 vzhledem nepotěšil, kvalitu si však stále drží

Podle zdrojů z automobilky má mít rozměry a další parametry podobné octavii liftback, což je nejdůležitější vůz ve výrobním portfoliu mladoboleslavské automobilky. Premiéra zcela nové verze automobilu i30 se nejspíše odehraje v září na frankfurtském autosalonu. Montáž pak začne na přelomu let  2017 a 2018.

Naopak značka již nenabídne i30 se třemi dveřmi. Zájem nebyl takový, jaký vedení předpokládalo. Stejně tak přestane z výrobní linky tuzemské továrny korejské automobilky sjíždět malý rodinný vůz ix20. Nová generace už se nechystá. Uvolněné místo na výrobní lince se bude hodit právě pro výše zmiňovaný vůz, stejně jako na navýšení produkce žádaného SUV Tucson.

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Čtvrtou nabízenou variantou i30 se zhruba ve stejné době jako zmiňovaný fastback stane sportovní verze N. Pohonná jednotka má disponovat přibližně 260-280 koňskými silami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků