Hyundai zahajuje výrobu nové i30. Za rok přijde zcela nová verze

Hyundai se v Evropě hodlá soustředit pouze na nejúspěšnější typy vozů. Proto ukončí v Nošovicích montáž vozu ix20 a naopak nabídne úspěšný model nižší střední třídy i30 ve více karosářských variantách.

Hyundai zatím odtajnila novou generaci modelu i30 pouze ve verzi hatchback. Jeho výroba začne v Nošovicích již tento týden.

Očekává se, že již v březnu, na ženevském autosalonu, bude představen tento vůz jako kombík.

Tím ale designéři značky svoji práci neukončili. Nyní Hyundai oficiálně oznámila, že na sklonku příštího roku ukáže světu další karosářskou verzi tohoto modelu nižší střední třídy. Podle představené siluety půjde o fastback, tedy pětidveřový vůz s dlouhými výklopnými pátými dveřmi.

Paříž živě: Hyundai i30 vzhledem nepotěšil, kvalitu si však stále drží

Paříž živě: Hyundai i30 vzhledem nepotěšil, kvalitu si však stále drží

Podle zdrojů z automobilky má mít rozměry a další parametry podobné octavii liftback, což je nejdůležitější vůz ve výrobním portfoliu mladoboleslavské automobilky. Premiéra zcela nové verze automobilu i30 se nejspíše odehraje v září na frankfurtském autosalonu. Montáž pak začne na přelomu let  2017 a 2018.

Naopak značka již nenabídne i30 se třemi dveřmi. Zájem nebyl takový, jaký vedení předpokládalo. Stejně tak přestane z výrobní linky tuzemské továrny korejské automobilky sjíždět malý rodinný vůz ix20. Nová generace už se nechystá. Uvolněné místo na výrobní lince se bude hodit právě pro výše zmiňovaný vůz, stejně jako na navýšení produkce žádaného SUV Tucson.

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Čtvrtou nabízenou variantou i30 se zhruba ve stejné době jako zmiňovaný fastback stane sportovní verze N. Pohonná jednotka má disponovat přibližně 260-280 koňskými silami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 263 km
Cena: 36 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 62 450 km
Cena: 185 000 Kč
Hyundai ix35 1,7
Rok výroby: 2015
Stav: 17 071 km
Cena: 430 000 Kč
Hyundai H-1 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 186 359 km
Cena: 220 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 58 963 km
Cena: 235 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků