Hyundai zahájil výrobu nového modelu i30

Hyundai zahájil výrobu nového modelu i30

Nošovický závod Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) zahájil výrobu inovované verze modelu Hyundai i30, nejprodávanějšího auta ze své produkce v Evropě.

Z výrobní linky nošovického závodu Hyundai začaly ve čtvrtek 15. ledna odpoledne sjíždět první auta nového modelu Hyundai i30. Jedná se o zdokonalené provedení modelu i30 druhé generace, který se v HMMC vyrábí od ledna 2012.

Úpravy zahrnují atraktivní designové změny přední masky chladiče i zadního nárazníku, dvojitý výfuk, změny v interiéru, včetně nových materiálů, nové multifunkční hlavní světlomety a řadu dalších detailů, např. nová litá kola o průměru šestnáct a sedmnáct palců. Novinkou je rovněž sedmistupňová převodovka a inovované atmosférické benzínové a naftové motory o objemu 1,4 a 1,6 litru se zvýšenou činností, nižší spotřebou a nižšími emisemi CO2.

Naprostou novinkou je verze Hyundai i30 Turbo s přeplňovaným benzínovým motorem T-GDI o objemu 1,6 litru, který při 186 koňských silách (137 kW) výkonu umožňuje autu jet rychlostí až 219 km/hod při zrychlení z 0 na 100 km/hod za osm sekund. Tato verze má speciální sportovní sedadla, osmnáctipalcová kola a silnější tlumiče. Sportovní charakter ostré verze Hyundai i30 podtrhují i červené ozdobné prvky na sedadlech, volantu, řadící páce a rámečcích obložení v interiéru.

Nový Hyundai i30 byl, stejně jako všechny jeho předchozí verze a generace, vyvinut v Technickém centru Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu, a k zákazníkům by se měl dostat v průběhu března letošního roku.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků