Hyundai začíná útočit na pozice Škodovek. Nová i30 vstupuje na trh

Zatím jsou na výběr pouze dva typy motorů: přeplňovaný 1,0 T -GDI a turbodiesel 1,6.

Tuzemské zastoupení korejské značky Hyundai oznámilo cenu třetí generace vozu i30 s karosérií hatchback.

Automobil, který montují ruce tuzemských dělníků v nošovické továrně, bude v limitované nabídce Symbol k mání za částku 399 990 Kč. Tato cenovka se vztahuje k verzi s malým benzinovým motorem 1,0 T-GDI, který má výkon 88 kW (120 koní). S tímto pohonem má mít podle výrobce vůz kombinovanou spotřebu rovných pět litrů, maximální rychlost činí 190 kilometrů v hodině a zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost nastane po 11,1 sekundách.

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Opravdu víc než jen kombi?  

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Opravdu víc než jen kombi?  

Druhou volbou může být dieselový motor 1,6 CRDi (81 kW - 110 koní). Za ten se ovšem připlácí 90 000 Kč.  Auto s ním jede stejně rychle jako s benzinovou jednotkou (190 km/hod), zrychlení má být o desetinku sekundy lepší (11,0 s).

Samotný motor navýší cenu o pět desítek tisícovek, ale jelikož se montuje pouze do vozů vybavených paketem plus v ceně 40 000 Kč (obsahuje například LED hlavní světla, navigaci a dvouzónovou klimatizaci), dosáhne pak celková suma částky 489 990 Kč.

Dalším možným příplatkem je sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, která přijde opět na padesát tisíc českých korun. Je ji možno namontovat právě jen k tomuto turbodieselu.

Test ojetiny: Hyundai ix55 není volbou srdce. Spolehlivostí ale překvapí

Test ojetiny: Hyundai ix55 není volbou srdce. Spolehlivostí ale překvapí

Výbava vozu edice Symbol obsahuje rádio s ovládáním na volantu, manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a alarm, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, vyhřívání sedaček a volantu, automatické přepínání dálkových a tlumených světel, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, palubní počítač, elektrické ovládání předních i zadních oken, průvlak na lyže v opěradle zadního sedadla, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, přední mlhovky, dojezdovou rezervu, a samozřejmě pětiletou záruku bez omezení najetých kilometrů.

O aktivní bezpečnost se postará asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, asistent pro sledování pozornosti řidiče a systém nouzového brzdění a varování před čelní srážkou.

Kompletní výčet prvků zmíněného paketu Symbol plus je tento: Full LED přední světlomety, kombinovaná LED zadní světla, integrovaná navigace s osmipalcovým dotykovým displejem, Android Auto&Apple CarPlay, bezplatná aktualizace map na deset let, duální automatická klimatizace, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, zadní tmavá skla a dvouúrovňové dno zavazadlového prostoru.

V dalších týdnech Hyundai zveřejní ceny dalších motorizací a nižších i vyšších výbavových stupňů. Dodejme ještě, že za metalický lak karosérie je navýšení ceny o 16 900 Kč.

Galerii snímků nejnovější verze Hyundai i30 přinášíme zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků